Waldio Geplaatst 15 mei 2010 Geplaatst 15 mei 2010 en waarom durft nu niemand meer te reageren? Omdat mensen niet perse verplicht zijn binnen 30 min. te reageren op dit forum. Niet zo ongeduldig, wacht gewoon even. Er komt vast een reactie. Daar begint het mee maar wat maakt het uit wat voor naam je geeft aan je wp als de reviewer er toch geen rekening mee houd? Wie zegt dat een reviewer daar geen rekening mee houd? Niet te snel concluderen uit 1 foutje van kruimel.
yurrie-currie Geplaatst 15 mei 2010 Geplaatst 15 mei 2010 Dat klopt, een vriend van mij die had in Belgie een multi uitgezet, 2 maanden werk en bij het proeflopen merkten we dat het dicht bij een stage of a multi lag. overigens was het geen stage of a multicache waypoint maar eigenlijk een question to answer waypoint, toch heeft de belgische reviewer, deze multi daarom afgekeurd. Er was ook geen mogelijkheid om de multi om te leggen omdat de andere legger al zijn waypoints had aangemerkt als zijnde a stage of a multi. Temeer vind ik het wrang dat bij mij hier in Nederland vrijewel bovenop mijn micro een traditional wordt gelegd. Ik kan die micro van mij niet verleggen het ligt op die plek en heeft en aanwijzingen naar het volgende waypoint. als ik die micro moet gaan verleggen moet de hele multi worden aangepast. Ik vind het echt niet erg als er een tradi wordt gelegd op mijn route of als een stukje van een andere route het zelfde is. Toch vind ik het van Kruimeldief onterecht dat hij zoiets goedkeurt, hij is daar veel te gemakkelijk in. Ik weet zelfs caches waar de eindlocatie nog geen 30 tot 40 meter bedraagt en Kruimeldief heeft ze zonder blikken of blozen gepubliceerd. En hij reageert niet op opmerkingen, niet via mails en niet via twitter. Reviewers in duitsland en in Belgie zijn veel stricter en dat houd het voor iedereen ook leuk! Als iedereeen maar kan doen wat ie wil dan is het zo afgelopen met het leuke spel. Tsja Paienne, als je ergens een cache wilt leggen is het heel verstandig eerst in dit geval "Bloodwoosj mit 1000 appele "te lopen ondanks de moeilijkheids graad " beide heren hebben een poging gewaagd en zijn halverwege afgedropen om nooit meer terug te keren" en in deze cache, van mij dus zitten zeker geen question to answer waipoints zelf een cache leggen is idd eerst goed orienteren en zorgen dat alle plekjes in de wijde omgeving bekend zijn. Net zoals je een cache eerst proef laat lopen zodat alles klopt en er geen frustraties ontstaan wat betreft juistheid coord e.d.maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen he Greetz yurrie-currie
Attila de Hunt Geplaatst 16 mei 2010 Geplaatst 16 mei 2010 Voor zover ik het lees làg Paiennes multi er als eerste en heeft een ander een traditional bovenop een stage van zijn multicache gelegd. Daar beklaagt hij zich in mijn ogen terecht over, temeer daar de eigenaar van de traditional niet sportief reageert en de reviewer tot nu toe hélemààl niet reageert. Ik heb een paar caches van Paienne gedaan, vond ze zeer verzorgd en goed uitgezet. Dus wat mij betreft hoeft Paienne niet eerst nog bloodwosj te eten !
Finbar.nl Geplaatst 17 mei 2010 Geplaatst 17 mei 2010 Volgens mij heeft de legger van de traditional een nieuwe locatie gevonden en is het probleem hier opgelost; of ging het toch over een andere cache? Cachen, samen komen we er wel uit....
Veendammer Geplaatst 17 mei 2010 Geplaatst 17 mei 2010 Howdy, Een interessant discussie Nu begin ik mij ook iets af te vragen. Hoe zit het met Unknown/Mystery caches welke op de route (kunnen) liggen. Hoe kun je, tijdens het uitzetten van een Multi, rekening houden met eventuele Mystery eind-coördinaten? Dien je eerst alle Mysteries in de buurt op te lossen? hahaha Groeten uit Veendam, Veendammer
Beukenootje Geplaatst 17 mei 2010 Geplaatst 17 mei 2010 Liefst wel natuurlijk, maar anders krijg je het wel van de reviewer te horen neem ik aan. Ik heb 1 mystery hier in de buurt die ik niet kan oplossen. Heb inderdaad wel eens met de gedachte gespeeld om bij de lokatie waar ik de cache vermoed een eigen cache neer te leggen om te zien of Kruimeldief die zou afkeuren op basis van een bestaande cache!
De Roode Loper Geplaatst 17 mei 2010 Geplaatst 17 mei 2010 Liefst wel natuurlijk, maar anders krijg je het wel van de reviewer te horen neem ik aan.Ik heb 1 mystery hier in de buurt die ik niet kan oplossen. Heb inderdaad wel eens met de gedachte gespeeld om bij de lokatie waar ik de cache vermoed een eigen cache neer te leggen om te zien of Kruimeldief die zou afkeuren op basis van een bestaande cache! .... en welke is dat?
BigFurryMonster Geplaatst 17 mei 2010 Geplaatst 17 mei 2010 Je mag een traditional leggen op exact het WP van een multi. Dit is niet juist in het geval van een fysiek waypoint van de multicache. Indien de cache-eigenaar van de multi-cache het punt juist heeft aangegeven als 'physical waypoint' (enigszins onhandig "stages of a multicache" genaamd op gc.com) dan zou de reviewer daar een melding over moeten krijgen zodra er een nieuw fysiek waypoint (een traditional, of fysiek punt van multi, mystery of ander type cache) binnen 162m wordt aangemeld.
GeoVlinder Geplaatst 17 mei 2010 Geplaatst 17 mei 2010 Ik heb 1 mystery hier in de buurt die ik niet kan oplossen. Heb inderdaad wel eens met de gedachte gespeeld om bij de lokatie waar ik de cache vermoed een eigen cache neer te leggen om te zien of Kruimeldief die zou afkeuren op basis van een bestaande cache! Je kan natuurlijk ook gewoon daar waar je de cache vermoed, gaan zoeken naar de cache. Of de eigenaar vd mysterie een pb sturen met de vraag of zijn cache in de buurt van dat coord ligt. Of je vraagt of jouw cache op (coordinaat ....) niet te dicht ligt bij zijn cache. Wil je niet jouw coord precies geven dan kan je nog een ruime cirkel nemen.
Beukenootje Geplaatst 17 mei 2010 Geplaatst 17 mei 2010 .... en welke is dat? Eentje uit jouw familie, maar dan aan de goede kant van de IJssel. @GeoVlinder: al je tips al opgevolgd, maar nog niks gevonden en de eigenaar geeft (terecht overigens) geen hints omdat de cache niet voor niets zoveel sterren moeilijkheidsgraad heeft. Maar ach, ik kan er mee leven hoor. Pas als ik verder alles in een straal van 50 km heb gevonden zal ik er misschien een nachtje wakker van liggen... Sorry voor de
masterchef Geplaatst 17 mei 2010 Geplaatst 17 mei 2010 Misschien handig om te weten hoe bepaalde waypoint types te gebruiken! - Stage of a multi cache * een punt dat door de cache legger gemaakt is BV een koker of plaatje met coordinaten. - Question to Answer een punt dat vanaf een bestaand opject of informatie bord afkomstig kan zijn. Dus niets door de legger zelf geplaatst. - Reference point een aanduiding voor een tussen punt of via punt zonder dat daar iets te vinden is. - Trailhead het begin van een pad. - Final de cache - Parking natuurlijk de parkeerplaats. * hier voor moeten de punten minimaal 161 meter uit elkaar liggen dus ook van bestaande caches. Verder klopt het dus dat de cache die te dichtbij is komen te liggen niet goed gekeurd had mogen worden. Maar ja soms gaat het niet helemaal goed. Zo heb ik ooit het wp type QtA gebruikt waardoor het bij de revieuw niet naar voren kwam dat een WP boven op een cache lag. In dit geval was het een mystery die ik nog niet gedaan had. En door het melden door een andere cacher werd zonder pardon onze cache terug getrokken en was dus niet meer te vinden op GC.COM. De cache was in eerste instantie wel goed gekeurd, dus het is van echt belang dat je wp types goed gebruikt worden dan zou het allemaal goed moeten gaan. Misschien kun je het oplossen om jou informatie die je op het WP moet vinden ook in de tradi te doen Suc6 er mee. Masterchef
Aanbevolen berichten