pelley Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Je hebt er spelwonders bij in Nederland... en tikvouten zijn ook niet uitgesloten... maar soms heb je van die leuke foutjes in een log dat ik toch heel benieuwd ben naar het hoe en het wat. Wat te denken van: "Gelukkig was er nog iemand bereidt om mee te gaan." Het gaat hier om een 6 km wandelcache (GC23BBJ), maar hoe veel honger zal-ie gehad hebben? Ik weet natuurlijk niet wie hij bereid heeft (op de BBQ?), hopelijk was het lekker In ieder geval... het heeft wel tot de vondst geleid . En nu natuurlijk de vraag: zijn wij de enigen die dit soort leuke dingetjes uit de logjes halen?
De Wijngemachtigde Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Je hebt er spelwonders bij in Nederland... en tikvouten zijn ook niet uitgesloten... maar soms heb je van die leuke foutjes in een log dat ik toch heel benieuwd ben naar het hoe en het wat. Wat te denken van: "Gelukkig was er nog iemand bereidt om mee te gaan." Het sterft van de typefouten in logjes (maak ze zelf ook), maar er is in principe niks met: "Gelukkig was er nog iemand bereid om mee te gaan." Hoe zou je het anders willen zeggen als iemand wel zin heeft om mee te gaan? "Berijd"? "Bereden"? Da's nog veel maller en veel fouter. Volgens mij is er niks mis met die zin (op die extra t na dan, maar dat is een kwestie van het verkeerd vervoegen van een voltooid deelwoord). Ik las laatst: "Wat schept mijn verbazing..." (ik hoop dat de moderator dit laat staan ) Maar laat ik geen oude koeien op laag water zoeken.
pelley Geplaatst 23 augustus 2010 Auteur Geplaatst 23 augustus 2010 (...)Volgens mij is er niks mis met die zin (op die extra t na dan, maar dat is een kwestie van het verkeerd vervoegen van een voltooid deelwoord). (...) Het leuke is dat juist die t voor een andere betekenis zorgt. Die 'schept' is ook geweldig. (en wij loggen ook niet foutvrij hoor )
Ervani Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Wad een lol om voudjes in de lochs van anderren op te spooren en dese hier te plaatzen. versgil van huumor sal hed wel sijn. wad is nu de bootsgap van jouw berigt? een aanklagt techen taalvouten in lochs? menzen belaggeleik maaken?
Waldio Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 wad is nu de bootsgap van jouw berigt? een aanklagt techen taalvouten in lochs? menzen belaggeleik maaken? En wat is nou jou boodschap met dit soort berichtjes op het forum? Mensen afzeiken? Je zelf het best vinden? Het forum vol gooien met onzin? Dingen uitlokken?
Ervani Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 @Pelley, mijn logs staan ook altijd vol met fouten dus je hoeft mijn logs niet te controleren. Echter de eerste de beste log die ik van jou lees: Getallen onder de tien dienen vluit geschreven te worden dus 4 is niet goed behoord vier te zijn Is het De cluster of het cluster Eventterrein is een anglicisme je gebruikt het engelse woord event en het Nederlandse woord terrein samen gevoegd als een woord. Het is Event terrain of evenemententerrein Nogmaals taal is met mijn dislectie zeker niet mijn sterkste punt maar ik moest echt ontzettende lachen om jouw/jullie fouten.... oh ja het is dyslectie. en vlluit moet voluit zijn... Na het succes van de Clustercaches van FPE2010 stomen we samen met Goedweerloper door naar de Clustercaches van FPE2009. We hebben nu reeds 4 caches van het cluster gevonden, zullen de beren zich ook laten vinden? De GPS leidt ons de goede kant en daar zien we ze: voorzichtigheid is hier wel geboden (je moet zo'n beer niet kwaad maken!). Gelukkig weten we zonder kleerscheuren bij de cache te komen en onze naam in het logboekje te schrijven. Opdracht volbracht .Gaan we nu terug naar het eventterein om van de hamburgers te genieten: die smaken vast Beregoed na zo'n wandeling!
Ervani Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Kwestie van begrijpen lezen... mijn boodschap is dat ik de lol er niet van in zie om de taalfouten van andere mensen aan te halen om daarmee de lachers op de hand te krijgen. wad is nu de bootsgap van jouw berigt? een aanklagt techen taalvouten in lochs? menzen belaggeleik maaken? En wat is nou jou boodschap met dit soort berichtjes op het forum? Mensen afzeiken? Je zelf het best vinden? Het forum vol gooien met onzin? Dingen uitlokken?
Ervani Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 (bewerkt) Oh ja Beregoed moet niet met een hoofdletter. en geboden (je moet zo'n beer niet kwaad maken!). Uitroepteken, haakje sluiten punt... Nooit een haakje sluiten voor een punt gebruiken. het is sowieso beter om de haakjes te vervangen door komma's dus... gebonden, je moeten zo'n beer niet kwaad maken! 23 augustus 2010 bewerkt door Ervani
SixpackNL Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 En nu natuurlijk de vraag: zijn wij de enigen die dit soort leuke dingetjes uit de logjes halen?[/i] Nee hoor, ik geniet er ook van. Dingen met een (onbedoelde) dubbele betekenis, 'vertikkingen' die dan iets grappigs opleveren, enz. Altijd leuk. En 'echte' taalfouten? Die horen er helaas ook bij. De een heeft er nou eenmaal meer feeling voor dan de ander. Als het geen laksheid is (en daar ga ik altijd maar van uit) dan heb ik daar geen moeite mee (overigens heb ik er meer moeite mee als ze in officiële stukkken gemaakt worden of in documenten waar je gemakkelijk de spelling kunt controleren, maar dat is een ander verhaal )
Fire5 Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Gelukkig weten we de serieuzere berichten te scheiden van de minder serieuze berichten. Ik vind de typfouten soms wel aardig, maar de veelposter in dit draadje schept er blijkbaar toch genoegen in om anderen aan de schandpaal de nagelen. Weliswaar, zelf gezegd door de poster, niet om de taalfouten? Da's apart, want dat zou je anders kunnen uitleggen. En laat het nou net daarom bedoeld zijn, de humoristische, onbedoelde, taalfoutjes. Fire5
Waldio Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Gelukkig weten we de serieuzere berichten te scheiden van de minder serieuze berichten. Ik vind de typfouten soms wel aardig, maar de veelposter in dit draadje schept er blijkbaar toch genoegen in om anderen aan de schandpaal de nagelen. Weliswaar, zelf gezegd door de poster, niet om de taalfouten? Da's apart, want dat zou je anders kunnen uitleggen. En laat het nou net daarom bedoeld zijn, de humoristische, onbedoelde, taalfoutjes.Fire5 Ach ja, ervani is toch niet om te praten, moet je ook niet proberen.
Ervani Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 (bewerkt) Dat bedoel ik met mijn dyslexie lees ik nu pas goed wat er staat... bereid... typisch een fout die ik ook doodleuk zou opschrijven... 23 augustus 2010 bewerkt door Ervani
Track_leader Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Dat bedoel ik met mijn dyslectie lees ik nu pas goed wat er staat... bereid... typisch een fout die ik ook doodleuk zou opschrijven... ik begrijp nu wel wat het lach effect is. Los van het wel of niet correct schrijven of vervoegen van de werkwoorden is dyslectie dus wel een probleem voor een aantal mensen onder ons. Het is toch prachtig dat iedereen een log schrijft op zijn of haar manier en wat maakt het dan uit hoe het er staat. Ik snap ook de lol wel van sommige logs maar je weet niet wie de persoon achter de log is. Natuurlijk wel grappig om dit soort dingen te verzamelen maar uitkijken met de caches er bij te noemen, het is natuurlijk makkelijk terug te vinden dan. En daar doe je de schrijver geen plezier mee.
Fire5 Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 (bewerkt) zelf weggehaald. 23 augustus 2010 bewerkt door Fire5
parreg Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Dat bedoel ik met mijn dyslectie lees ik nu pas goed wat er staat... Misschien is hier dan wel sprake van Dyspraxie ..
Aanbevolen berichten