Spring naar bijdragen

Vervanging Oude Pda


Jip en Janneke

Aanbevolen berichten

Ik heb een HTC touch2, daarvan gaat de accu ongeveer een dag mee bij intensief gebruik... (en ik dacht dat dat nog kort was :beerchug: )

Deze draait ook nog Windows Mobile 6.5.

 

Overigens is het misschien een idee om een acculader voor de telefoon voor in de auto aan te schaffen? Dan gebruik je de accu alleen maar tijdens het lopen, zodra je weer in de auto zit laad je 'm weer op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Overigens is het misschien een idee om een acculader voor de telefoon voor in de auto aan te schaffen?

 

Die heb ik er ook bij maar tot nu toe zijn de caches waar we naar op zoek zijn op fiets-afstand. Dus tussendoor opladen is niet mogelijk.

Inmiddels is mijn externe Bluetooth GPS ontvanger (Holux M-1200) binnen en deze werkt uitstekend!

 

Voordelen:

- ontlast de batterij van de telefoon

- MTK chipset die erg zuinig is, volgens specificaties zou deze 23 uur achter elkaar moeten kunnen werken

- erg licht en klein, kan gewoon in de buideltas of waar dan ook gedragen kan worden

- tot nu toe is deze ontvanger erg nauwkeurig gebleken, geen static navigation (wat bij SirfIII chipset nogal eens het geval is) kunnen ontdekken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Allemaal bedankt voor jullie reactie.

 

Wij hebben gehoord dat de Garmin Nüvi 550 een goed alternatief is voor een smart fone.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit apparaat of weten of het een goed apparaat is.

Er is ons namelijk ook verteld dat er een geocaching optie op zit en ook een Wherigo optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben gehoord dat de Garmin Nüvi 550 een goed alternatief is voor een smart fone.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit apparaat of weten of het een goed apparaat is.

 

Ja, wij hebben er onlangs ook eentje gekocht, zij het dan primair om fietsroutes mee te doen. De huidige software versie maakt het inderdaad mogelijk om mee te Geocachen en er zit volgens mij ook een Wherigo-player op maar die hebben we nog niet geprobeerd.

De Geocache functie is echter niet zo uitgebreid als het programma GateCacher die ik op mijn smartphone gebruik, daar zitten namelijk veel meer mogelijkheden op voor wat betreft het berekenen van waypoints.

Het is geen handig apparaat om mee in je handen te lopen, ook hier komt een smartphone weer beter uit de bus.

Veel ervaring hebben we nog niet met de Nüvi 550, we hebben hem pas een paar weken en helaas te weinig tijd om dagelijks onze leuke nieuwe hobby te beoefenen.

 

Succes met het maken van je keuze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op RTL4 vandaag vandaag was een test van navigatiesystemen op je mobiel. Wat ze hadden moeten doen is Google Maps draaien op de Nokia om goed te vergelijken. Maar vooral vind ik het jammer dat ze niet de concurrenten in de high end markt vergeleken ehbben. Dus de Google Nexus One, de Nokia N97 en de Nokia N900, de HTC Desire en andere mooie gadgets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn ook nog steeds Palm handhelds te koop. Welke functies daar tegenwoordig opzitten weet ik niet, maar dat kun je vast wel vinden.

Mijn Palm is nog niet versleten maar ik weet niet of ik hem zal vervangen door een nieuwe PDA of een smartphone toestel, (het ergens de Nokia 97 mini in mijn hoofd). ik lees de tips dus aandachtig mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...