Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb een kabel gekocht die de Etrex H met mn laptop moet kunnen verbinden.

Zo'n platte met 4 pinnetjes naar USB.

Ik werk met windows 7

Ik heb de drivers geinstalleerd. Ik heb de garmin plugin voor firefox geinstalleerd.

Als ik mn gps aandoe, zie waar normaal de status van de batterij staat, nu een stekkertje staan.

Dus het lijkt alsof alles moet doen.

Als ik nu naar een cache ga en zeg: download to gps, dan kan die geen device vinden.

Ik heb de oude topics al doorgelezen, maar kon niet echt een oplossing vinden. Wie kan mij helpen?

edit: als ik stuurprogramma bekijk geeft hij een code 10

Prolific USB-to-serial comm port

bewerkt door Team PeEr
Geplaatst

Voor de etrex vista hcx heb ik eerst "garmin communicator" moeten installeren.

De site van .com kwam automatisch met een popup.

Heb je dat gedaan?

Geplaatst

Ik heb een Etrex vista maar als hij aan staat en verbonden is met de pc dan moet je juist niet dat schermpje zien met de pc. Dan is hij verbonden met de sd kaart. caches moet je in het apparaat zelf laden.

Geplaatst

Ik heb dit probleem ook gehad en hierover contact gehad met Garmin. Volgens hen is het een mis-communicatie die alleen op te lossen is door alles van Garmin en Mapsource van de PC te verwijderen en opnieuw te installeren. Ik heb dit een aantal maanden geleden tot twee maal uitgevoerd, na de eertse maal kwam het probleem terug na een week, en nu heb ik geen problemen meer gehad.

Hopelijk weet iemand anders een andere manier want de oplossing van Garmin kost veel tijd en hoofdpijn. Oja, mocht je toch voor deze manier kiezen zorg dan dat je installatie spulletjes van kaartmateriaal op een mobiele harde schijf staan want anders ben je die ook kwijt!

Succes :thumbup:

Oplossing van Garmin:

1. Click the Start Button

2. Click Control Panel

3. Click Uninstall a Program in the Category View

4. Remove any programs with Garmin or MapSource in the name

5. Close the Uninstall or Change a Program window

6. Click Start

7. Enter REGEDIT in the search box

8. Click Enter

9. Click the arrow next to HKEY_CURRENT_USER

10. Click the arrow next to Software

11. If a Garmin folder is present then Right click on the folder

12. Click Delete

13. Click the arrow next to HKEY_CURRENT_USER to close the folders

14. Click the arrow next to HKEY_LOCAL_MACHINE

15. Click the arrow next to Software

16. Click the arrow next to Wow6432Node (This step only applies to 64 bit users)

17. If a Garmin folder is present then Right click on the folder

18. Click Delete

19. Close the Registry Editor

20. Restart the computer

21. Reinstall your Garmin Maps

Geplaatst

Lijkt me sterk dat mapsource hier iets mee van doen heeft (passief aanwezig). De laatste versie usb driver van Garmin installeren. Let op mogelijk 64 bits configuraties.

Er bestaat een checkprogje om de verbinding te controleren (ik dacht ook van Garmin, anders graag een pb met mailadres).

De firefox interface zou dan moeten draaien.

Noot: vasthouden van kaarten gedurende herinstallatie van mapsource kan alleen als:

er een regedit bestand bij de kaart zit (.reg, of install.bat oid).

of: je maakt er zelf een.

Deze moet je dan per kaart aanroepen. De unlockcodes kunnen in een backup worden veiliggesteld (menu item in mapsource).

Geplaatst

De plugin is goed geinstalleerd. Volgens de garmin website, heb ik de nieuwste versie voor windows 7 x64.

De drivers voor de kabel ook werkend, althans als ik problemen met hardware detecteer dan vindt hij er geen. Dat deed die eerst wel.

Als ik alles aansluit dan zie ik op mn gps, dus dat stekker symbool. Dus de gps detecteert dat er een kabel aanzit (pas als de usb ook aangesloten is). Maar mn pc detecteert dus geen gps aan da kabel.

Zit er een instelling fout, of moet ik ergens iets aan/uit vinken?

Wat hierboven beschreven is, alles eraf halen en opnieuw installeren werkt in elk geval niet. Ik houd hetzelfde probleem

Geplaatst

Of nog een beetje spelen met de IRQ-instellingen e.d. op de gps?

Geplaatst

Het is inmiddels gelukt.

Bedankt voor alle hulp en tips.

De instelling moet inderdaad garmin zijn.

Maar na nogmaals alles verwijderen en netjes installeren, werkt het nu.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...