Spring naar bijdragen

Topo Oostenrijk En Italië


brrrombeer

Aanbevolen berichten

Wij denken er over om Garmin Topo Transalpine DVD incl. microSD aan te schaffen. Deze software bevat ondermeer gedetailleerde kaartinformatie van Oostenrijk en Italië. Wij willen nl. binnenkort geocachen in beide landen. Prijs van de software op de Nederlandse markt euro 209,00.

Nou vragen wij ons af of aanschaf van deze software in de USA goedkoper kan zijn dan hier in Nederland. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of met de aanschaf van andere GPS-software in de USA? Wat zijn betrouwbare internetwinkels in de USA?

 

Nog een aanvullende vraag: Moet bij aanschaf van TOPO-software van een ander land op de GPS'r nog de kaartdatum aangepast worden om de software ter plaatse te kunnen gebruiken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb zelf vorig jaar topo Italië met voorgeprogrammeerde microSD gekocht. Kaartje erin en je kunt aan de slag. Niets moeilijks aan, maar wel € 140,=. Het is een goed kaartje, met voldoende details om te kunnen geocachen in Italië.

 

Je kunt ook eens hier kijken voor een goedkope oplossing: Open Street Maps.

Misschien dat je deze info er ook nog bij nodig hebt: Tools voor OSM

Deze heb ik zelf nog niet geprobeerd.

 

Succes ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet geregeld op zakenreis en laad telkens de OSM kaarten van die regio op mijn GPS.

Hier kan je de "tiles" selecteren die je nodig hebt voor Garmin > http://garmin.na1400.info/routable.php

 

Ik gebruik zelf de mapsource.exe download om via Mapsource de kaart naar de GPS te zetten.

Een minpuntje is dat de vorige download door te nieuwe overschreven wordt.

Afhankelijk van de regio is het (nog) geen echte topo kaart maar best geschikt om te cachen ...

Je kan zelf meehelpen om de kaarten te verbeteren door je tracks naar OSM op te laden.

 

Beste groeten,

RoePer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een minpuntje is dat de vorige download door te nieuwe overschreven wordt.

RoePer

Als je een nieuwe OSM-set in Mapsource installeert, dan ben je inderdaad de vorige kwijt.

Maar als je een oregon GPS hebt, dan kan je kaarten die je upload naar je gps hernoemen. Zo ben je die kaarten in je GPS niet kwijt bij een volgende upload.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...