Nemi Geplaatst 31 mei 2010 Geplaatst 31 mei 2010 Als beginner heb ik gemerkt dat een goede gps toch wel erg handig is. Het plan is om een Etrex H te kopen. Nu vraag ik me af of daar kaarten bij bijgeleverd zijn of moet je die apart kopen?
Peetee Geplaatst 31 mei 2010 Geplaatst 31 mei 2010 (bewerkt) Op de Etrex H kun je sowieso geen kaarten plaatsen. Daar is het apparaat niet geschikt voor. Je zult dan minimaal naar de Etrex Legend H moeten. Hier vind je een overzicht van de Garmin gps-en die met kaarten kunnen omgaan. 31 mei 2010 bewerkt door Peetee
dhuit Geplaatst 31 mei 2010 Geplaatst 31 mei 2010 Het apparaat is niet geschikt voor kaarten, maar gelukkig kun je ook zonder geocachen. Goed bereik. Alleen geen kaarten, waardoor je dus het pijltje moet volgen. Vinden wij alleen maar leuker. Wij hebben dit wel in combinatie met een Garmin Nuvi voor in de auto. Daar staan ook alle caches in, zodat je makkelijker naar het beginpunt rijdt, maar daarna nemen we de Etrex H in de hand en volgen de pijl. Super hobby!!!!
Nemi Geplaatst 31 mei 2010 Auteur Geplaatst 31 mei 2010 Bedankt voor alle snelle berichtjes! Geen kaarten dus. Goed om te weten dat er ook geen kaarten op geplaatst kunnen worden. Ik ben een beginner en moet dus nog een hoop leren... Een cache benaderen met zo'n apparaat moet vast lukken. Maar hoe gaat het dan met lange wandelingen in de natuur? Stel ik zie dat de bestemming op een bepaald punt ligt.. Dan moet ik zelf raden welk pad ik gebruiken moet? Dan kan het dus zo zijn dat halverwege blijkt dat je toch via een ander pad had gemoeten?
Peetee Geplaatst 31 mei 2010 Geplaatst 31 mei 2010 Ja, dat klopt wel. Maar in de Nederlandse bossen zijn doorgaans wel zoveel paden dat dat ook weer niet zo'n probleem is. Aan de andere kant zijn kaarten ook wel weer handig. Houd er in ieder geval rekening mee dat je, als je een gps koopt, de kaarten er meestal nog moet bijkopen.
Bloodwoosj Geplaatst 31 mei 2010 Geplaatst 31 mei 2010 ...knip...Ik ben een beginner en moet dus nog een hoop leren... Een cache benaderen met zo'n apparaat moet vast lukken. Maar hoe gaat het dan met lange wandelingen in de natuur? Stel ik zie dat de bestemming op een bepaald punt ligt.. Dan moet ik zelf raden welk pad ik gebruiken moet? Dan kan het dus zo zijn dat halverwege blijkt dat je toch via een ander pad had gemoeten? Kijk eens in dit forumdraadje Daar vind je per regio een lijst met cachers die bereid zijn beginnende cachers op sleeptouw te nemen. Je vindt daar vast en zeker ook in jouw woonomgeving iemand bij die zich aanbiedt om met je op stap te gaan bij een multi. Je slaat zo twee vliegen in één klap. Én je kunt zien hoe zo'n multi nou in zijn werk gaat, én je kunt bij de ander zien/horen hoe zijn/haar gps bevalt hetgeen jou weer kan helpen in je keuze voor een eigen gps. Greetz en veel succes, Bloodwoosj.
TEROSS Geplaatst 1 juni 2010 Geplaatst 1 juni 2010 (bewerkt) Ik weet niet waar je woonachtig bent, maar ik heb meerdere GPS ontvangers in mijn bezit waaronder de Garmin Etrex legend (met kaart) en de Garmin Etrex H, het type wat jij wil aanschaffen. Indien je in de regio Arnhem / 's Hertogenbosch woont zou je eens langs kunnen komen om te proberen. Ik ben zelf ook beginner op het gebied van geocachen, en weet dat goede apparatuur een must is. Je moet voor je zelf beslissen of je al gelijk zoveel wilt investeren. Groet, TEROSS 1 juni 2010 bewerkt door TEROSS
Nemi Geplaatst 2 juni 2010 Auteur Geplaatst 2 juni 2010 Bedankt allemaal voor de tips. Ik heb inmiddels de Etrex H gekocht, kaarten is ook eigenlijk helemaal niet nodig. Een wereld van verschil om met een goede gps te cachen. We kunnen ze nu tenminste vinden
Aanbevolen berichten