Spring naar bijdragen

Waarschuwing!! Mogelijke Phishing Site


Peetee

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Zojuist kwam ik op het forum binnen en zag dat vanmiddag rond half zes een nieuwe gebruiker zich op dit forum heeft aangemeld met de naam HEMAE.NL.

 

Uit nieuwsgierigheid heb ik even op dit domein gekeken en kwam op een pagina terecht die lijkt op die van een nieuw startende cacher.

Op de pagina kun je klikken om naar hun profiel op .com te gaan. Ik heb dat gedaan en kwam vervolgens op een fake pagina terecht die sterk lijkt op de .com inlogpagina. Ik heb daar mijn inlognaam en wachtwoord ingetikt maar kwam er niet door. Meteen erna zag dat de pagina waarschijnlijk een phishing site is. Aangezien mijn inloggegevens voor .com nu waarschijnlijk bij de hemae.nl site bekend zijn, heb ik meteen mijn wachtwoord op .com gewijzigd.

 

Ik ben niet 100% zeker, maar ik denk dat deze site je inloggegevens probeert te stelen!!

 

Dus: Let op waar je inlogt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Beste mensen,

 

Zojuist kwam ik op het forum binnen en zag dat vanmiddag rond half zes een nieuwe gebruiker zich op dit forum heeft aangemeld met de naam HEMAE.NL.

 

Uit nieuwsgierigheid heb ik even op dit domein gekeken en kwam op een pagina terecht die lijkt op die van een nieuw startende cacher.

Op de pagina kun je klikken om naar hun profiel op .com te gaan. Ik heb dat gedaan en kwam vervolgens op een fake pagina terecht die sterk lijkt op de .com inlogpagina. Ik heb daar mijn inlognaam en wachtwoord ingetikt maar kwam er niet door. Meteen erna zag dat de pagina waarschijnlijk een phishing site is. Aangezien mijn inloggegevens voor .com nu waarschijnlijk bij de hemae.nl site bekend zijn, heb ik meteen mijn wachtwoord op .com gewijzigd.

 

Ik ben niet 100% zeker, maar ik denk dat deze site je inloggegevens probeert te stelen!!

 

Dus: Let op waar je inlogt!!

 

nope: via hun link kom je gewoon op gc.com uit

HEMAE is kennelijk een geocacher met een acount op gc.com, je komt namelijk op hun statistiekenpagina uit.

HEMAE.nl is inderdaad een ongebruikelijke naam voor een geocacher maar wat moet je denken van peetee of van seahopke ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nope: via hun link kom je gewoon op gc.com uit

Klopt, via het Engelse linkje. Maar wat als je op het duitse linkje klikt? Dan kom ik op een inlogpagina terecht.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nope: via hun link kom je gewoon op gc.com uit

Klopt, via het Engelse linkje. Maar wat als je op het duitse linkje klikt? Dan kom ik op een inlogpagina terecht.

 

Je komt op een inlogpagina terecht omdat de top-url hemae.nl is.

Hierdoor werkt de cookie van gc.com niet.

Maar de onderliggende pagina is zeer zeker geocaching.com :rolleyes:

 

Nogmaals, niets aan de hand dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HEMAE.NL is inderdaad een nieuwe gebruiker op gc.nl (via een ticket) en is door mij op verzoek handmatig aangemaakt en luistert naar de voornaam Henk.

Het is dus een 'echte' cacher :blush: en geen spammer o.i.d.

 

Volgens mij geen brand :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...