Spring naar bijdragen

Tomtom Loopt Vast


team nessa

Aanbevolen berichten

Onze Tomtom wil niet meer naar nuttige plaatsen als we de caches erin zetten.

We maken een bestand met de macro zodat alle gecorrigeerde en traditional caches erin komen met een eigen icoon.

Bij het gebruik van de export mogelijkheid van tomtom poi file in gsak werkt het wel.

Maar dan heeft alles een rood vierkant als icoon en dat willen we liever niet.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Het heeft tot vandaag altijd gewerkt en stopte er vanmiddag tijdens het cachen spontaan mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Helaas kan ik je niet helpen, zou je mij wel een PB willen sturen hoe jij de caches in je tomtom zet, wil dit ook graag maar weet niet hoe....

 

(Sorry voor afwijking vh subject, daarom de vraag om een PB, om verdere vervuiling te voorkomen...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze Tomtom wil niet meer naar nuttige plaatsen als we de caches erin zetten.

Het heeft tot vandaag altijd gewerkt en stopte er vanmiddag tijdens het cachen spontaan mee.

 

Gebruik je de link die naar voren komt als je via het tomtom home programma gebruikt om de poi's te importeren?

Als je er niet uit komt dan wil ik wel komen helpen als je weer in Ede bent

 

Ronald

bewerkt door repmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Setzies hebben een PB.

 

We vermoeden dat het probleem in de iccoontjes zit die de macro genereert, aangezien de export optie wel lijkt te werken.

We gaan nog proberen om er handmatig andere icoontjes in te plaatsen, maar dat zou niet nodig moeten zijn.

Vraag is ook op het gsak forum gesteld, dus misschien komt daar wel een antwoord weg.

De caches worden geexporteerd naar een aparte map en van daaruit rechtstreeks gekopieerd naar de map waar de kaarten ook instaan.

 

Van het aanbod van Repmeer maken we anders natuurlijk graag gebruik :)

bewerkt door team nessa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er een rood vierkant als icoon wordt gebruikt in de TomTom, dan betekent dat dat TomTom geen bijpassend *.bmp-file heeft gevonden en gebruikt dan een 'eigen' icoon als vervanging. Hankthea gaf dit al aan.

Er moet dus iets mis gaan bij het generen van de files, dan wel het over zetten.

Ik ben de afgelopen dagen toevallig bezig geweest met het overzetten van zo'n drieduizend POI's in een 12tal files en dat werkte vanuit GSAK goed.

Ik kan dat, aangezien mijn TomTom een aparte geheugenkaart heeft, direct naar die geheugenkaart doen door in het exportvenster de locatie op de geheugenkaart op te geven.

De icoontjes worden dan ook meteen meegezonden.

Kijk dus eens of er bij het overzetten van de gegevens iets mis gaat. Mogelijk is het standaard-icoontje in GSAK niet meer beschikbaar, hoewel ik aanneem dat GSAK dan een foutmelding zou moeten produceren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het standaard-symbool bij de export-functie lijkt inderdaad niet goed. Ik heb het eerst met de standaardfunctie geprobeerd, en toen kreeg ik ook de rode blokjes. Daarna heb ik een aantal andere BMP's (traditional, multi etc.) naar de TomTom gekopieerd en vervolgens met de exportfunctie een aantal bestanden met geocaches naar de TomTom gekopieerd. Uiteraard met dezelfde naam als de BMP's. Alle bestanden staan in de directory waar ook de actieve kaart staat. Stuur maar een PB indien je de gebruikte BMP-bestanden wilt ontvangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik de tomtom macro voor gsak http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...st&p=108195

Deze werkt perfect. Wat ik wel eerst moet doen is de plaatjes hernoemen naar bmp files

Daarna gebruik ik de link http://www.tomtom.com/addto/ via Tomtom Home om ze op de Tomtom te zetten.

bewerkt door repmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werkt inderdaad perfect(als het werkt), wij kijken altijd van te voren of we onderweg iets tegenkomen en daar rijden we dan op, maar tomtom pakt toch vaak een iets andere route dan je denkt en als je dan langs een andere cache komt is het wel fijn om te zien dat die er ligt.

Het heeft ons al diverse extra founds opgeleverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...