HeinzVoerbakje Geplaatst 6 augustus 2010 Geplaatst 6 augustus 2010 Een handige link voor mensen die handig met computers zijn en zelf kaarten (bijvoorbeeld voor de vakantie) willen maken. Er wordt gebruik gemaakt van (public domain / GPL) openstreetmap.org kaarten. Er staat een mooie handleiding hoe je de kaarten zelf (qua kleuren etc.) kan aanpassen en hoogtelijnen er bij kan zetten. Pas op, behoorlijke computer-skills vereist. Het kan met Windows, met Linux is handiger gezien de laatste tool. Uiteraard moet de syntax daar waar nodig worden aangepast! Mij is het gelukt iig, levert prachtige kaarten op! http://www.kleineisel.de/blogs/index.php/o...topographic-map
Caraxic Geplaatst 10 augustus 2010 Geplaatst 10 augustus 2010 Bedankt! Die site kan zeker van pas komen en heb ik meteen even gebookmarked. Ik heb het al wel eens geprobeerd, maar ik kwam er toen niet uit. Het blijft zo te zien wel veel werk. Ik gebruik hiervoor deze site die een routable map voor je garmin kan genereren die je dan later kunt downloaden. Ik weet niet of er nou een verschil zit in het resultaat van deze site of de handmatige methode van jouw site.
Crankyhenkie Geplaatst 10 augustus 2010 Geplaatst 10 augustus 2010 Neem gerust een een kijkje op: http://www.holtermann.nl/index.php?option=...5&Itemid=68 voor een uitgebreide beschrijving van OpenStreetMap. Het is speciaal geschreven voor een reis naar Rusland maar dat maakt niet uit. De basisprincipes blijven hetzelfde.
HeinzVoerbakje Geplaatst 11 augustus 2010 Auteur Geplaatst 11 augustus 2010 Cool, maar staan daar ook al hoogtelijnen bij? Want die vind ik wel belangrijk namelijk, 1000 meter tussen twee punten hier is namelijk heel wat anders dan 1000 meter tussen twee punten in de Andes
Crankyhenkie Geplaatst 11 augustus 2010 Geplaatst 11 augustus 2010 Cool, maar staan daar ook al hoogtelijnen bij? Want die vind ik wel belangrijk namelijk, 1000 meter tussen twee punten hier is namelijk heel wat anders dan 1000 meter tussen twee punten in de Andes De kaarten die ik als voorbeeld heb gebruikt zijn voor navigatie over de weg bedoeld en hebben geen hoogtelijnen, voor zover ik weet. Er zijn ook OSM topografische kaarten, mogelijk dat sommigen daarvan hoogtelijnen hebben. Mocht ik wat tegen komen laat ik het hier weten.
Waldio Geplaatst 11 augustus 2010 Geplaatst 11 augustus 2010 Cool, maar staan daar ook al hoogtelijnen bij? Want die vind ik wel belangrijk namelijk, 1000 meter tussen twee punten hier is namelijk heel wat anders dan 1000 meter tussen twee punten in de Andes Op de OSM kaart van het zwarte woud helaas niet. Daar kwam ik achter toen ik 'even snel' een cache wou pakken op een regenachtige dag......
Fotogravinnetje Geplaatst 11 augustus 2010 Geplaatst 11 augustus 2010 openmtbmap heeft de contourlijnen als apart bestand. Dus dan heb je osm met fiets-navigatie én hoogtelijnen, als je die laatste tenminste niet vergeet te installeren. mijn ervaring met openmtbmap is tot nog toe vrij goed. Wijst soms zelfs de goede kant van de Algera-brug aan om over te fietsen (ipv over de wisselstrook waar je vroeger wel kon fietsen maar sinds een jaar of acht ofzo niet meer)
Crankyhenkie Geplaatst 15 augustus 2010 Geplaatst 15 augustus 2010 Cool, maar staan daar ook al hoogtelijnen bij? Want die vind ik wel belangrijk namelijk, 1000 meter tussen twee punten hier is namelijk heel wat anders dan 1000 meter tussen twee punten in de Andes Neem eens een kijkje op http://openmtbmap.org/download/ Daar vind je info en bestanden over Contourlines (height lines).
thex Geplaatst 15 augustus 2010 Geplaatst 15 augustus 2010 Ik heb het geprobeert, maar weinig contourlijn te zien op de vaalsberg en peitersberg. Wel af en toe wat hoogte getallen. Hoe zit dat, want de procedure is vrij siompel.
HeinzVoerbakje Geplaatst 15 augustus 2010 Auteur Geplaatst 15 augustus 2010 Cool, maar staan daar ook al hoogtelijnen bij? Want die vind ik wel belangrijk namelijk, 1000 meter tussen twee punten hier is namelijk heel wat anders dan 1000 meter tussen twee punten in de Andes Neem eens een kijkje op http://openmtbmap.org/download/ Daar vind je info en bestanden over Contourlines (height lines). Dan moet je iets meer details vertellen, wat voer je in, wat is de output, etc......
thex Geplaatst 15 augustus 2010 Geplaatst 15 augustus 2010 (bewerkt) Kaart gedownload. Geinstalleerd, typ file voor 60csx mee laten activeren. Hoogtekaart uitgepakt, en bat file aangeroepen volgens recept. (allemaal openmtbstreet). Laatste versie Nederland. Kopieer de kontour.img naar de kaarten directory Installeer java 1.6 Kopieer mkgmap.jar in kaart directory Aanroepen van create_mapsource_installationfiles_with_mkgmap.bat install_openmtbmap_nl_srtm_????.bat Ik zie dan in Mapsource niet de hoogtelijnen, wel hoogte getallen. Details natuurlijk op hoogste in mapsource gezet. http://openmtbmap.org/download/ 16 augustus 2010 bewerkt door thex
Crankyhenkie Geplaatst 17 augustus 2010 Geplaatst 17 augustus 2010 Cool, maar staan daar ook al hoogtelijnen bij? Want die vind ik wel belangrijk namelijk, 1000 meter tussen twee punten hier is namelijk heel wat anders dan 1000 meter tussen twee punten in de Andes Neem eens een kijkje op http://openmtbmap.org/download/ Daar vind je info en bestanden over Contourlines (height lines). Dan moet je iets meer details vertellen, wat voer je in, wat is de output, etc...... Sorry, ik heb me daar verder (nog) niet in verdiept. Misschien kun je zelf een poging doen?
Lambertus Geplaatst 10 september 2010 Geplaatst 10 september 2010 Crankyhenkie, bij deze een diepe buiging voor de nette handleidingen op je website!
Crankyhenkie Geplaatst 10 september 2010 Geplaatst 10 september 2010 Crankyhenkie, bij deze een diepe buiging voor de nette handleidingen op je website! Bedankt voor het compliment. Ik kan nu zeggen dat de kaarten in Belarus, Rusland en de Oekraïne uitstekend hebben gewerkt. Mede dankzij deze kaarten hebben we in deze landen een geocache kunnen vinden.
Nuffie Geplaatst 12 september 2010 Geplaatst 12 september 2010 CrankyHenkie, ook van mijn kant de complimenten voor de handleidingen. Het is zeer duidelijk en veel simpeler dan ik dacht. Toch ook nog een vraag: ik download Frankrijk in meerdere bestanden (in 1 bestand wordt het blijkbaar te groot). Maar bij het installeren komen alle kaarten in 1 map terecht. Als ik dan Mapsource opstart, zie ik alleen de laatste geïnstalleerde kaarten onder OSM World Routable. De bestanden die ik daarvoor had geïnstalleerd, staan wel in de map op mijn computer, maar ik zie ze niet meer in Mapsource. Wat doe ik fout? Alvast bedankt.
Aanbevolen berichten