Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ook ik heb de Garmin Etrex H nu een week. Over de nauwkeurigheid en ontvangst alle lof. Als hij het doet ten minste!

Zijn er meer mensen met het volgende probleem: Telkens als ik het toestel aan wil zetten licht het scherm ca 1 seconde op en gaat dan gelijk uit. Met andere woorden, hij start niet op..

Met wat toeval doet hij het wel, maar dan heb je geluk. De eerste dagen deed hij het prima. Ik heb hem nu ongeveer een keer of 4 gebruikt. Ook al mee gemaakt dat wij bij het startpunt aankwamen en dat we het toestel niet aan de praat kregen. Erg balen, want dan kun je naar huis. Hier probeer je het dus nog een keer en dan doet hij het wel.

Ik dacht dat ik nog omruil garantie ( binnen 14 dagen) had bij Wehkamp, want daar heb ik hem gekocht, maar zij verwijzen mij door naar Garmin. En die zijn om 16:30 naar huis.

Dus iemand meer met deze klachten?????

Geplaatst

Ik zou (na een harde reset) evt. ook eens andere batterijen proberen.

Geplaatst

Heb een zelfde soort probleem gehad met mijn dakota 20 die wilde ook naar een week niet meer opstarten maar ik kon hem gewoon omruilen voor een andere.

Dit was bij Redcoon.

Volgens mij zou wehkamp hem ook gewoon terug moeten nemen.

Geplaatst (bewerkt)

Kun je eens kijken welke software versie jouw Etrex heeft? Dat kun je opzoeken in de pagina Systeem - Software.

Ik heb namelijk even gekeken op de supportpagina's van Garmin, en daar blijkt men met de update van 2.90 naar 3.00 een opstartproleem ("◦Fix power-up issue") te hebben opgelost. Als jouw gps de software versie 2.90 heeft, dan is het dus een bekend probleem, dat door een update op te lossen is.

bewerkt door Peetee
Geplaatst

Kan iemand mij vertellen hoe ik een reset kan doen? Volgensw mij kan dat niet met dit type.

En de software kan ik ook niet veranderen, er zit geen usb kabel iod bij!

En nee, Wehkamp doet hier niets mee, ondanks dat het toestel nog maar 1 week oud is. Ze sturen mij door naar Garmin.

Geplaatst
Heb je al een harde reset geprobeerd?

Volgens mij kan ik dit toestel niet resetten!

Geplaatst

Ik weet niet of het bij de nieuwe Etrexen nog hetzelfde is, maar bij de oude Etrexen moest je de Up- en de Enter-toets tegelijk ingedrukt houden bij het aanzetten van het apparaat, om de harde reset uit te voeren.

Geplaatst

Hard Reset:

With the unit turned off, press and hold the follow buttons: PAGE + Enter on the click stick. Then press and release the POWER. The unit will power up asking if you want to release all user data. Select yes, and the unit will be reset. After the master reset, place your unit outside, so that it has a clear view of the sky for 25 to 30 minutes for the unit to acquire new almanac data.

Geplaatst

Hard Reset:

With the unit turned off, press and hold the follow buttons: PAGE + Enter on the click stick. Then press and release the POWER. The unit will power up asking if you want to release all user data. Select yes, and the unit will be reset. After the master reset, place your unit outside, so that it has a clear view of the sky for 25 to 30 minutes for the unit to acquire new almanac data.

Volgens mij zit op de Etrex H geen click stick. :blink:

Geplaatst
Kan iemand mij vertellen hoe ik een reset kan doen? Volgensw mij kan dat niet met dit type.

En nee, Wehkamp doet hier niets mee, ondanks dat het toestel nog maar 1 week oud is. Ze sturen mij door naar Garmin.

Het is natuurlijk niet zo dat "leverancier Wehkamp" zich er nu zo af kan maken.

Als Wehkamp je dat ding geleverd heeft en het ding geeft na een week al de geest zijn ze in principe gehouden

om daar op te reageren en zonder tegenspraak het apparaat te vervangen.

Nu zadelen ze jou op met het probleem.

Een bijzonder slechte zaak.

Voor een dergelijke leverancier hoeven we absoluut geen reclame te maken.

Ik denk dat, als je een van de bedrijven waypoint bezoekt, het probleem snel opgelost is.

Waypoint doet in ieder geval niet zo kinderachtig.

Ook niet tegen mensen die het apparaat toevallig ergens anders hebben gekocht.

Succes met je "probleem".

Geplaatst
Kun je eens kijken welke software versie jouw Etrex heeft? Dat kun je opzoeken in de pagina Systeem - Software.

Ik heb namelijk even gekeken op de supportpagina's van Garmin, en daar blijkt men met de update van 2.90 naar 3.00 een opstartproleem ("◦Fix power-up issue") te hebben opgelost. Als jouw gps de software versie 2.90 heeft, dan is het dus een bekend probleem, dat door een update op te lossen is.

Moet je hem wel op de pc aangesloten krijgen. Nog een kabeltje, nog wat software nog wat ge@$$%$#%^% en dan in de la.

Ontvangst is prima ook in het bos daar niet over te klagen maar als ik het over mocht doen een paar tientjes door sparen. Maar ja ik wilde gaan cachen. En ach als je niet veel wensen hebt gaat het prima. Ik hou hem nog wel een tijdje maar toch droom ik stiekem over een echte gps.

Geplaatst

Het is natuurlijk niet zo dat "leverancier Wehkamp" zich er nu zo af kan maken.

Als Wehkamp je dat ding geleverd heeft en het ding geeft na een week al de geest zijn ze in principe gehouden

om daar op te reageren en zonder tegenspraak het apparaat te vervangen.

Nu zadelen ze jou op met het probleem.

Een bijzonder slechte zaak.

Voor een dergelijke leverancier hoeven we absoluut geen reclame te maken.

Ik denk dat, als je een van de bedrijven waypoint bezoekt, het probleem snel opgelost is.

Waypoint doet in ieder geval niet zo kinderachtig.

Ook niet tegen mensen die het apparaat toevallig ergens anders hebben gekocht.

Succes met je "probleem".

Volgens mij zijn er regels voor internet verkoop en een termijn voor terug sturen.

Je hebt recht op ruilen binnen 7 werkdagen zonder opgaaf van reden?

klik

Heb je genoteerd met wie en wanneer je gebeld hebt?

Ik zou met een klacht bellen. (zou je op een andere afdeling dan het call center terecht moeten komen.

Of misschien werkt dit

tot slot nog even dit;

Garantie

Wehkamp geeft minimaal een jaar garantie op de door haar geleverde artikelen. Wehkamp geeft de deugdelijkheid en/of bruikbaarheid van de door haar geleverde artikelen, conform de aangeboden specificaties. De op de factuur vermelde dagtekening geldt als ingangsdatum voor de garantie. Wehkamp biedt drie jaar garantie op meubelen, met uitzondering van tuinmeubelen.

Indien binnen de garantietermijn een klacht gegrond is,komen de voorrij –en of verzendkosten voor rekening van Wehkamp. Bij een ongegronde klacht komen de gemaakte kosten voor rekening van de consument.Indien een klacht gegrond is, beslist Wehkamp of het artikel (gedeeltelijk) gerepareerd wordt of (gedeeltelijk) wordt vervangen. Wehkamp geeft 3 maanden garantie op door haar verrichte herstelwerkzaamheden.

Als de klacht gegrond blijkt, beslist Wehkamp of tot reparatie of vervanging wordt overgegaan. Er kan geen aanspraak

worden gemaakt op de garantie indien:

• Bij beschadiging door opzet, of door nalatigheid

• Bij onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud

• Bij normale slijtage

• Bij beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen

van de gebruiksaanwijzing

Eigendomsvoorbehoud

Het eigendom van de geleverde artikelen gaat over op u

nadat het verschuldigde bedrag is betaald. Het risico van de

artikelen gaat over op het moment van levering aan u.

Het lijkt mij dat je met een afwimpel #%^^$ aan de lijn hebt gehangen

Geplaatst

Hard Reset:

Dit klopt, maar het toestel moet wel eerst opstarten. En dat is nou net het probleem. Dat wil hij niet!

Geplaatst

Nou ik ik heb het apparaat eindelijk aan de praat kunnen krijgen. Heb idd een reset toegepast door op de Enter toets en Page knop te drukken bij het inschakelen. Daarna ca 30 minuten naar de satellieten gericht.

Tot nu toe heb ik hem zomaar 3 keer aan en uit kunnen zetten. Zou het dan toch??????

Trouwens vanmiddag een mail gehad van Wehkamp dat ik contact kan opnemen met de E-Care service. Zij willen kijken wat we er aan kunnen doen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...