ambtenaartje Geplaatst 18 januari 2004 Geplaatst 18 januari 2004 Hallo collega-cachers, Nadat ik mijn laatste cache (Gevelstenen) had gemaakt, kreeg ik (terecht) wat kritiek. Aanvankelijk voldeed de cache niet aan de 'guidelines' van Geocaching.com. Die guidelines heb ik toen nog maar eens doorgelezen. Nu lees ik bij sommige caches dat de stash-locatie alleen kan worden betreden na het kopen van een toegangskaartje. Hoewel die caches zijn 'approved', lijkt het me dat de desbetreffende caches ook niet helemaal aan de 'guidelines' voldoen. Of toch? Op .com lees ik het volgende: "Commercial Caches / Caches that Solicit Commercial caches attempt to use the Geocaching.com web site cache reporting tool directly or indirectly (intentionally or non-intentionally) to solicit customers through a Geocaching.com listing. These are NOT permitted. Examples include for-profit locations that require an entrance fee, or locations that sell products or services." Kan iemand mij vertellen hoe het bovenstaande uitgelegd moet worden en hoe 'grijs' het 'grijze tussengebied' is? Graag jullie reactie. Ambtenaartje
elsinga Geplaatst 18 januari 2004 Geplaatst 18 januari 2004 Commerciele caches zijn caches waar de cache alleen/voornamelijk tot doel heeft mensen in een betaalde/commerciele omgeving te leiden. Een cache van een buitensportshop in een filiaal van ze bijvoorbeeld. Maar een cache in een attractiepark, die je dus alleen kunt vinden als je er toch al bent, dat zou wat mij betreft nog net mogen. Maar liever natuurlijk budgetneutrale caches.
Bytheway Geplaatst 18 januari 2004 Geplaatst 18 januari 2004 Nu lees ik bij sommige caches dat de stash-locatie alleen kan worden betreden na het kopen van een toegangskaartje. Hoewel die caches zijn 'approved', lijkt het me dat de desbetreffende caches ook niet helemaal aan de 'guidelines' voldoen. Of toch? Je hebt helemaal gelijk: Examples include for-profit locations that require an entrance fee. Guidelines. Ik heb het meegemaakt in Turkije, en de cache was nog weg ook... (Eye for an Eye). Bytheway
ambtenaartje Geplaatst 18 januari 2004 Auteur Geplaatst 18 januari 2004 Hoe kan het dan dat dergelijke caches (ze bestaan ook in Nederland) toch door de Nederlandse approvers goedgekeurd worden?
Peetee Geplaatst 18 januari 2004 Geplaatst 18 januari 2004 Hoe kan het dan dat dergelijke caches (ze bestaan ook in Nederland) toch door de Nederlandse approvers goedgekeurd worden? Er is nog niet zo lang een Nederlandse approver, dus zullen de caches door de Amerikaanse approvers gekeurd zijn. Maar ik denk dat je kritiek terecht is. Toch zit ik wel eens te overwegen om een vaartocht-cache te gaan maken. D.w.z. een cache-tocht die al varend (met een eigen bootje of een huurbootje) over een 15-tal kilometers afgelegd moet worden. De zuidwesthoek van Friesland (Fluessen/Morra) en de kop van Overijssel (omgeving Weerribben) lenen zich daar uitstekend voor. Het is voor mij wel duidelijk dat de meeste cachers die een dergelijke tocht zouden willen ondernemen, een bootje zouden moeten gaan huren. Vandaar dat ik ook zou overwegen om de tocht vlakbij een (roei-)botenverhuurbedrijfje te laten starten. Gewoon uit praktische overweging. Maar een bootje huren kost geld, en de situatie levert dus op zijn minst de schijn van commercieel belang, omdat het voor de verhuurder geld oplevert. Moet je zo'n cache-tocht nou wel of niet gaan opzetten? Op het gevaar af dat-ie wordt afgekeurd?
JandeBeHanger Geplaatst 18 januari 2004 Geplaatst 18 januari 2004 Ik wil deze discussie even kortsluiten met mijn mening! Als en als er duidelijk op de cache site staat dat je eenkaartje moet kopen dan moet een kaartje kopen! Dat kost dus euro's! Voor mijn cache snel-sneller-snelst hoef je geen kaartje voor de TT te kopen. Als je de rotzooi in juli wilt opruimen, een vuilniszak is niet genoeg! Een container ook niet. Een vrachtwagen is te krap!
Bytheway Geplaatst 18 januari 2004 Geplaatst 18 januari 2004 Hoe kan het dan dat dergelijke caches (ze bestaan ook in Nederland) toch door de Nederlandse approvers goedgekeurd worden? Tsja, heb je een voorbeeld? In principe, volgens de regels, hoort het niet te kunnen. En Geocaching is altijd gratis, dat is één van de redenen dat het zoveel mensen aanspreekt. Ik vond het niet echt leuk om entree te betalen in Turkije. Niet om het geld, maar omdat ik vindt dat je geen geld moet betalen voor het uitoefenen van Geocaching. Dat natuurlijk buiten de aanschaf van GPS etc. Bytheway
ambtenaartje Geplaatst 18 januari 2004 Auteur Geplaatst 18 januari 2004 Bij het voorbeeld van Peetee over het bootje huren: daar heb je de keuze. Mijn vraag komt op n.a.v. recent goedgekeurde caches. Door de Nederlands approver (HawkEyes dus). Er staat bij dat het euro's kost. Dus?
ambtenaartje Geplaatst 18 januari 2004 Auteur Geplaatst 18 januari 2004 Tsja, heb je een voorbeeld? In principe, volgens de regels, hoort het niet te kunnen. Bijvoorbeeld de cache Winter van Pyne. (Maar er zijn er meer hoor, dus ik wil Eric Zomer nu niet de zwarte piet toespelen. Ik wil het algemeen houden en niet persoonlijk)
ambtenaartje Geplaatst 18 januari 2004 Auteur Geplaatst 18 januari 2004 Hier hebben we er nog eentje: Driftige Astrid, is een prachtige tocht door de Amsterdamse waterleiding duinen.Goed bereikbaar vanaf ingang Panneland in Vogelenzang, De Oase in Heemstede = tevens bezoekerscentrum de Oranjekom, En de ingang op de Zandvoortselaan. Ook is het vanaf het Scouting kampeerterrein het Naaldenveld goed bereikbaar (laat een naambandje achter). Let op toegang vanaf 8 jaar is 1 euro (maar dan heb je ook wel wat)
Lion King Geplaatst 18 januari 2004 Geplaatst 18 januari 2004 En hier nog eentje: The Bird Cage: De cache is verstopt op een prive terrein. The cache is hidden on private property. De cache kan bezocht worden dagelijks tussen 10:00 - 17:00. Honden zijn toegestaan echter dienen aangelijnd te blijven. De beheerders van het park hebben toestemming gegeven voor het plaatsen van de cache. Leuk voor kinderen. Om op het park te komen dient er een klein bedrag te worden betaald als donatie voor onderhoud van het park. Het park is geen commerciele instelling, maar een goed doel. De inhoud van de cache bestaat uit een logboek, potlood en wat passende kleine zaken. Volwassenen toegang € 6 Kinderen van 5 tot en met 14 jaar € 4
gr2 Geplaatst 18 januari 2004 Geplaatst 18 januari 2004 Voor de eindlokatie van UFO Landing Strip is voorlopig alleen een vrijwillige bijdrage van toepassing.
JandeBeHanger Geplaatst 18 januari 2004 Geplaatst 18 januari 2004 Voor de eindlokatie van UFO Landing Strip is voorlopig alleen een vrijwillige bijdrage van toepassing. Wat is vrijwillig en wat is verplicht? Een vrijwillige bijdrage voor de toegang? Geen vrijwillige bijdrage en je komt er niet in?
gr2 Geplaatst 18 januari 2004 Geplaatst 18 januari 2004 We hebben natuurlijk ook onze kosten: parkarchitectuur en -onderhoud, fietsenstalling, bewaking met honden, opslag afvalstoffen, enz.
JandeBeHanger Geplaatst 18 januari 2004 Geplaatst 18 januari 2004 We hebben natuurlijk ook onze kosten: parkarchitectuur en -onderhoud, fietsenstalling, bewaking met honden, opslag afvalstoffen, enz. Jaja, dat heb ik ook aan de Ravelllaan 35, bewoners en eigenaarsdeel onroerendgoedbelasting
Aanbevolen berichten