Spring naar bijdragen

Cachebezoek Niet Loggen


Xieje

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Wie heeft er ervaring met cachers die hun bezoek aan een cache niet loggen. Dit kan inclusief het meenemen van coins of TB. Wat kunnen we hier aan doen?

Iemand die een cache bezoekt, in het logboekje het bezoek meldt, en niet op internet logt is o.h.a. een cacher.

Iemand die een cache bezoekt (of toevallig vindt) en een coin/TB meeneemt, niet in het boekje of op internet logt en die vervolgens de coin/TB in de sloot te gooit/in een eigen album stopt/kwijtmaakt is o.h.a. een (coin/TB)ripper, om niet te zeggen een dief.

Zat ervaring mee.

De eerste categorie geeft geen problemen. Hoef je ook niks tegen te doen, die cachers hebben geen behoefte aan het loggen op internet. Prima.

De tweede categorie is heel vervelend, maar je kunt er weinig tot niets tegen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb daar ervaring mee. Sterker nog: ik maak me daar ook schuldig aan.

 

Het cachen als specifieke bezigheid beoefen ik eigenlijk al niet meer.

 

Neemt niet weg, dat er diverse caches zijn die ik opzoek, omdat ze goed te combineren zijn met mijn andere interesses.

Daarvoor komen bijvoorbeeld diverse 5-sterrencaches in aanmerking.

Ik "misbruik" GC.com dan ook nog wel eens om dergelijke leuke uitdagingen te selecteren. Ben dus wat je noemt een "krenten uit de pap cacher" (oeps, nog steeds een cacher dus)

Ik maak dan de tocht, doe de uitdaging, zoals bijv. een klim, een abseil, (of een combinatie daarvan) een tocht door een grot, door oude forten, bunkers etc.

Als ik de cache vind log ik altijd wel in het logboekje. Als het uitkomt, of zoals mijn pet staat, log ik op internet of niet. Tegenwoordig steeds vaker niet.

 

Ik loop ondertussen aardig wat caches achter met loggen. De meesten daarvan worden waarschijnlijk nooit meer gelogd. Dat komt ook een beetje doordat sommige cacheleggers wat "makkelijk" hun cache 5 sterren geven.

 

Maar....Als het een mooi avontuur was, wil ik nog wel eens loggen om de eigenaar toch iets van mijn waardering te laten blijken. Soms gaat daar wel enige tijd overheen, omdat ik me er domweg de tijd niet voor gun, de tijd niet heb of omdat ik andere zaken belangrijker vind.

 

Coins of TB's meenemen, moet je dan natuurlijk niet doen.

 

De eerste keren deed ik dat nog wel eens, niet voor dat puntje of icoontje erbij, maar omdat deze soms op onmogelijke plaatsen langer lagen te wachten op een verplaatsing (sommige "echte" terrein 5 caches worden maar heel weinig bezocht).

Echter, omdat ik die tripjes ook niet echt frequent maak, bleven die bij mij soms ook te lang liggen.

Coins en TB's meenemen doe ik dus ook maar niet meer.

 

Niet loggen/coins meenemen: Of daar iets aan te doen is?

Nee .....daar is niets aan te doen.

 

Of je moet er (zoals Tjitte al aangeeft) naast willen gaan zitten.

....of alleen nog caches in je voor of achtertuin leggen, maar dat doen er al genoeg en is ook geen garantie. (hoewel, je hebt wel de garantie dat ik hem in elk geval niet kom zoeken :rolleyes: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocachen kent zo weinig mogelijk regels, dat is een bewuste keuze van Groundspeak. Groundspeak wil namelijk niet de rol van rechter en/ of politieagent aannemen voor dit soort ongemakken/ meningsverschillen over hoe geocachen beoefend moet worden. Hierdoor is er veel afhankelijk van de gemeenschap en dienen geocachers veel onderling uit te zoeken en op te lossen.

 

Wie er ook reizigers verplaatst, zo lang ze maar van cache naar cache blijven reizen en niet verdwijnen kan een volgende (wel loggende) cacher altijd nog middels de ‘grab’-optie de verplaatsing weer in overeenstemming met de juiste cache krijgen. Dit is juiste de reden waarom Groundspeak de ‘grab’ optie heeft toegevoegd. Wel is jammer dat de gereisde afstand voor de reiziger dan niet meer klopt.

 

Cachers die hun bezoek niet loggen bestaan evenals cachers die zonder bezoek wel loggen. Ook is er een groep cachers die wel in het logboek in de cache logt, maar dit niet op de cache-pagina registreert. Dit is de manier waarop zij geocachen en hier is weinig tot niets aan te doen. Hoogstens kun je, als je de geocache-naam van de geocacher kent, deze een PM sturen met een verzoek e.e.a. online te loggen.

 

NB Het kan ook zijn dat de geocacher in kwestie tijdens bijvoorbeeld een vakantie privé geen toegang tot internet heeft en dat de logs later zullen worden toegevoegd. Voor reizigers is het niet ongebruikelijk om met een vertraging van 2 weken, in vakantieperioden tot 4 weken, later te worden gelogd. Deze vertraging geldt dan natuurlijk ook voor het loggen van de cache zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...