Spring naar bijdragen

Garmin Legend Hcx


geofire

Aanbevolen berichten

Sinds donderdag hebben wij een Legend HCx van Garmin. Toen ik een cache erin zette om te zoeken en gevonden had kon ik dat aangeven, 'cache gevonden', eerst was het schatkist-symbool dicht en nadat ik hem had gevonden was het symbool open. Nu heb ik wat instellingen veranderd en lukt me dat niet meer, de gevonden cache is ook weg!!!Dus hij geeft geen cache-zoeken (dichte schatkist) aan plus dat ie dan niet automatisch registreerd dat de cache is gevonden (open schatkist) en dus ook niet automatisch de gevonden cache in de agenda zet. Wat heb ik verkeerd ingesteld, ben er nu al twee dagen mee bezig en niks lukt!!!!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waarschijnlijk heb je alles gesorteerd op dichtstbijzijnd en lag de cache verder van je huis af. Dan laat hij die niet zien. Veel voorkomende fout.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk heb je alles gesorteerd op dichtstbijzijnd en lag de cache verder van je huis af. Dan laat hij die niet zien. Veel voorkomende fout.

Maar hoe kan ik dat dan weer herstellen, sorry dat ik zo'n leek ben.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet hoe dat moet. Heb het zelf bij mij nog nooit veranderd.

 

Ik zou zeggen:

Wacht op PeeTee, die heeft altijd duidelijke uitleggen.

 

Wie dat ook mag zijn, ik wacht, bedankt voor je reactie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via de knop "Find" kun je waypoints of geocaches selecteren (Geocaches staan ook in de lijst met waypoints).

In de lijst met waypoints die je dan krijgt moet je op de knop "Menu" drukken. Dan kun je de lijst sortering veranderen.

Als de lijst gesorteerd is op naam kun je de sortering veranderen naar dichtsbijzijnd en andersom.

Ook kun je een symbool selecteren. Dan krijg je een lijst met alleen waypoints die dat symbool hebben.

bewerkt door jvdbroek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik nieuwe caches in mijn GPS aan het invullen ben bedenk ik me opeens nog een oplossing:

 

Als je naar vind gaat en dan naar geocaches, staan daar alle nog niet gevonden caches.

Als je dan op menu drukt en klikt op Toon gevonden cache zie je alle gevonden caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik nieuwe caches in mijn GPS aan het invullen ben bedenk ik me opeens nog een oplossing:

 

Als je naar vind gaat en dan naar geocaches, staan daar alle nog niet gevonden caches.

Als je dan op menu drukt en klikt op Toon gevonden cache zie je alle gevonden caches.

 

Dat kon ik wel, en daar stond ook een gevonden cache in, maar als ik dat nu doe is die cache verdwenen..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via de knop "Find" kun je waypoints of geocaches selecteren (Geocaches staan ook in de lijst met waypoints).

In de lijst met waypoints die je dan krijgt moet je op de knop "Menu" drukken. Dan kun je de lijst sortering veranderen.

Als de lijst gesorteerd is op naam kun je de sortering veranderen naar dichtsbijzijnd en andersom.

Ook kun je een symbool selecteren. Dan krijg je een lijst met alleen waypoints die dat symbool hebben.

 

Ga het proberen. Gedaan. Maar dat is niet mijn probleem, mijn probleem is het toen ik vd week een cache in de gps zette kon ik kiezen tussen: ga naar-wis -gevonden, en die keuze krijg ik niet meer te zien onderin het scherm. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Geofire,

 

Kun je het volgende even bekijken. Let wel, ik heb geen Legend HCx, maar een 60 Cx. Maar ik vermoed dat het bij jou niet veel anders werkt:

 

Als je via de Menu-toets gaat naar Instellen-Geocache, dan kom je in het schermpje Geocache symbolen. Staat bij jou ook bij "Zoek" het icoontje met het gesloten kistje, en bij "Vondst" het icoontje met het open kistje? Zo niet, kies die dan alsnog. Want de optie "Vondst" reageert op het icoontje dat daar ingevuld staat.

 

Probeer maar eens. Ik ben er vrij zeker van dat dat het probleem is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Geofire,

 

Kun je het volgende even bekijken. Let wel, ik heb geen Legend HCx, maar een 60 Cx. Maar ik vermoed dat het bij jou niet veel anders werkt:

 

Als je via de Menu-toets gaat naar Instellen-Geocache, dan kom je in het schermpje Geocache symbolen. Staat bij jou ook bij "Zoek" het icoontje met het gesloten kistje, en bij "Vondst" het icoontje met het open kistje? Zo niet, kies die dan alsnog. Want de optie "Vondst" reageert op het icoontje dat daar ingevuld staat.

 

Probeer maar eens. Ik ben er vrij zeker van dat dat het probleem is.

Ja, dat hab ik ook zo ingesteld en bij agenda invoer bij vondst JA, maar dat is het ook niet :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft de cache (of het waypoint) dat je zoekt ook het gesloten kistje als cache symbool, en heb je op het "Ga naar" knopje gedrukt? Als je dan naar het kompasscherm gaat moet daar de "Vondst"-knop te zien zijn.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft de cache (of het waypoint) dat je zoekt ook het gesloten kistje als cache symbool, en heb je op het "Ga naar" knopje gedrukt? Als je dan naar het kompasscherm gaat moet daar de "Vondst"-knop te zien zijn.

Ja, ook dat klopt allemaal, maar werkt dat alleen 'ter plaatse', die 'vondst'-knop, niet wanneer je niet op de juiste plek staat, ik bedoel dat ik dit thuis, achteraf, wilde doen? Dus wanneer ik de cache heb gevonden gelijk ter plaatse die 'vondst' knop intoetsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vonst knop is alleen te zien als je de optie "ga naar" -> "niet via wegen" kiest.

De vonst knop zie je ook alleen bij het icoon dat je bij menu -> instellen -> geocache hebt ingesteld.

Elk icoon kan je daarvoor kiezen.

Je zou zelfs het gesloten kistje voor vondst en het open kistje voor zoek kunnen gebruiken.

Ik zou eerst die instellingen checken en daarna de route opties.

Ik kan vanuit huis alle caches kiezen, ook op 20 km afstand, en dan krijg ik toch de vonst knop.

bewerkt door Wad-Seekers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...