Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Bij het online komen van een nieuwe traditional kom ik tot de ontdekking dat deze op nog geen 15 meter afstand ligt van een stage of a multi zijnde een micro. :beerchug: Ik heb er geen probleem meeals er een cache wordt gelegd op een route van mijn multi maar ik als deze op korte afstand wordt gelegd van mijn micro wel. Ik besteed veel tijd en energie aan de multi en heb veel moeite gedaan om te voldoen aan alle regels en voor de toestemming van de cache.

Ik vind het des te onbegrijpelijker dat Kruimeldief dit niet gezien heeft en zo'n traditional goedkeurd en vevolgens publiceerd.

Ook is Kruimeldief erg moeilijk bereikbaar en reageert niet op mails of via twitter. Wie weet hoe ik hem het beste kan benaderen?

Het is toch tegen de regels om een cache op 15 meter afstand te plaatsen van een stage of a multi?

De afstand tot een stage of a multi moet toch minimaal 162 meter zijn? Of vergis ik mijb soms is het wel toegestaan?

Geplaatst

Tussen eindcaches moet een minimale afstand zitten. Je mag een traditional leggen op exact het WP van een multi. Het is eigenlijk wel zo, dat dit in overleg gebeurd met de eigenaar van de multi. Zo neerleggen is "not done".

Kruimeldief is het best te benaderen via een DM op Twitter.

Geplaatst
Tussen eindcaches moet een minimale afstand zitten. Je mag een traditional leggen op exact het WP van een multi. Het is eigenlijk wel zo, dat dit in overleg gebeurd met de eigenaar van de multi. Zo neerleggen is "not done".

Kruimeldief is het best te benaderen via een DM op Twitter.

Dank voor je antwoord, ik weet echter dat er verschillende status van wp zijn. in Belgie is mijn cache afgekeurd omdat het te dicht op een wp met de status ' a stage of a multi 'kwam te liggen. Als het wp een zg ' reference point' was geweest mocht het wel. De eigenaar wilde dit niet veranderen.

Maar nu gebeurt hetzelfde bij mij en dan mag het wel?

Geplaatst

Heb hier een tijdje geleden een hele discussie over gehad hier op het forum. Een tradi neerleggen bij een WP mag dus, ongeacht over er ook iets ligt van de multi. Maar het blijft NOT DONE.

Geplaatst

Heb je al contact gehad met de legger van de traditional? Want het kan natuurlijk best zijn dat hij/zij niet weet van het WP van jouw multi en de fysieke cache gewoon van plaats wil veranderen.

Geplaatst
Heb je al contact gehad met de legger van de traditional? Want het kan natuurlijk best zijn dat hij/zij niet weet van het WP van jouw multi en de fysieke cache gewoon van plaats wil veranderen.

de legger is op de hoogte ervan alleen heeft nog geen actie ondernomen

Geplaatst

De regels voor de afstand tussen caches gelden alleen voor fysieke plaatsen. Dus een tussen punt van een multi hoort daar officieel niet tussen.

Maar het is natuurlijk wel vreemd. Misschien weet die persoon niet dat er een multi langs zijn cache loopt?

Geplaatst

Als het gewoon een punt is van bijvoorbeeld hoeveel woorden staan hier op dit bordje, wat is het probleem dan?

Als je bij elk multipunt een afstand van 162 meter aan gaat houden, dan kun je heel veel caches wel weg gaan halen.

Maak er gebruik van en zet in de tekst van je multi dat je op de route ook die tradi op kunt pikken.

Geplaatst
Als het gewoon een punt is van bijvoorbeeld hoeveel Als je bij elk multipunt een afstand van 162 meter aan gaat houden, dan kun je heel veel caches wel weg gaan halen.

Maar als het gaat om een micro als tussenpunt, met info om naar het volgende waypoint te komen, wordt het wat mij betreft een heel ander verhaal.

Volgens mij heb ik dat Kruimeldief ook zo ooit ergens zien schrijven. Een DM op twitter naar Kruimeldief kan volgens mij niet als hij jou niet volgt.

Een mention als hij online is ziet hij vaak wel... moet je alleen zelf wel twitter in de gaten houden :blink: .

Geplaatst

Ik zie het, op korte afstand van mijn micro geplaatst.

Dit mag inderdaad niet, hier zijn al caches om gearchiveerd kan ik me herinneren.

Geplaatst

Dat klopt, een vriend van mij die had in Belgie een multi uitgezet, 2 maanden werk en bij het proeflopen merkten we dat het dicht bij een stage of a multi lag. overigens was het geen stage of a multicache waypoint maar eigenlijk een question to answer waypoint, toch heeft de belgische reviewer, deze multi daarom afgekeurd. Er was ook geen mogelijkheid om de multi om te leggen omdat de andere legger al zijn waypoints had aangemerkt als zijnde a stage of a multi. Temeer vind ik het wrang dat bij mij hier in Nederland vrijewel bovenop mijn micro een traditional wordt gelegd. Ik kan die micro van mij niet verleggen het ligt op die plek en heeft en aanwijzingen naar het volgende waypoint. als ik die micro moet gaan verleggen moet de hele multi worden aangepast. Ik vind het echt niet erg als er een tradi wordt gelegd op mijn route of als een stukje van een andere route het zelfde is. Toch vind ik het van Kruimeldief onterecht dat hij zoiets goedkeurt, hij is daar veel te gemakkelijk in. Ik weet zelfs caches waar de eindlocatie nog geen 30 tot 40 meter bedraagt en Kruimeldief heeft ze zonder blikken of blozen gepubliceerd. En hij reageert niet op opmerkingen, niet via mails en niet via twitter. Reviewers in duitsland en in Belgie zijn veel stricter en dat houd het voor iedereen ook leuk! Als iedereeen maar kan doen wat ie wil dan is het zo afgelopen met het leuke spel.

Geplaatst
.... al zijn waypoints had aangemerkt als zijnde a stage of a multi....

Daar zou nou eens wat strenger naar gekeken moeten worden, ook door cacheleggers bij al bestaande caches: het verkeerd gebruiken van WP-types. Ik heb al bij vele door mij gelopen en nog te lopen multi's gezien dat een QtA (te beantwoorden vraag) als Stage (fysiek iets vinden, plaatje, micro, iets anders fysieks) wordt aangemerkt en omgekeerd.

Geplaatst (bewerkt)

Daar begint het mee maar wat maakt het uit wat voor naam je geeft aan je wp als de reviewer er toch geen rekening mee houd?

bewerkt door Mr.Atari
onnodig quoten, aangehaalde bericht staat erboven
Geplaatst
De afstand tot een stage of a multi moet toch minimaal 162 meter zijn?

Inderdaad, volgens de guidelines is het min. 161 m.

Cache Saturation

Cache containers and physical stages should generally be separated by a minimum of 0.1 miles (528 feet or 161 m). A physical stage is defined as any stage that contains a physical element placed by the geocache owner, such as a tag with the next set of coordinates or a container. Non-physical caches or stages including reference points, trailhead/parking coordinates and question to answer waypoints are exempt from this guideline.

Additionally, within a single multi-cache or mystery/puzzle cache, there is no minimum required distance between physical elements.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...