Spring naar bijdragen

Advies aanschaf GPS gevraagd


laanen

Aanbevolen berichten

Hoi een ieder,

Ik wil een GPS aanschaffen om Geocaching te kunnen gaan doen.

Je hebt ze in diverse uitvoeringen en in evenveel prijsklasse.

Kan iemand mijn vertellen wat een degelijke duidelijke GPS is zonder dat het gelijk een dure aangelegenheid wordt.

Heb al begrepen dat je bij de ene kaartjes kan downloaden en de ander alleen met coordinaten werkt, wat ook weer in de prijs tot uitdrukking komt.

 

Zijn er ook winkels die aanbiedingen hebben in GPS toestellen ?

 

Hoop zo wat wijzer te worden voordat ik tot aanschap van een toch duur toestel over ga.

 

Groetjes,

Peter.

 

ps. zoek nog steeds iemand die in de buurt van Best (NB) woont en me weg wijs wil maken in Geocaching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ik heb zelf ook een hele goede ervaring met deze gps shop die heirbaut hunters bedoelt.

hem mijn etrix vista daar ook gekocht op aanraden van een aantal geocachers,woon er zelf ook niet dicht in de buurt maar heb er een dagje voor uitgetrokken.

kreeg een hele goede uitleg over verschillende gpssen over alle voor en nadelen.

ze nemen alle tijd voor je al staat de winkel ook vol (wat bij mij dus het geval was)

plus nog een voordeel als je er bent en eentje koopt je kan daar direct een paar caches doen :wine:

 

gr twinlife (die ook nog steeds niet alles weet van zijn vista)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heb je zelf al aardig door dat je voor elk extra 'dingetje' extra euro's moet neerleggen. Ik heb zelf een Vista uit de States laten meebrengen door een kennis. Hier zit bijvoorbeeld een kompas in, en een hoogtemeter, en de mogelijkheid 26 MB aan kaartjes op te slaan. Voor 325 euro klaar.

Nadeel: er zit een amerikaanse basemap in, die je niet kan vervangen. Ik werk zelf altijd met Mapsource kaartjes en dat gaat prima.

Je kan ook een basic Etrex kopen: geen geheugen (scheelt 50 euro), geen kompas (scheelt 30 euro), geen hoogtemeter (scheelt 50 euro). Deze getallen schud ik uit mijn mouw, maar zo moet je het ongeveer benaderen.

Verder ben ik al meer dan 10 jaar tevreden Garmin gebruiker (Garmin 55), maar ik denk dat Maghallan ook goed is tegenwoordig.

 

Groet, succes met de aankoop, Lieveheersbeestje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben sinds 10 januari in het bezit van een Legend.

Heb vandaag 11 januari dan ook mijn eerste cache gevonden, t.w. Pim's.

Ik vind het GPS apparaat goed te bedienen en zeer duidelijk ook voor een beginners team.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb al begrepen dat je bij de ene kaartjes kan downloaden en de ander alleen met coordinaten werkt, wat ook weer in de prijs tot uitdrukking komt.

Ook met ge-uploade kaartjes werk je met coordinaten. Vergeet de kaartjes en ga lekker struinen met een eenvoudig en klein GPS-je (lees: Geko 201)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn eerste caches gedaan met een Garmin 55. Voor de niet-kenners: dat is zo ongeveer de allereerste handheld. Er staan alleen wat cijfers in je schermpje en een onnauwkeurig 'follow the needle' plaatje. Bovendien kan je de 3de decimaal achter de komma in je coordinaten niet kwijt...

 

Maar: het geocachen was er helemaal niet minder leuk door!!! :D

 

Ik heb er ook een paar zonder GPS gedaan. De FiGiLiLi's en de Ackerdijkse plassen. Da's eigenlijk nog leuker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Ik heb mijn eerste caches gedaan met een Garmin 55. Voor de niet-kenners: dat is zo ongeveer de allereerste handheld. Er staan alleen wat cijfers in je schermpje en een onnauwkeurig 'follow the needle' plaatje. Bovendien kan je de 3de decimaal achter de komma in je coordinaten niet kwijt...

 

Maar: het geocachen was er helemaal niet minder leuk door!!!  :thumbup:

 

Ik heb er ook een paar zonder GPS gedaan. De FiGiLiLi's en de Ackerdijkse plassen. Da's eigenlijk nog leuker.

Cool dit klinkt me weer een beetje als de back to basic cache methoden.

De GPS 55 was toevallig ook mijn eerste toestel. :(

Maar nog steeds proberen om een eindpunt enkel op schatten en kompas te vinden is ook nu nog steeds cool vind ik :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...