Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb links boven ingedrukt en aangezet en kreeg de melding: "wis alle gebruikersdata" ja/nee. Wat wordt er dan allemaal gewist?

Geplaatst

Ik heb een fout in de profielen.

Als je dat zo algemeen opschrijft: Probeer eens het desbetreffende profielbestand te wissen.

Tc

Geplaatst (bewerkt)

Routeberekeningsfout komt door een te groot aantal opties om van a naar b te komen. De GPS kapt gewoon af om niet oneindig lang bezig te zijn.

Wil met o.a. topo nog wel eens voorkomen.

Alternatief is een 2e routeerbare kaart te installeren, deze te selekteren als je routeert, of instellingen zo aan te passen dat hij niet op optimaal roputeren staat, maar op snelst. Je hebt dan kans dat het aantal opties drastisch gedrukt wordt, en de fout verdwijnt.

Het is overigens niet netjes dat Garmin dit zo afhandeld (zegt Thex die ooit nog CIO van Garmin wil worden).

bewerkt door thex
Geplaatst

Heb sinds kort een oregon 450t,en heb op een micro sd topo benelux 2010 gezet.

Als ik nu een route uitzet geeft ie een foutmelding van : Routeberekeningsfout kaarten hebben navigeerbare wegen in dit gebied.

Verder werkt ie volgens mij wel goed.

Weet iemand wat er dan aan de hand is? En hoe krijg ik dit weg?

John

Een dergelijke fout komt voor, wanneer het kaartmateriaal op de een of andere manier niet goed is geinstalleerd op de GPS. Meestal is er dan iets mis gegaan bij het aanmaken en het overzetten van het indexmateriaal vanuit bijv. Mapsource naar de GPS. Ook komt het wel eens voor, dat er een stukje van je kaart ontbreekt op de GPS. Dan komt de routeberekening in gevaar, omdat hij een stukje mist. De oplossing is meestal het opnieuw installeren van de kaart. Heb je wel de Topo Benelux kaart ook daadwerkelijk aangezet? De andere kaarten zou ik dan uitzetten ook al omdat die toch niet routeerbaar zijn? Succes.

Wij hebben het helaas ook wel eens ondervonden onderweg. Het lag nooit aan de GPS zelf. Steeds konden we vaststellen, dat er met de kaart of met de kaartinstellingen op de GPS iets aan de hand was.

Geplaatst

Het is overigens niet netjes dat Garmin dit zo afhandeld (zegt Thex die ooit nog CIO van Garmin wil worden).

Zolang jij CIO schrijft in plaats van CEO gaat het nooit wat worden.....:yes: Maar los daarvan. Je bent toch al te laat want ze hebben mijn sollicitatie inmiddels in behandeling. :dribble:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...