Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Omdat we onverwacht naar Duitsland gaan heb ik met mapsource een groot gedeelte van west-Europa (autowegen=cn-Europa) in de Vista hcx geschoten. Let op! het is dus voor op de weg en niet de topo voor cachen. Alles lijkt goed te werken totdat ik kies:

Zoek - adres

Ik kan dan alleen maar Nederland kiezen terwijl ik toch echt de omringende landen erbij gezet heb. Ook het zoeken van een Duitse plaatsnaam terwijl ik het land gewoon negeer werkt niet.

Wat doe ik fout?

gr.

Kees

Geplaatst (bewerkt)

Zomaar even een suggestie, want ik heb zelf geen HCx:

Heb je het vinkje aangezet in het kaartselectiescherm in Mapsource, linksonder in het scherm bij "Gegevens voor routeberekening opnemen"? Misschien dat dat het verschil maakt.

Wouter.jpg

bewerkt door Peetee
Geplaatst (bewerkt)

Checked, stond idd gewoon aan.

Kees

bewerkt door *BaJo*
onnodig quoten, bericht staat erboven
Geplaatst

Kan het zijn dat je in het grensgebied kijkt? Daar overlappen de uiteinden van de Nederlandse kaart de Duitse, zodat je daar mogelijk geen topokaart van Duitsland ziet.

En heb je de kaarten aangevinkt in je GPS zelf?

Ga naar instellen > kaart > ikoontje met de i > kaarten die je wilt ZIEN aanvinken.

Wie weet is dat het :huh:

Geplaatst (bewerkt)

Dank voor de tip. Het gaat over de cn-kaart en niet de topo.

Kijk ik in de buurt van Worms (Frankfurt). Met de cursor over de kaart kom ik de plaatsen wel tegen. Ze staan dus wel degelijk op de kaart.

Ik heb in de gps (bij instellen kaart) alle kaarten uitgeschakeld en daarna alleen Europa cn ingeschakeld.

Bij zoeken op adres zie ik alleen Nederland. En zoeken op het Duitse Worms in de kaart van Nederland geeft ook geen resultaat.

bewerkt door *BaJo*
Geplaatst

Op de 60Cx moet je bij het zoeken van een plaatsnaam eerst de regio kiezen (in dit geval Nederland of Duitsland). Ik neem aan dat dat op de HCx ook het geval is?

Geplaatst (bewerkt)

idd, is precies het zelfde. Maar bij regio zie ik dus alleen Nederland.

bewerkt door *BaJo*
  • 2 weeks later...
Geplaatst
idd, is precies het zelfde. Maar bij regio zie ik dus alleen Nederland.

Zooo, ben weer in nl. Tijdens rit in Duitsland nogmaals zelfde geprobeerd en toen kon ik wel alle aanwezige landen kiezen.

Wie het begrijpt :beerchug: mag het zeggen, maar het werkt nu. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Kees

Geplaatst (bewerkt)

Wat Peetee al gezegd heeft was de verklaring.

Als je in NL bent en je zoekt een adres staat de regio standaard op de plek van ontvangst ingevuld, dus NL.

Wil je een adres in het buitenland hebben, zul je dus zelf de regio die al staat ingevuld moeten aanpassen (dat kan door met de pijltjestoets naast "Nederland" te klikken en vervolgens het land van keuze te selecteren).

Ben je echter al in Duitsland en je GPS heeft ontvangst, dan staat bij regio automatisch Duitsland ingevuld en hoef je zelf die keuze niet meer handmatig te maken. Vandaar dat je gezochte adres dan wel te vinden is.

Greetz Bloodwoosj

Edit, overigens, als je GPS geen ontvangst heeft, staat er geen regio ingevuld en moet je dus ook zelf de keuze van het land nog maken.

bewerkt door Bloodwoosj
Geplaatst

Zal wel zo zijn maar is wel raar.

Ben ik in Nederland kan ik alleen Nederland kiezen.

Ben ik in Duitsland kan ik Duitsland en ook de omringende landen kiezen.

Dat hij automatisch de juiste regio kiest kan ik me niet meer herinneren maar kan best kloppen

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...