Spring naar bijdragen

Insteekhoes Voor Oregon

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Binnenkort ontvang ik mijn Oregon 450 :thumbup: . Nu lees ik her en der dat het scherm wat gevoelig is.

Is het aan te raden om de Garmin oregon insteekhoes er bij te nemen? Heeft iemand hier ervaring mee en is het scherm dan nog wel goed te bedienen?

Groeten Boa

Geplaatst

Ik heb een Oregon 300 en had geen bescherming voor het scherm. Bij het eerste gebruik al een kras(je). Eerst een hoesje of folie kopen dus! Aan de andere kant ..............Had het ding maar geen outdoor-apparaat moeten worden.

Geplaatst

wij hadden er een folie over heen gedaan en dat werkte geweldig!

na een tijdje (ongeveer een jaar) allemaal krassen en je kon bijna niets meer lezen.

Folietje eraf en nieuwe erop en als nieuw. Werkte helemaal perfect!

Geplaatst

Wij gebruiken sinds we de Oregon 400T hebben (nu bijna een jaar) de insteekhoes. De Oregon is goed beschermd en we hebben nog geen hinder ondervonden van het bedienen via het venster van de hoes. Alleen wanneer het erg koud is kan het venster van het hoesje beslaan, maar een flinke kras op het scherm lijkt me een groter probleem.

Geplaatst

Ik had de 450t én de pech dat ik het apparaat in mijn Geotas had gedaan waar óók m'n analoge kompas met z'n scherpe stukjes in zat. Gevolg? Een fikse kras. Gelukkig onderin het scherm waardoor ik er weinig last van had. Inmiddels heb ik die Oregon ingeruild voor een 550t maar nu direct bij de Geocachingshop een Invisible SHIELD voor de Oregon aangeschaft. Het 'plakken' is ff klooien, maar ik heb er nu al tijden plezier van. Mijn advies is dus om je touchscreen zéker te beschermen.

Groet, Leo

Geplaatst (bewerkt)

Invisible shield is geweldig, ik heb ze bij Zagg in de USA gekocht goedkoop en ze hebben wel eens acties van 50% korting.

Ter bescherming van mijn Oregon 400T heb ik een Foto Tasje gekocht van Olympus......................

En een mooie steun voor op de fiets is te koop bij Mount Guys USA

Groet,

MJMW

bewerkt door MJMW
Geplaatst

Ik heb de oregon 550 met een invisible shield. Het shield is gewoon gekocht bij geocachingshop en wel aan te raden. Het scherm blijft goed reageren op aanraken.

Verder had ik een insteekhoes gekocht voor de oregon. Viel me zwaar tegen. Slechte bediening van het scherm. Het scherm reageerde niet goed op aanraken. Het hoesje ligt nu stof te happen.

Geplaatst

Bedankt voor jullie snelle reacties. Gisteren bij de Bever in Ede heb ik een insteekhoes gekocht, vanmorgen is mijn GPS bezorgd. De pret kan nu dus beginnen!

Geplaatst

Veel succes en cache plezier. Ik ben benieuwd wat je eigen ervaringen zijn met de insteekhoes? (heb ook een 450, maar nog geen hoes)

• 2 weeks later...
Geplaatst

Gisteren voor het eerst een geocache gedaan met mijn nieuwe GPS. Alles ging gelukkig goed, maar ik merkte wel dat ik me toch nog even moet gaan verdiepen in de mogelijkheden en de handigheden voor het gebruik.

Wat betreft de insteekhoes heb ik er toch nog gemengde gevoelens over. Het is natuurlijk prima dat deze de gps beschermt. Echter geeft de afstand tussen het hoesvenstertje en het gps-scherm toch wat problemen. Het scherm van de gps ligt iets verdiept ten opzichte van de rand. Omdat de hoes er vrij strak overheen staat gespannen, ontstaat er een ruimte tussen scherm en hoesvenstertje. Hierdoor moet je soms best hard drukken om de icoontjes te bedienen. Dit is zeker het geval bij de icoontjes die dicht aan de rand staan of in de hoek.

Hopelijk rekt het venstertje nog wat op zodat dit wat handiger gaat. Iemand ervaring betreft dit?

Als dit niet het geval blijkt te zijn, is het natuurlijk mogelijk het doorzichtige venstertje er uit te halen en alsnog een screenprotector te gebruiken. Dan is zowel de gps als het scherm beschermd.

Geplaatst

Fijn dat je je ervaring deelt. Ik zit te twijfelen of ik toch ook die insteekhoes moet gaan nemen. Ik heb voor het vervoer wel een hardcover, maar dan blijft nog het risico tijdens het gebruik. Wellicht is het venster toch een goede extra bescherming tegen het breken van het scherm. Tijdens het gebruik kan ik me voorstellen dat het schermpjevan het hoesje toch nog wat oprekt, of soepeler wordt door het gebruik.

Geplaatst

Gisteren ondervond ik nog een nadeel van de insteekhoes. Het plastic doorkijkvenstertje heeft best last van reflecterend licht. Hierdoor kan het aflezen van het scherm aanzienlijk gehinderd worden.

Geplaatst

Ik heb ook sinds kort een Oregon 450 met insteekhoes. Tuurlijk je moet wat harder drukken maar opzich is daar wel aan te wennen. Wat ik wel een nadeel vind van de hoes is als hij nat wordt dat het schermpje heel erg glibberig wordt en dat bijvoorbeeld scrollen door een cache-beschrijving vrij lastig is.

Verder is de Oregon een pracht apparaat!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...