Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik wou dat ik hem al had dan kon ik je het wel vertellen waarschijnlijk Garmin is over het algemeen wel gebruiksvriendelijk.Als ik het goedbegrijp vechtdal dan heb jij dus ook een USA apparaat? En daarop de city select europa? hier http://users.skynet.be/GPScenter/GPScenter...g_functies.html zie je wel wat screenshots maar waarschijnlijk heb je die al gezien.Mij lijkt het daar waar je waypoints invoerd en dan goto commando geeft hij je er heen begeleid of als je een poi ingegeven hebt.Het is voor mij alleen maar gissen.Misschien even wachten tot iemand hier je wat weet te vertellen ik moet nog zeker 2 weken wachten.Ik heb voor de cs gekozen omdat ik het wel prettig vind om nog te kunnen navigeren als mijn ontvangst weer eens wegvalt onder de bladeren van de zomer.Ik vind die 76cs te lomp wel lekker van het geheugen maar als 3/4 van nl erin past met die 55mb prima.Anyway al zit er helemaal geen kaart in dan heb je nog voor weinig (330) euro een zeer goed apparaat ik gebruik de kaart in mijn legend ook nooit.lang leve ozie ce :thumbup:

Geplaatst
.Als ik het goedbegrijp vechtdal dan heb jij dus ook een USA apparaat? En daarop de city select europa? hier

Nee,Hugo&Sarah

Ik heb hem in Notter gekocht.Maar als ik iets wil proberen, dan is Notter al gesloten :thumbup:

Ik zal morgen eens proberen.Ik krijg city select V6 ook al niet unlockt.

Jacco vechtdal

Geplaatst

(Go to??)

twee pagina's in de manual die over navigatie gaan als ik jou (jacco) vraag begrijp;

manual blz 39; in de routing setup pagina; klik "follow roads" aan.

Dit vermeerdert het aantal afslagen en laat de actieve route zien

manual blz 50 Routing Page "Follow road" snelst of de kortste kiezen

en eventueel aangeven van de volgende afslag

vergeet niet te enteren.

Of is de vraag hoe laat ik mappen uit cityselect in de 60 c.

Volgens mij door het balkje op cityselect te zetten in mapsource en deze kaarten in de 60c te laden

Dit laatste moet ik gokken, maar ik verwacht dat het vergelijkbaar werkt als no map, poi en r&r.

Software that automatically creates point-to-point routes in MapSource on the GPS V, GPSMAP 196, NavTalk® GSM phone, iQue, GPSMAP 60C , GPSMAP 60CS and GPSMAP 276C.

Does this ring a bell?

Geplaatst

Oooooh, dan heb je zeker morgen antwoord van ze gelukkig maar dat je geen yank hebt dan in jouw geval.Ik dacht dat omdat je vertelde dat je engels niet al te goed was er zit toch een nl handleiding bij dan?

Geplaatst
(Go to??)

twee pagina's in de manual die over navigatie gaan  als ik jou (jacco) vraag begrijp;

manual blz 39; in de routing setup pagina; klik "follow roads" aan.

Dit vermeerdert het aantal afslagen en laat de actieve route zien

manual blz 50 Routing Page          "Follow road"  snelst of de kortste kiezen 

en eventueel aangeven van de volgende afslag

vergeet niet te enteren.

Of is de vraag hoe laat ik mappen uit cityselect in de 60 c.

Volgens mij door het balkje  op cityselect te zetten in mapsource en deze kaarten in de 60c te laden

Dit laatste moet ik gokken, maar ik verwacht dat het vergelijkbaar werkt als no map, poi en r&r.

Software that automatically creates point-to-point routes in MapSource on the GPS V, GPSMAP 196, NavTalk® GSM phone, iQue, GPSMAP 60C , GPSMAP 60CS and GPSMAP 276C.

Does this ring a bell?

Ok DJ BEL,

bedankt, zal er gelijk even induiken.

Inmiddels ook City Select unlockt.dus dat werkt ook.

Zo,n nieuw apparaat houd je wel van de straat. :thumbup:

Al vast welterusten DJ BEL

Jacco vechtdal team

Geplaatst
Oooooh, dan heb je zeker morgen antwoord van ze gelukkig maar dat je geen yank hebt dan in jouw geval.Ik dacht dat omdat je vertelde dat je engels niet al te goed was er zit toch een nl handleiding bij dan?

De Nederlandse handleiding zal wel komen.vandaar

Geplaatst
Hallo Kruimeldief

Vindt je de 76CS nog mooier?

Oke hij heeft geen zichtbare uitstekende antenne.

En je vond de 60CS al onbetaalbaar. En de 76 CS is nog eens $ 55,- duurder.

Nee, ik wacht niet langer!

Als de 76CS 55 dollar duurder is ben ik al weer 150 euro goedkoper uit.

De CD met mapmateriaal die ik voor de 76CS nodig ben heb ik al (Metroguide 6) en die voor de 60CS (City Select) is 200 euro en moet ik kopen want beide CD's zijn niet uitwisselbaar.

Verder heb ik alles al voor de 76S (beanbag, kabels, verbinding voor PDA en PC, externe antenne, tasje) Dat is ook al goed 200 euro.

Dus met een 76CS ben ik, ondanks dat het ding 55 dollar duuder is, al snel 350 euro goedkoper uit. :ph34r:

Als je niets hebt, of een nodig bent is het wat anders, maar ik heb al 3 GPSen en 2 navigatiesystemen van deur tot deur en maar een auto.

GRTZ

Kruimeldief :dribble: De enige manier om in dit land nog geld over te houden, is je eigen belastingdienst beginnen.

Geplaatst
ik heb al 3 GPSen en 2 navigatiesystemen van deur tot deur en maar een auto.

In het land der blinden is éénoog koning. :dribble:

Volgens mij vindt jij nooit meer de weg.

Dus een 60CS erbij zou je niet verkeerd staan. :ph34r:

(uhh $55,- en hier € 100,-)

Geplaatst

Als je niets hebt, of een nodig bent is het wat anders, maar ik heb al 3 GPSen en 2 navigatiesystemen van deur tot deur en maar een auto.

Dat zegt mij al genoeg ;) Het zal wel een kwestie van tijd zijn en of verkoop van gadgets waar je op uitgekeken bent totdat je drang tot aanschaf groter wordt en de echo`s van dat je al genoeg gadgets hebt naar de achtergrond verdwijnen :(

Ik heb ook al een legend p800 carpc met ozie en internet met printer voor onderweg en natuurlijk nog een ipaq5500 met bluetooth tomtom2 en ozie ce :lol: Maar eerlijk is eerlijk de legend gaat eruit.

(zodat ik bij het uitkomen van weer een nieuwe gps de 60cs als backup heb :dribble:

Maar ik verwacht dat ik er ook behoorlijk op vooruit ga t.o.v. die legend ik hoop op betere ontvangst en dat electronische kompas zie ook ook wel zitten al moet ik hem steeds horizontaal houden, ik vind het nooit prettig als ik uit mijn ritme wordt gehaald omdat de ontvangst wegvalt. :ph34r:

Ik waag het erop om hem in de states te halen want 330 euro heb ik er wel voorover en als er weer wat meer poen is schaf ik de cityselect wel aan, ik heb wel voor een kennis die city mee laten komen want die heeft nog helemaal niets qua navigatie.

Geplaatst

Bovenstaande quoot snap ik niet helemaal, maar dat zal wel aan mij liggen.

Ok, al dat spul bij mij lijkt wat overdreven maar is gewoon een gevolg van nieuwe kopen en het eigenlijk zonde vinden de "oude" weg te doen.

Daar komt bij dat de KralenFee gewoon de 2e GPS, de Etrex, gebruikt en de 3e GPS is een bluetooth die in gebruik was bij de Loox 600 PDA voor TomTom en nu in gebruik bij de Sony Ericsson p900 voor Wayfinder.

Ja en dan de andere PDAm de XDA heb ik gewoon met mijn zoon geruild voor een andere Smartphone

We zijn gewoon begonnen met een Etrex, daarna kwam de Bluetooth GPS voor bij de Loox 600 pocketPC voor navigatie in de auto met TomTom en eventueel als 2e GPS met de PDA bij het cachen als backup.

De BT GPS met de PDA werken perfect maar buiten de auto is een PDA behoorlijk teer en de PDA is toch softwarematig niet zo gevoelig tijdens het cachen dan een "normale" GPS.

Na verloop van tijd wil je toch een betere GPSr dan de Etrex en dan kom je op een 76S uit.

Dan ruil je nog eens een smartphone om voor een XDA pda en dan heb je dus al 2 pocketPC's.

Als daarna je mobiele telefoon het begeeft en je gaat op zoek naar een andere, en je bent wat gevoelig voor leuke hebbedingetjes, dan kom je uit op de Sony Ericsson p900, die ineens ook als PDA is te gebruiken of als fototoestel dan ook nog handzamer en sneller is dan de gebruikelijke PDA's.

Als daar dan ook nog BT op zit en je kunt er via GPRS mee navigeren met je BT GPS die je al hebt, is het natuurlijk helemaal mooi.

Nu dus geen kaarten laden maar gewoon de route downloaden via internet en navigeren met de GPS. Altijd de kaarten up to date en binnenkort zelfs direct aangepast als er zich iets heeft voorgedaan op je route of als er een file is. Vroeger zei je dat je auto 1 op 10 of zo reed, nu zeg ik dat ik zo'n 5 a 10 Kb per uur rijden gebruik.

Zo is het gekomen.

Ik denk er toch stiekem over om de Loox, de XDA en de Etrex weg te doen, maar het is zo jammer van alle gadgets die ik daar weer bij gekocht heb en alle orginele software met serials etc. Daar staat wel weer tegenover dat ik dan wel 2 60CSen kan kopen. Maar dat doe ik niet. Ik zou gaan voor 1 76CS

Deze heeft waarschijnlijk ook turn to turn navigatie en zijn geheugen is groot genoeg voor een kaart van heel Nederland en een gedeelte van duitsland.

GRTZ

Kruimeldief :dribble:De hoeksteen van de samenleving valt onder de monumentenzorg.

Geplaatst
Nederland en een gedeelte van duitsland.

En een deel van welk land...DUITSLAND ;)???

Volgens mij is er iemand die ingebroken heeft op het ID van Kruimel en nu postjes verstuurd uit zijn naam :dribble: .

De Kruimel die wij kennen verklaarde pas nog nooit naar Duitsland te willen, zelfs niet om Zijn TB te halen en zo de TB race 2004 te winnen! :ph34r:

Dus wat zou onze woeste Drentse geocacher met een deel van duitsland in zijn Gps moeten ?? :lol:

Locutus

Geplaatst
Deze heeft waarschijnlijk ook turn to turn navigatie en zijn geheugen is groot genoeg voor een kaart van heel Nederland en een gedeelte van duitsland.

Hey Kruimel

Je ging toch nooit naar Duitsland :ph34r: Of is dat voor de Fee als ze in Ter Apel over de grens moet gaan tanken of gaan winkelen in Emden. ;)

Iedereen heeft het over turn-to-turn navigatie.

Dat zit toch ook in de 60CS of niet.

Ik lees tenminste in de specs het volgende:

Faster processor, with auto routing, turn-by-turn directions, and audio alerts along city streets or trails when using MapSource® City Select® or 24K Topo software (optional software)

Of is turn-by-turn directions weer anders dan turn-to-turn navigatie?

Wat is het nu eigenlijk. :dribble: Afslag tot afslag navigatie, of zoiets?

Geplaatst
Hey Kruimel

Je ging toch nooit naar Duitsland  :o  Of is dat voor de Fee als ze in Ter Apel over de grens moet gaan tanken of gaan winkelen in Emden. ;)

Klopt. Ik kom ook nooit in Duitsland. Toch wil ik grensgebied wel op kaart hebben omdat ook ik weet dat de wereld niet ophoudt bij onze grens.

Nee, de Fee komt niet alleen met de auto weg, dus ook niet naar Duitsland. Nee, we tanken daar ook niet. Al zou benzine in Duitsland gratis zijn wil ik er nog geen in Duitsland aangeschafte benzine in de tank. B)

De Fee winkelt in Emmen, Hoogeveen, Groningen en Amsterdam en verder moet ze het maar op internet zien te vinden.

Het is ook niet zo dat ik alles wat Duits is boycot, maar wel als het in Duitsland gekocht is, of nog erger, ik het uit Duitsland zou moeten halen. Ook wij winkelen hier gewoon bij LIDL en Aldi.

Iedereen heeft het over turn-to-turn navigatie.

Dat zit toch ook in de 60CS of niet.

Ik lees tenminste in de specs het volgende:

Faster processor, with auto routing, turn-by-turn directions, and audio alerts along city streets or trails when using MapSource® City Select® or 24K Topo software (optional software)

Klopt, dat zit ook in de 60CS, maar dat is niet de reden dat ik liever de 76CS heb ;)

Ik heb nu al de 76S en voor mij is er geen betere, overzichtelijke en gebruiksvriendelijke GPS dan deze. De CS versie is alleen nog uitgebreider en in kleur, wat niet perse voor mij hoeft. Een kleurenscherm is in de zon meestal moeilijker af te lezen dan de gebruikelijke.

Of is turn-by-turn directions weer anders dan turn-to-turn navigatie?

Nee hoor. het is allemaal hetzelfde.

Wat is het nu eigenlijk. Afslag tot afslag navigatie, of zoiets?

Ja of bocht tot bocht hahaha.

Hier dan de turn to turn op mijn mobiele telefoon:

ScreenShot%2024.jpg

en de kaart kun je ook zien als:

ScreenShot%2025.jpg

Het is trouwens een route van een parkeerplaats in Emmen naar het dierenpark.

In het Nederlands wordt je dus ruimschoots op tijd gewaarschuwd of je moet afslaan en over hoeveel meter.

Ik heb hier de voetganger ingeschakeld staan via de Emtac BT GPS

De plaatjes en de route komen via de GPRS verbinding van de telefoon rechtstreeks uit Zweden.

GRTZ

Kruimeldief :ph34r: Buitenlanders leefden in een tijd dat er nog grenzen waren.

Geplaatst
Ziet er goed uit!

Kun je nu ook een via positie opgeven. Dat zou wel via GPS V (na software-update) maar (nog) niet via de 60 serie kunnen.

Nee, geen via.

Het is echt een navigatiesysteem en geen routeplanner.

Het ziet er echt wel leuk uit huh? En het werkt ook best aardig hoor. Ik heb hier ook nog TomTom op een PDA ter vergelijking. De PDAscherm is natuurlijk groter en ook heel prettig, maar ik ben hier verkikkerd op hoor :o

ALs Garmin maar genoeg van die GPSen verkoopt en maar veel vragen krijgt om softwareupdates dan komt dat er vast wel.

GRTZ

Kruimeldief :ph34r: The best way out is always through.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...