Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

voor mijn vakantie laad ik meestal de caches in de omgeving in GSAK met pocket queries van geocaching.com

Soms gebruik ik daar de de buren tool voor, maar die werkt nu niet meer. Ook kan ik niet bij de site van de buren. Is er iets veranderd, is er een andere manier om de caches van bijv. heel Frankrijk in te stellen als pocket query op cc.com?

Geplaatst
Ook kan ik niet bij de site van de buren.

Dit komt omdat er iets mis is met de server o.i.d. en de eigenaar daarvan is op vakantie....

Geplaatst (bewerkt)
of is er een andere manier om alle caches van Frankrijk in GSAK te laden?

Wat ik zelf gedaan heb, is een pocket query gemaakt met als centrum de plaats waar ik naar toe ga en daar alle caches rondom middels een pocket query in mijn GSAK te zetten. Dan heb ik er ongeveer 1000. Dat zal vast wel genoeg wezen voor mijn vakantie.

En ik heb een 2e pocket query gemaakt, gebaseerd op de route naar mijn bestemming toe. Alle TRADITIONAL caches langs de route (500 meter links en rechts) heb ik met een pocket query naar mijn GSAK gehaald en ge-exporteerd naar POI (TomTom). Zo kan ik onderweg dus snel en makkelijk caches vinden.

bewerkt door BaMoMa
Geplaatst

Grappig, heb hier nu ook problemen om op gc.com forum te komen.

Is dit soms een axie van de amerikaanse overheid om het geocachen te sabboteren? We zullen zien.

Geplaatst
En ik heb een 2e pocket query gemaakt, gebaseerd op de route naar mijn bestemming toe. Alle TRADITIONAL caches langs de route (500 meter links en rechts) heb ik met een pocket query naar mijn GSAK gehaald en ge-exporteerd naar POI (TomTom). Zo kan ik onderweg dus snel en makkelijk caches vinden.

dat heb ik ook gedaan naar onze bestemming in tsjechie, maar toen ik de route goed bekeek, klopte er niets van.

De lijn/route die gemaakt word in google earth loopt bij ons soms redelijk ver buiten de snelweg [en dan niet over een ander weggetje of zo, maar gewoon dwars door de weilanden] dus ik heb de 500 meter links en rechts veel groter gemaakt [1.2km of zo dacht ik].

Is dat een instellingsfoutje bij google earth of wat anders?

[het is misschien wat offtopic, als de mod's het anders willen dan hoor/zie ik dat wel]

eduard

Geplaatst

Ik heb vorige week dmv PQ alle caches in Frankrijk gedownload. Het zijn totaal 20 PQ's.

(dat krijg je als je nog niet weet welke kant de reis op gaat).

Mocht er interesse zijn, ze zijn te mailen :thumbup:

Mikijo

Geplaatst
volgens mij komt dat doordat de route uit punten bestaat en er tussen die punten een rechte lijn getrokken wordt...

Ik heb net nog even goed gekeken, Google Earth doet het prima. Maar zodra ik van de route een PQ wil maken, dan krijg je die afwijking

Geplaatst

Waar is de tijd dat men gewoon lekker achter de pc zijn/haar vakantie gaat plannen, en zich niet afhankelijk maakt van een tooltje.

• 2 weeks later...
Geplaatst
voor mijn vakantie laad ik meestal de caches in de omgeving in GSAK met pocket queries van geocaching.com

Soms gebruik ik daar de de buren tool voor, maar die werkt nu niet meer. Ook kan ik niet bij de site van de buren. Is er iets veranderd, is er een andere manier om de caches van bijv. heel Frankrijk in te stellen als pocket query op cc.com?

Men hoeft niet meer te wachten/treuren, de site is er weer.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...