Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Na lang puzzelen heb ik een opgave gekregen waarbij ik een snijpunt moet vinden van 3 cirkels.

Maar ik heb echter alleen de plaatsnamen en een centraal punt in die plaats en een straal.

Weet iemand hoe ik de coordinaten kan achterhalen (en welk formaat het handigst daarvoor is??)

De drie cirkels zal ik me nog wel over buigen.

Alvast bedankt!

Geplaatst (bewerkt)

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.....2 cirkels hebben altijd 0, 1, of 2 snijpunten (tenzij ze opelkaar liggen). Zoek je uiteindelijk 1 cacheplek, dan heb je dus eigenlijk aan 2 cirkels genoeg; hoogstens moet je een keuze maken als er 2 snijpunten zijn.

Die snijpunten kun je makkelijk grafisch bepalen in Mapsource+Topo NL. Of analytisch met de geo-tooltjes van Ronsoft hiero

YMMV, folkert

bewerkt door fastfolkert
Geplaatst

Maar ik heb echter alleen de plaatsnamen en een centraal punt in die plaats en een straal.

Weet iemand hoe ik de coordinaten kan achterhalen (en welk formaat het handigst daarvoor is??)

Google: http://maps.google.com/maps/api/geocode/xml?address=amsterdam,nl&sensor=true

Verander amsterdam in de plaats die je nodig hebt, je kunt eventueel ook een adres toevoegen.

Tc

Geplaatst

Je moet een cirkel maken vanuit 3 plaatsen. Dus drie cirkels. Die zal dan gezamelijk 1 snijpunt hebben.

De cirkels en de snijpunten vormen geen probleem daar zijn inderdaad genoeg tooltjes voor. Punt is alleen hoe vind je het coordinaat.

Ik heb even op gerrits link gekeken, maar ik snap het formaat niet. 53.1122222 etc. Is dit decimaal? Of hoe heet dit formaat?

Jullie expertise zal me verder helpen :)

Enne....Utrecht ligt helaas wat uit de richting. :)

Geplaatst

Ik begrijp dat je uitleg wilt hoe het e.e.a. werkt en daar is in princiepe niets mis mee. Daar is ons forum ook voor. Houdt in ieder geval in de gaten, ook voor mensen die wellicht nog gaan antwooden, dat het niet de bedoeling is om één of meerdere caches op het forum te gaan oplossen. Plaats derhalve geen informatie die door een ander gebruikt kan worden om deze of eventuele andere caches " vanuit de luie stoel " op te lossen. ;)

Geplaatst

Ik heb even op gerrits link gekeken, maar ik snap het formaat niet. 53.1122222 etc. Is dit decimaal? Of hoe heet dit formaat?

Is decimaal, als je het getal achter de komma met 60 vermenigvuldig krijg je minuten, het formaat dat je waarschijnlijk bekender zal voorkomen.

Tc

Geplaatst (bewerkt)

Ik begrijp dat je uitleg wilt hoe het e.e.a. werkt en daar is in princiepe niets mis mee. Daar is ons forum ook voor. Houdt in ieder geval in de gaten, ook voor mensen die wellicht nog gaan antwooden, dat het niet de bedoeling is om één of meerdere caches op het forum te gaan oplossen. Plaats derhalve geen informatie die door een ander gebruikt kan worden om deze of eventuele andere caches " vanuit de luie stoel " op te lossen. ;)

Ja dat snap ik. Ik geloof echter niet dat ik verder de cache informatie heb opgenoemd...toch?

Ha Bilbo bedankt voor je link, precies de converter die ik zocht. Dank!

bewerkt door Charissa1404
Geplaatst

Nee :) !

Het was gewoon een goed bedoelde opmerking, omdat we dat zo af en toe een enkele keer zien gebeuren.

Gewoon een gewaarschuwd mens telt voor twee, ter voorkoming van......

Verders niet kwaad bedoelt of zo.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...