Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Maar hoe vaak komen deze situaties nou helemaal voor ??? Als wij op de 1300 vondsten 13x op mede-cachers zijn gestuit is het veel. Dan praat je dus over 1 %. Nou zijn wij bevoorrecht in die zin, dat wij op weekdagen kunnen cachen en dan zie je al helemaal niemand. In het weekeinde kan het wellicht wat vaker gebeuren, dat je op mede-hobbyisten stuit. Maar om nou voor die paar gevallen bij voorbaat protocollen te bedenken.... Ben je gek. De ene keer kunnen wij het rolletje overpakken en de andere keer de andere partij... Wij zijn nog nooit op mede-cachers gestuit, die bewust moeilijk gingen staan doen bij de cachelocatie..... Maar misschien zijn er wel cachers geweest, die zich achter een boom verscholen hebben, totdat wij aan onze stutten trokken....?? En of zo'n actie dan te maken heeft met het belang van het geocachen (is die er?) dan wel met een contactstoornis? Geen idee.

Dus samenvattend. Als we op basis van die 1300 gevonden caches 6 x een voordeeltje hebben gehad is het veel.... Ik kan er onmogelijk wakker van liggen.

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb me wel eens afgevraagd wat ik zou doen....

Nou heb ik nog niet zo veel caches gevonden, een goede 120, dus de kans dat ik medecachers tegen het lijf ben gelopen is niet zo heel groot.

Het is me tot nu toe dan ook maar één keer gebeurd, een paar weken geleden in de UK.

Ik had net na lang zoeken de cache kunnen loggen. Ik doe dat altijd op een redelijke afstand van de cacheplek, gewoon om te voorkomen dat ik de locatie verraad mocht er toevallig iemand voorbij komen en zeker als er kans op mugglers is.

Zo ook nu. Teruglopend naar de cachelocatie zie ik een stel aankomen. Beide een GPS in de hand. Hij loopt een beetje dwalend rond en zij loopt in één streep naar de goede locatie.....alleen.... de cache ligt er niet.

Allebei hebben ze me niet in de gaten (het was in een bosgebied).

Ongezien nader ik tot op een meter of vijf en zeg dan: "Jullie zullen echt niets vinden!"

Hij kijkt me een beetje vreemd aan, zo van: "Ehhh, waar heb je het over? ". Zij hoort niets en blijft verbeten zoeken en zit precies op de goede plaats!! Daar heb ik verdorie bijna een half uur voor nodig gehad! (Ik had twee GPSsen bij me en die wezen naar twee locaties, zo'n dertig meter uit elkaar.)

Het is me eigenlijk wel duidelijk, maar ik vraag toch voor alle zekerheid even of ze aan het geocachen zijn. Hij beaamt, zij hoort nog steeds niets.

Dan toon ik de cache en vraag of het mogelijk dit is wat ze zoeken. Dan schiet hij in de lach en vertelt dat hij zich al afvroeg waarom ik zei dat ze niets zouden vinden. Vervolgens moet hij zijn vrouw/vriendin echt er bij roepen want ze is nog steeds aan het zoeken.

Dikke pret, een kletspraatje en na ze verteld te hebben dat zij op exact de goede plek aan het zoeken was en dus wist waar de cache terug te plaatsen, ben ik verder gegaan.

Ik vond het een leuke gang van zaken....ik neem aan dat een volgende keer weer heel anders verloopt. Ik kan me er niet druk over maken...ik zie wel en zal naar omstandigheden handelen.....het is een spel..en het gaat om het plezier !!!

bewerkt door Pocileh
Geplaatst

dank voor jullie reacties............. wij als beginnende cachers hebben er veel van geleerd.

een volgende keer zullen we gewoon de situatie aankijken en dan handelen.

gelukkig komt een dergelijke situatie zelden voor, begrijp ik, dus wij gaan vrolijk verder met cachen.

Geplaatst
Maar hoe vaak komen deze situaties nou helemaal voor ??? Als wij op de 1300 vondsten 13x op mede-cachers zijn gestuit is het veel. Dan praat je dus over 1 %.

Ga eens een dagje cachen in Duitsland, dan kom je zeker weten in meer dan 1% van de gevallen andere cachers tegen.

Niet dat ik er daardoor wakker van lig hoor, maar 't is wel een grappig feit :crybaby:

Geplaatst

Ik heb nu 144 founds in Duitsland... Ben daar (afgezien van de cachers met wie ik samen Duitsland in getrokken ben) 1 keer een andere cacher tegengekomen. Da's minder dan 1%...

Geplaatst

Ik was, nog niet zo lang geleden, met Barny, aan de wandel op een pad waaraan drie caches lagen.

Er was een toegangsweggetje van een klein natuurgebied en daar vlak langs lag ook de eerste cache.

Toen we aankwamen bij de locatie van deze cache was daar een team al aan het zoeken en we werden hartelijk begroet en uitgenodigd om mee te zoeken.

We hebben samen gevonden en gelogd.

Terwijl we daarmee bezig waren kwam er een ander team aan. Zij besloten even verderop te wachten en bleven achter wat omgezaagde stammetjes staan tot iedereen zijn weg vervolgde. Ook prima toch? :rolleyes:

Dat het zo druk was hier verbaasde mij toen wel wat, omdat het nogal koud en nat weer was.

Ik ben verder slechts een maal eerder een team tegen gekomen (events uitgesloten dan, want daar weet je dat je zeer waarschijnlijk niet alleen zult zijn)

Geplaatst (bewerkt)
(events uitgesloten dan, want daar weet je dat je zeer waarschijnlijk niet alleen zult zijn)

En als dat wel het geval is kun je het nog altijd een mini-event noemen :rolleyes:

Overigeens na ruim 400 caches nog maar een keer of twee andereen tijdens het loggen tegengekomen.

bewerkt door MariSun
Geplaatst

Ik geef je gelijk op het punt van de geo d'ors. ondanks dat dit ook een belonings systeem is en dus competitie metzich mee kan brengen zie ik dit toch ook niet als een negatieve invloed. Blijft echter wel dat naar mijn mening elk competitie element een bepaalde sfeer met zich mee kan brengen waarvan je jezelf af kan vragen of het gewenst is.

@Ervani, ik begrijp je gedachtengang dat FTF hunts leiden tot competitiedrang, maar je vermelding van Geo D'Ors in die context vat ik niet...

Een Geo D'Or geeft tenslotte een waardering aan. Als daar al een competitie in zit, dan is het hooguit: Wie maakt er een cache die zo goed mogelijk gewaardeerd wordt.

Dus: leg es uit....

Geplaatst

Maar een 'competitie' om een zo goed mogelijke cache te maken kan volgens mij beslist geen kwaad en verhoogt de kwaliteit van de caches volgens mij.

Kijk alleen maar eens naar de hoog gewaardeerde caches in de Geo D'Or lijst...

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...