Geopatra Geplaatst 6 juni 2010 Geplaatst 6 juni 2010 Vandaag ondervond ik bij een cacheroute een beperking van de Oregon 550 tov. de 60CSx . Ik moest een peiling bepalen vanuit een wpt. elders naar een ander wpt. Met de 60CSx is dat mogelijk, maar helaas lukte het mij niet met mijn Oregon 550T. Is er iemand die mij er - hopelijk - op kan wijzen dat ik het mis heb ?? Bvd. , Geopatra.
kalkendotters Geplaatst 6 juni 2010 Geplaatst 6 juni 2010 Vandaag ondervond ik bij een cacheroute een beperking van de Oregon 550 tov. de 60CSx . Ik moest een peiling bepalen vanuit een wpt. elders naar een ander wpt. Met de 60CSx is dat mogelijk, maar helaas lukte het mij niet met mijn Oregon 550T. Ook met de Oregon kan het gelukkig op niet te ingewikkelde wijze. De kortste manier om afstand en richting tussen twee wps te bepalen: Kies: Waarheen Klik nu onderin op het knopje 'in de buurt van' oftwel het knopje met de cirkels selecteer het eerste waypoint blader nu in de lijst met wps voor het tweede wp; onderin de 'knop' staat de afstand en koers ten opzichte van het eerder gekozen waypoint Nu alleen nog hopen dat ze ooit nog eens 'gevarenzones' implementeren
Lepman Geplaatst 6 juni 2010 Geplaatst 6 juni 2010 Hee Kalk, deja vu! Volgens mij heb je mij eens uitgelegd hoe je moet peilen met een 400t. Alleen stond ik toen ergens in de duinen met een mobieltje in m'n hand. Handig dat er cachers zijn met zoveel kennis
Geopatra Geplaatst 6 juni 2010 Auteur Geplaatst 6 juni 2010 <br />Vandaag ondervond ik bij een cacheroute een beperking van de Oregon 550 tov. de 60CSx . <br />Ik moest een peiling bepalen vanuit een wpt. elders naar een ander wpt.<br />Met de 60CSx is dat mogelijk, maar helaas lukte het mij niet met mijn Oregon 550T.<br />Ook met de Oregon kan het gelukkig op niet te ingewikkelde wijze.<br />De kortste manier om afstand en richting tussen twee wps te bepalen:<br />Kies: Waarheen<br />Klik nu onderin op het knopje 'in de buurt van' oftwel het knopje met de cirkels<br />selecteer het eerste waypoint<br />blader nu in de lijst met wps voor het tweede wp; onderin de 'knop' staat de afstand en koers ten opzichte van het eerder gekozen waypoint<br /><br />Nu alleen nog hopen dat ze ooit nog eens 'gevarenzones' implementeren<br /><br /><br /><br /> Beste Kalkendotters, bedankt voor je reactie. Momenteel - = thuis - lukt het me niet om dit aannemelijk in de praktijk te brengen. Ik heb de indruk dat je mogelijk een enkele stap overslaat, maar ik heb in het veld in ieder geval niet deze optie geprobeerd. Bedankt. Geopatra.
kalkendotters Geplaatst 6 juni 2010 Geplaatst 6 juni 2010 Ik sla geen stapjes over; alleen geef ik niet exact alle knopjes aan die je in moet drukken Alle knopjes: waarheen cirkeltjes (onderin, tussen het rode kruisje en pijl omhoog) ... een waypoint (klik in de lijst op wp1) (nu heb je dus een nieuw middelpunt gekozen!) Waypoints (zoek in de lijst naar wp2; afstand en richting staan onderin de knop) Overigens werkt dit alleen als een niet heel oude firmware op de Oregon staat, de eerste versies lieten namelijk niet de richting en afstand zien bij een waypoint.
topzoekertje Geplaatst 7 juni 2010 Geplaatst 7 juni 2010 Een kleine toevoeging bij de uitleg van Kalkendotters: je moet in je instellingen nog aangeven dat je richtingen in graden wilt zien, want in de standaardinstellingen krijg je de windrichting te zien.
Geopatra Geplaatst 7 juni 2010 Auteur Geplaatst 7 juni 2010 Ik sla geen stapjes over; alleen geef ik niet exact alle knopjes aan die je in moet drukken Alle knopjes: waarheen cirkeltjes (onderin, tussen het rode kruisje en pijl omhoog) ... een waypoint (klik in de lijst op wp1) (nu heb je dus een nieuw middelpunt gekozen!) Waypoints (zoek in de lijst naar wp2; afstand en richting staan onderin de knop) Overigens werkt dit alleen als een niet heel oude firmware op de Oregon staat, de eerste versies lieten namelijk niet de richting en afstand zien bij een waypoint. Ok , bedankt ! Geopatra.
DanPan Geplaatst 7 juni 2010 Geplaatst 7 juni 2010 Nu alleen nog hopen dat ze ooit nog eens 'gevarenzones' implementerenDie zitten er toch in, je kan ze alleen niet instellen...
Aanbevolen berichten