Spring naar bijdragen

Cache Lokaties Downloaden Naar Gps


goldentree

Aanbevolen berichten

Via de site van geocache.com is het mogelijk direct de cache lokatie resp. coördinaten naar je GPS te downloaden. De lokatie komt dan in de map "geocaches". Voor NL en B cache lokaties gaat dat goed, echter voor lokaties daarbuiten niet.

 

Zo willen wij b.v. een aantal lokaties in Oostenrijk downloaden voor onze a.s. vakantie, maar helaas...

 

Weet iemand de oplossing? Of moet alles toch handmatig worden ingevoerd..?

 

Ik gebruik een Garmin GPSmap 60CSx.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

0. gps met kabel aansluiten op de computer

 

1. Ga in geocaching.com naar 'your profile'

 

2. Klik in de meest rechtse kolom op het vierkantje 'Map it'

 

3. Rechtsboven bij 'Zoom to address' vul je de plaats waar (rondom) je wilt zoeken naar caches en dan klik je op Go.

 

Ik heb even de plaats Kufstein ingetypt. Dan zie ik een heleboel caches. Ik heb er een aangeklikt en op de cachepagina onderaan links vervolgens op 'all nearby caches that I haven't found'.

 

Dan krijg je een hele lijst te zien. Niet vergeten het vierkantje eerst aan te vinken van de caches die je wilt hebben en dan op het gps-symbool klikken = send to gps. En voila!

 

Je kunt ook alle caches aanvinken die je wilt hebben en dan onderaan klikken op download. Dan opent hij al die cachecoördinaten in Mapsource en die kun je dan in een keer naar je 60CSx sturen.

 

Succes!

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

0. Aansluiten GPS is geen probleem.

 

1. Naar geocaching.com ook niet. "Your profile" is ook nog te vinden.

 

2. Vierkantje "Map it" staat daar echter niet. Daar loop ik dood in jouw aanwijzingen.

 

Misschien beter even uitleggen wat ik heb gedaan.

Ik heb op geocaching.com gevonden de cache "Murauer Walk", code GC1R5E6.

Op die pagina staat de omschriijving, etc. etc. en o.a. een knop "Send to GPS"

Als ik die aanklik opent een pop-up "Looking for devices", zoekt en vindt mijn GPS.

Daarna verschijnt een knop "Write"

Als ik die aanklik bij een NL of B cachelokatie dan wordt gedownload en de betreffende cache kan dan zichtbaar gemaakt worden op de GPS via "Find", "Geocaches". Vanuit dat lijstje kan ik dan de achterliggende "Waypoint informatiepagina openen", waar de lokatie met een gesloten geocache kistje (icoon) is aangeduid. Op die pagina kun je dan naar "Kaart" of "Ga naar" en kun je de zoektocht gaan beginnen, etc. etc.

Als ik een lokatie, dus b.v. de Murauer Walk" op die manier heb gedownload, dan verschijnt die niet in de "Find", "Geocaches" lijst en vind ik hem dus niet terug om te gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

0. Aansluiten GPS is geen probleem.

 

1. Naar geocaching.com ook niet. "Your profile" is ook nog te vinden.

 

2. Vierkantje "Map it" staat daar echter niet. Daar loop ik dood in jouw aanwijzingen.

 

Misschien beter even uitleggen wat ik heb gedaan.

Ik heb op geocaching.com gevonden de cache "Murauer Walk", code GC1R5E6.

Op die pagina staat de omschriijving, etc. etc. en o.a. een knop "Send to GPS"

Als ik die aanklik opent een pop-up "Looking for devices", zoekt en vindt mijn GPS.

Daarna verschijnt een knop "Write"

Als ik die aanklik bij een NL of B cachelokatie dan wordt gedownload en de betreffende cache kan dan zichtbaar gemaakt worden op de GPS via "Find", "Geocaches". Vanuit dat lijstje kan ik dan de achterliggende "Waypoint informatiepagina openen", waar de lokatie met een gesloten geocache kistje (icoon) is aangeduid. Op die pagina kun je dan naar "Kaart" of "Ga naar" en kun je de zoektocht gaan beginnen, etc. etc.

Als ik een lokatie, dus b.v. de Murauer Walk" op die manier heb gedownload, dan verschijnt die niet in de "Find", "Geocaches" lijst en vind ik hem dus niet terug om te gebruiken.

 

Als je in je profiel op gc.com nog niet je home-locatie hebt ingevuld krijg je inderdaad het 'Map-it' vierkantje niet te zien. Dat moet je dus eerst even doen:

 

Klik op Your profile en dan rechts bovenaan op Your Account Details

 

In de rechterkolom zie je dan Your Location

 

Als je daar jouw gegevens hebt ingevuld (bovenaan, je adres + land, of de coördinaten van je adres en dan vervolgens onderaan de kaart bevestigen) zul je voortaan het 'Map it' vierkantje tegenkomen in your profile.

 

En dan kun je de procedure zoals eerder genoemd afwerken.

 

Succes!

 

Edit: Als je de caches ingeladen hebt in de 60CSx, klik dan eens achter elkaar op find / waypoints / menu. Dan moet je de optie 'Zoek op naam' gebruiken. Klik dan nogmaals op find / waypoints en dan zouden de WP's vd caches zichtbaar moeten zijn.

 

Ik heb even getest op mijn 60CSx, met de cache GC1R5E6. Als ik vanaf de cachepagina 'Send to GPS' / Write klik, dan gaan de gegevens wel degelijk naar de GPS. Met Find / Waypoints zie je de cache inderdaag nog niet. Je moet dus echt eerst op find / waypoints / menu optie 'Zoek op naam' klikken en dan moet het goed zijn!

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edit: Als je de caches ingeladen hebt in de 60CSx, klik dan eens achter elkaar op find / waypoints / menu. Dan moet je de optie 'Zoek op naam' gebruiken. Klik dan nogmaals op find / waypoints en dan zouden de WP's vd caches zichtbaar moeten zijn.

Dat komt doordat de gps anders alleen de dichtstbijzijnde punten laat zien, een maximum afstand of maximum aantal vanaf je huidige locatie. En Oostenrijk is dan eenvoudig te ver weg. Ze zitten wel in je gps maar je ziet ze niet. Je kan het referentiepunt veranderen. Bijvoorbeeld naar Oostenrijk: menu->zoek->wijzig referentiepunt->kies punt in Oostenrijk->enter. Daarna moet je de punten in Oostenrijk ook via menu->zoek->zoek dichtstbijzijnde kunnen zien. En als je daar bent gaat dat natuurlijk vanzelf want dan zijn al die punten echt de dichtstbijzijnde :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...