Spring naar bijdragen

Oregon 450 Of 60csx?


Rubinio

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn eerste caches gelopen en vind het erg leuk. Nu wordt het tijd om mijn gps 60 te vervangen. Wat zouden jullie mij aanraden de Oregon 450 of de 60Csx? En natuurlijk waarom?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De Oregon 450 is in ieder geval geschikt voor Wherigo's en maakt paperless cachen (grotendeels) mogelijk. Afgelopen weekend halverwege een multi een beroep moeten doen op de iPhone omdat het laatste gedeelte van de pagina er niet op stond/paste. Daar sta je dan zonder print :-(

 

Nu weet ik niet hoe de ervaringen van andere gebruikers zijn (dus ik spreek even voor mijzelf) maar de laatste meters heb ik wat moeite met het kompas (we gebruiken overigens een Oregon 550). Ik krijg hem slecht op 0 en de pijl begint dan een beetje rond te tollen. Uiteraard moet je de laatste meters zelf doen maar als je dan een tijdje stil staat loopt het aantal meters weer op .. soms tot wel 20 meter.

 

En dat is iets waar we met de 60CSx geen last van hebben. Die brengt je (ook bij slecht weer of een flink bladerdek) naar 0 en blijft dan ook op 0 staan. Maar als je niets uitprint of opschrijft beschik je met laatstgenoemde niet over een hint/size of D/T info.

 

Ik weet niet of je hier wat aan hebt .. maar doe er je voordeel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf zowel een MAP60Csx als een Oregon 300. De MAP60Csx was een verademing in vergelijking met de Etrex Vista (eerste monochrome model). De Oregon heeft echter alles en is zeer gebruiksvriendelijk. Toen de Oregons net op de markt waren was de antenne van de MAP60Csx een redel om niet voor de Oregon te kiezen. Met de meest recente softwareupdates is dat echter geen punt meer. De Oregon wint het voor mij v.w.b. gebruiksgemak en mogelijkheden. Vooral als het gaat om interactie met een PC, of in mijn geval Mac. Ook kan dit apparaat met "Wherigo's" overweg, in tegenstelling tot de MAP60Csx. De MAP60Csx is wel een stuk robuuster en het scherm veel beter afleesbaar. Bij de Oregon moet je eigenlijk steeds de schermverlichting aanzetten waardoor deze ook minder lang met de batterijen doet. Mocht je voor de Oregon kiezen, bestel dan ook gelijk zo'n beschermfolie mee voor het scherm. Wat wij echt een uitkomst vinden is het op kunnen slaan van cachebeschrijvingen op onze Oregon. Zo hebben we altijd een aantal caches bij ons.

Hierboven heel veel info. Aan beide toestellen heb je echter een hele goed GPS-r. Ik denk dan ook dat de keuze meer een persoonlijke afweging moet worden dan dat er te zeggen is dat de ene beter is dan de ander.

Succes met de keuze.

bewerkt door Ellino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb uiteindelijk de 450T gekozen. Tot nu toe geen spijt gehad.

Mijn reden was: de 450T is gebaseerd op nieuwe technieken. dus in mijn ogen langer geschikt voor toekomstige ontwikkelingen. Daarnaast is de 450 een mooi model. Het oog wil ook wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vista HcX nemen.

Te krijgen voor 200 euro en zit naar mijn gevoel alles op dat je wilt ; kaarten, kompas (voor die laatste meters), gaat lang met de batterijen mee, microSD erin waardoor je veel kwijt kunt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vista HcX nemen.

Te krijgen voor 200 euro en zit naar mijn gevoel alles op dat je wilt ; kaarten, kompas (voor die laatste meters), gaat lang met de batterijen mee, microSD erin waardoor je veel kwijt kunt

 

 

Ik vind de bediening aan de zijkant niet prettig. Dus dit is geen optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

 

Gisteren toch maar besloten om een Oregon 450 te kopen voor 329 euries. En hij is al binnen. Dus eens kijken donderdag as of het de verwachtingen waar maakt, want moeders zal er wel niet op zitten te wachten dat we vanmiddag een cache gaan lopen :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

 

Gisteren toch maar besloten om een Oregon 450 te kopen voor 329 euries. En hij is al binnen. Dus eens kijken donderdag as of het de verwachtingen waar maakt, want moeders zal er wel niet op zitten te wachten dat we vanmiddag een cache gaan lopen :thumbup:

Succes ermee :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...