Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Dit bericht is eigenlijk een vervolg op: http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=16404

maar omdat het programma in de tussentijd zoveel extra functionaliteit heeft gekregen en ik ook een aantal vragen heb heb ik besloten er een nieuwe draad van te maken.

Waar gaat het over: Ik heb een Wherigo gemaakt, waarmee het mogelijk is om snijpunten met cirkels te berekenen. Op andere GPS-en kon dat met behulp van gevarencirkels, maar die zitten niet op de Oregon. Dat is dus nu met deze Wherigo geen probleem meer.

Naast het decoderen van hints en het bepalen van woordwaardes, heeft de Wherigo ook de mogelijkheid om de bijzondere punten van een driehoek te berekenen. Je weet immers nooit wanneer je het middelpunt van de ingesloten cirkel van een driehoek, of een ander bijzonder punt moet bepalen.

Zoals aangekondigd had ik ook een aantal vragen. Hier komen ze:

1) Allereerst zoek ik iemand die grafisch een stuk beter onderlegd is dan ik. De plaatjes die er nu in zitten heb ik van het Internet gehaald. Ik vind dat deze Wherigo een betere presentatie verdient.

Bij de tutorial zitten afbeeldingen van 230 bij 174 pixels voor de afbeeldingen bij de charakters en objecten en 230 bij 130 bij de vragen. Verder zoek ik voor de Wherigo pagina nog een afbeelding van 120 bij 150 pixels. En natuurlijk een banner ;) van 50 pixels hoog en maximaal 200 pixels breed.

Is er iemand die die afbeeldingen zou kunnen maken?

2) Waarschijnlijk kunnen de teksten ook beter. Als iemand daar suggesties voor heeft, hoor ik dat graag.

3) Als er bij een vraag meerdere opties zijn, bijvoorbeeld bij het selecteren van een eigenschap of zo, worden de eerste twee onder in beeld getoond. Daarboven blijft het leeg terwijl er toch ruimte is om nog drie extra opties te laten zien. Is er iemand die weet hoe ik wel gebruik van deze ruimte kan maken? Op deze manier met slechts twee opties aan de onderkant moet er te veel gescrold worden en wordt er een stuk van het beeldscherm niet gebruikt.

4) Verder lijkt het erop dat de acties in willekeurige volgorde in beeld komen. Is er al iemand achter hoe ik de player de acties in de door mij gewenste volgorde kan krijgen?

5) Als ik aangeef dat een invoerveld numeriek is, opent het invoerscherm toch met de letters, bij een numeriek veld zou ik verwachten dat het scherm met de cijfers als eerste voor mijn neus zou staan. Is er iemand die daar al een oplossing voor gevonden heeft?

6) Als er coördinaten of zo gewijzigd zouden moeten worden, zou het handig zijn dat de oude coördinaten al in het invoerscherm staan. Vaak hoeft namelijk alleen het gedeelte achter de komma gewijzigd te worden. Ik heb begrepen dat de player het waarschijnlijk niet mogelijk maakt om een waarde al in het invoerscherm te laten zien, maar als iemand dat toch gelukt is, houd ik me aanbevolen.

p.s. Je hoeft niet op alle vragen antwoord te geven, als je het antwoord op een van de vragen hebt ben ik al blij.

Tc

Geplaatst (bewerkt)
1) Allereerst zoek ik iemand die grafisch een stuk beter onderlegd is dan ik. De plaatjes die er nu in zitten heb ik van het Internet gehaald. Ik vind dat deze Wherigo een betere presentatie verdient.

Bij de tutorial zitten afbeeldingen van 230 bij 174 pixels voor de afbeeldingen bij de charakters en objecten en 230 bij 130 bij de vragen. Verder zoek ik voor de Wherigo pagina nog een afbeelding van 120 bij 150 pixels. En natuurlijk een banner ;) van 50 pixels hoog en maximaal 200 pixels breed.

Is er iemand die die afbeeldingen zou kunnen maken?

Ik heb geen wherigo dus kan de plaatjes niet bekijken.

Maar de banner en de afbeelding bij de wherigo pagina zou ik wel kunnen maken.

(als je me wilt contacteren graag niet pb'en, liever skype(geowaldio) of mail

bewerkt door Waldio
  • 3 weeks later...
Geplaatst

Er is een nieuwe versie uit van de Wherigo Geocaching Tools. Toegevoegd is waarde bepalen volgens het telefoon toetsenbord (abc=2, def=3 etc) en conversie van en naar romeinse cijfers (drie keer raden wat ik afgelopen weekeind tegen ben gekomen :P.

Verder is de cardridge nu grafisch uitgevoerd in een ruimtevaart/astronomie thema. Met dank aan Astronomy Picture of the Day.

Als je deze wherigo wilt downloaden kun je op de laatste banner in mijn handtekening (de maanlanding) klikken.

Tc

• 2 weeks later...
Geplaatst

Die snijpunten van cirkels kan ik goed gebruiken, alleen snap ik niet hoe ik dit kan gebruiken op mijn Oregon.

Is er een soort van handleiding?

Geplaatst
Die snijpunten van cirkels kan ik goed gebruiken, alleen snap ik niet hoe ik dit kan gebruiken op mijn Oregon.

De download de wherigo en start hem op. Bij A) dorp met properties een latitude, longitude en radius ingeven, dat ook bij :crybaby: st doen. Dan naar Geodesic => Intersections => Cirkels. Je krijgt dan het dichtstbijzijnde snijpunt te zien. Het andere zie je via de zones.

Is er een soort van handleiding?

Daar ben ik mee bezig. Als je mij je e-mail laat weten, bij voorkeur via mail of gc.com stuur ik je de voorlopige versie (engles) op. Mag je hem meteen proeflezen :yes:

De handleiding wordt onderdeel van een cache. Als ik de toestemming en de cachebehuizing rond heb, waarschijnlijk eind augustus, zal die voor iedereen beschikbaar komen.

Tc

Geplaatst
De download de wherigo en start hem op. Bij A) dorp met properties een latitude, longitude en radius ingeven, dat ook bij :thumbup: st doen. Dan naar Geodesic => Intersections => Cirkels. Je krijgt dan het dichtstbijzijnde snijpunt te zien. Het andere zie je via de zones.

Tc

Gisteren de laatste versie van 'de wherigo' gedownload opgestart en bij A)dorp via properties de latitude ingevoerd op de volgende manier

52 spatie 47 punt 243 (52 47.243) en bij longitude 6 spatie 13 punt 816 (6 13.816) radius 110 mtr.

Na op 'exit' gedrukt te hebben kom je terug bij de gegevens van A)dorp maar dan staat er

N52 47.783 en E6 13.217 Radius 110mtr. 1,2 km v/d ingevoerde coord vandaan, iets vergelijkbaars gebeurt er ook als ik bij B)st de gegevens invul.

Wat doe ik hier fout???

Geplaatst

Suay,

52 spatie 47 punt 243 (52 47.243) en bij longitude 6 spatie 13 punt 816 (6 13.816) radius 110 mtr.

Na op 'exit' gedrukt te hebben kom je terug bij de gegevens van A)dorp maar dan staat er

N52 47.783 en E6 13.217 Radius 110mtr. 1,2 km v/d ingevoerde coord vandaan, iets

Allereerst bedankt voor de duidelijke foutmelding.

Als ik 52 spatie 47 alles behalve een punt 243 in voer krijg ik ook als lattitude 52 47.783 terug. Dat zou de conversie vanaf het formaat HDDD MM SS.S moeten zijn maar daar zat ook een bug in. Bedankt dat je me daarop hebt gewezen, die is er nu uit.

Ik heb e.e.a. net geprobeerd op zowel de emulator als mijn eigen Oregon 450. Daarbij krijg ik, als ik een pint tussen 47 en 243 zet, ook die waarde terug. Weet je zeker dat je een punt en niet bijvoorbeeld een komma of een extra spatie invoert?

Eventueel zou je mij ook de save file. Dat is het bestand wat op .gws eindigt sturen. Dan kan ik precies zien wat je hebt ingevoerd.

Tc

Geplaatst (bewerkt)
Suay,

Ik heb e.e.a. net geprobeerd op zowel de emulator als mijn eigen Oregon 450. Daarbij krijg ik, als ik een pint tussen 47 en 243 zet, ook die waarde terug. Weet je zeker dat je een punt en niet bijvoorbeeld een komma of een extra spatie invoert?

Eventueel zou je mij ook de save file. Dat is het bestand wat op .gws eindigt sturen. Dan kan ik precies zien wat je hebt ingevoerd.

Tc

Schaam, schaam schaam, Gewoonte dier, op een numeriek toetsenbord zit altijd een 'punt' automatisch het 'min teken' (is klein) voor een punt aangezien.

Nu werkt het, na de echte punt gevonden te hebben, op mijn oregon 450 ook prima, gelukkig heeft mijn fout nog wat opgeleverd :thumbup:

Hartelijk dank voor de hulp en de uitbreiding op de standaard uitvoering, ook de andere mogelijkheden.

Nieuwste versie direct gedownload.

Suay

bewerkt door suay
Geplaatst
Ga je ook een Nederlandse versie maken. Of kunnen we hem zelf ook aan passen.

Meertaligheid is (nog) niet ingebouwd in Urwigo. Als ik doorheb hoe ik dat handig kan doen komt er ook een taalkeuze.

Tc

Geplaatst

Je zou in het begin de gebruiker kunnen laten kiezen tussen NL of EN. Het antwoord sla je op in een variabele. En dan bij iedere dialoogscherm het als volgt programmeren "ïf keuze=EN then tekst='engels verhaaltje' else tekst='nederlands verhaaltje' end if"

Hopelijk snap je zo wat ik bedoel.

Geplaatst
Hopelijk snap je zo wat ik bedoel.

Hallo Tuur, ik snap wat je bedoeld, het probleem is dat als ik een taal toevoeg, bijvoorbeeld Frans, dan moet ik ieder dialoogscherm aanpassen en "elseif keuze == 'FR' franse tekst" toevoegen. Dat bedoel ik met "niet handig". En daarom komt er voorlopig geen keuze optie voor talen. Ik vermoed dat er meer mensen zijn die Engels begrijpen dan die Nederlands begrijpen, dat is de rede voor de keuze van Engels.

Tc

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...