Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

Hopelijk hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn met mijn Etrex Legend HCx. Ik heb deze nu ruim een maand en heb er Topo 2010 (Benelux) op staan. Alles werkt goed, behalve als je dicht bij een cache komt en je wilt flink inzoomen om te orienteren waar het ongeveer moet liggen, dan bevriest het scherm. De counter met de afstand tot de cache doet het nog wel naar behoren evenals het kompas, alleen de kaart dus niet. Deze doet het pas weer als je flink uitzoomt of de boel reset.

Nu heb ik op dit probleem al gezocht op het internet, maar ik zie hier geen topics over terug komen. :thumbup:

Alvast bedankt voor het mee denken.

Geplaatst
Hopelijk hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn met mijn Etrex Legend HCx. --<<knip>>-- Alles werkt goed, behalve als je dicht bij een cache komt en je wilt flink inzoomen om te orienteren waar het ongeveer moet liggen, dan bevriest het scherm.

Bij de kachel leggen, iets warms meenemen?

Misschien een idee om de hele tijd een stukje in te zoomen, dat het dan wel werkt?

Geplaatst
Heb je de nieuwste firmware er wel op staan? Graag wat meer info.

Middels de Garmin updater alle nieuwe updates er op geinstalleerd. Ik weet niet of er een instelling verkeerd staat, maar laatst met iemand vergeleken en dit zoveel mogelijk gelijk getrokken. Alleen heb ik een beetje mijn twijfels of WAAS wel/niet aan zou moeten staan. Wat voor informatie zou je anders nog meer willen hebben?

Geplaatst

Ik ken jou gpsr persoonlijk niet. Als je in ieder geval de laatste updates er op hebt staan zou dat het probleem niet moeten zijn. Als het mogelijk is om de kaarten die je gebruikt te selecteren kun je even nakijken of hij meerdere kaarten op dat moment actief heeft of niet. Ook het detail niveau zou je wat lager kunnen zetten. Misschien dat iemand nog met een gerichte oplossing komt. Succes!

Geplaatst

Daar is helaas inderdaad niet al te veel over te vinden. Het is wel zo dat in de laatste reactie van het door Peetee genoemde topic de gebruiker aangeeft ook Topo 2010 Benelux te gebruiken in combinatie met een Legend HCX. Hetzelfde als jezelf ook gebruikt dus.

Tja, veel meer dan proberen oorzaken uit te sluiten kun je eigenlijk niet doen. Stel je basismap eens in op de GPS en schakel de Topo uit, heb je dan hetzelfde probleem?

Ik weet niet hoe je de Topo op de GPS hebt gezet, zelf of met een voorgeïnstalleerd geheugenkaartje? Indien je het zelf vanuit Mapsource hebt gedaan zou je eens kunnen kijken of het probleem zich voordoet als je andere kaarten gebruikt, bijvoorbeeld die van Open Street Maps. Die kun je gratis downloaden op:

http://garmin.na1400.info/routable.php

Vervolgens kun je deze kaarten op je computer installeren in Mapsource en vervolgens op je GPS zetten. Hou er wel rekening mee dat je bij het overzetten zowel de OSM als de Topo 2010 kaarten moet selecteren als je alles weer op je GPS wilt hebben. Bij elke nieuwe upload vanuit Mapsource wordt het oude bestand op je geheugenkaart overschreven.

Mocht het met de OSM kaarten vervolgens wel goed gaan dan is er mijns insziens niets mis met de GPS maar zit het waarschijnlijk ergens in de Topo 2010 kaarten. Je zou dan met deze ervaring eens contact op kunnen nemen met de leverancier van die kaarten.

Geplaatst (bewerkt)

Bedankt voor je uitgebreide hulp en opties. Ik heb er voor gekozen om de gehele navigatie te reseten naar fabrieksinstellingen. Hierna de laatste firmware opnieuw geinstalleerd en updates. Ook opnieuw TOPO 2010 geinstalleerd op de SD kaart. Hierna gps rustig een uur laten liggen.

Gisteren de GPS weer gebruikt en nergens geen last meer van! Ik kan nu in en uitzoomen zonder problemen......, waar het precies aan heeft gelegen weet ik niet, maar alles opnieuw instellen/installeren wilt in dit geval dus nog wel eens helpen.

Bedankt namens een zeer vrolijke geocacher. :P

bewerkt door Stannol
Geplaatst

Voordat je wat gaat proberen maak een backup van je kaartje

Het terugzetten vanaf de HD gaat sneller dan met Mapsource :P

Succes

ps meerdere kaarten b.v. City Navigator en een topo kaart komen over elkaar heen te liggen, dus de GPS moet meer data uitrekenen en op het scherm zetten, kan de GPS traag van worden

Geplaatst
Dit bericht vond ik op het Garmin forum. Lijkt op jouw probleem ...

Misschien is het aardig om Bruce.Red ook even in te lichten over de gevonden oplossing? :P

Geplaatst

Ik heb nu al een paar jaar een Etrex Legend HCx, maar herken het probleem niet op deze manier. Soms reageert de GPS niet direct, maar dat duurt nooit langer dan een paar seconden. Ik gebruik Topo NL, maar ook met andere Topo kaarten nooit problemen gehad.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...