grasspriet Geplaatst 17 juli 2010 Geplaatst 17 juli 2010 Op mijn laptop in mapsource heb ik de topografische kaarten van Oostenrijk staan en vorig jaar kon ik deze probleemloos op mijn Etrex vista Hcx zetten maar dit jaar lukt het mijn nieuwe Oregon 450t niet .... Het opladen gaat goed, hij (de laptop) geeft aan dat de kaarten zijn overgezet maar zodra je de gps aan doet komt op het scherm te staan: 'Kan kaarten niet ontgrendelen' Wie kan helpen?!!!?
me sannie Geplaatst 17 juli 2010 Geplaatst 17 juli 2010 hoi grasspriet Volgens mij ligt dit daaraan dat je nu een andere GPS gebruikt Je moet de kaart nu ook voor deze gps ontgrendelen. Dit moet via unlockwizard.
Wad-Seekers Geplaatst 17 juli 2010 Geplaatst 17 juli 2010 Ik vrees dat je licentie is gekoppeld aan je "oude" gps. Even contact zoeken met de leverancier helpt misschien.
grasspriet Geplaatst 17 juli 2010 Auteur Geplaatst 17 juli 2010 Bedankt voor jullie antwoorden! Het vreemde is wel dat mijn topokaarten van Nederland wel probleemloos op alle gps-en kan zetten!
Miniatuur Geplaatst 17 juli 2010 Geplaatst 17 juli 2010 Topokaart van Nederland mag maar op 1 computer gezet worden, maar op heel veel GPSen. Topokaarten van andere landen juist andersom. Dus meerdere computers, maar maar op 1 GPS. Ik geloof dat het zo werkt.
grasspriet Geplaatst 17 juli 2010 Auteur Geplaatst 17 juli 2010 Oké! Ik heb dus maar mijn 'oude' gps erbij gepakt en probeer de kaarten van Oostenrijk weer erop te zetten... Maar 'HELP' zelfs deze kunnen niet meer ontgrendeld worden!!! Twee jaar geleden nog wel dus! Kan deze licentie dan ook verlopen? Weet iemand iets om dit toch zelf op te lossen...?
thex Geplaatst 17 juli 2010 Geplaatst 17 juli 2010 De juiste unlock code van de kaart moet in mapsource gekoppeld zijn aan de juiste code van het device. Dus: device unlocken in mapsource, daarna kaart unlocken in mapsource (impliciet: device code gaat mee). Uploaden, en vervolgens kijken op je gps of alles het doet.
grasspriet Geplaatst 17 juli 2010 Auteur Geplaatst 17 juli 2010 Het probleem is opgelost! Allemaal bedankt voor de tips!! Grasspriet
grasspriet Geplaatst 17 juli 2010 Auteur Geplaatst 17 juli 2010 Ik had dus idd voor de oregon een andere unlockcode nodig voor de kaarten die al in mijn bezit waren... Gelukkig heb ik deze weten te achterhalen!
yurrie-currie Geplaatst 17 juli 2010 Geplaatst 17 juli 2010 Op mijn laptop in mapsource heb ik de topografische kaarten van Oostenrijk staan en vorig jaar kon ik deze probleemloos op mijn Etrex vista Hcx zetten maar dit jaar lukt het mijn nieuwe Oregon 450t niet .... Het opladen gaat goed, hij (de laptop) geeft aan dat de kaarten zijn overgezet maar zodra je de gps aan doet komt op het scherm te staan: 'Kan kaarten niet ontgrendelen' Wie kan helpen?!!!? Je kaarten zijn in mapsource versleuteld met de ID van je GPS en de code van de kaart nu je een andere GPS hebt zul je de kaart opnieuw moeten instaleren met de ID van de oregon. Succes groet Y-C
yurrie-currie Geplaatst 17 juli 2010 Geplaatst 17 juli 2010 Op mijn laptop in mapsource heb ik de topografische kaarten van Oostenrijk staan en vorig jaar kon ik deze probleemloos op mijn Etrex vista Hcx zetten maar dit jaar lukt het mijn nieuwe Oregon 450t niet .... Het opladen gaat goed, hij (de laptop) geeft aan dat de kaarten zijn overgezet maar zodra je de gps aan doet komt op het scherm te staan: 'Kan kaarten niet ontgrendelen' Wie kan helpen?!!!? Hallo, als je geinstalleerde kaarten gebruikt die samen met de vista zijn versleuteld in mapsource dan zul je de kaart opnieuw moeten installeren met de id van de oregon anders blijven ze idd vergrendeld. GRTZ Y-C
thex Geplaatst 17 juli 2010 Geplaatst 17 juli 2010 (bewerkt) Ik kan mij herinneren van mijn vorige (helaas overleden) laptop dat ik voor mijn beide gps'en de codes in mapsource had staan. Ook op de site van Garmin staan beide (en die van Kiddooz) geregistreerd op 1 account. Je kunt mapsource met de site laten syncen. Hoewel momenteel maar 1 GPS unlocked is in mijn mapsource, had ik er vroeger meerdere. Herinstalleren is dus niet nodig. Gewoon toevoegen (handmatig of via de Garmin site). 17 juli 2010 bewerkt door thex
Aanbevolen berichten