Arie vis Geplaatst 30 april 2010 Geplaatst 30 april 2010 ik heb een vraagje: Hoe zet ik Wp's die in mijn OR 450 staan in mapsource? Als ik op 'ontvangen van apparaat' klik, zegt mapsource dat ik geen wp's in mijn gps heb staan... wat doe ik verkeerd?
0 Team Tabak Geplaatst 30 april 2010 Geplaatst 30 april 2010 Hoe zet ik Wp's die in mijn OR 450 staan in mapsource?Als ik op 'ontvangen van apparaat' klik, zegt mapsource dat ik geen wp's in mijn gps heb staan... wat doe ik verkeerd? Niets, maar zo werkt het helaas niet. Vreemd overigens, maar goed, misschien komt er nog wel een update, zodat het wél kan. Je moet via de verkenner naar de Garmin directory op je Oregon. Daar zie je een map "GPX". Daar staan diverse *.gpx bestanden. Als je rechts klikt en opent met "Mapsource" dan verschijnen ze keurig op je beeldscherm. Succes.
0 Wad-Seekers Geplaatst 30 april 2010 Geplaatst 30 april 2010 Dat verbaast me van de oregon. Met de etrex vista gaat het prima via "overdragen". In de gpxfiles staan bij mij geen waypoints maar tracklogs. Als ik de vista aansluit kan ik bij de waypoints en de actieve routes. Als ik via menu->instellen->interface->usbmassaopslag ga dan pas kan ik bij de gpxfiles. Als het een orgenon specifiek probleem is kan je de vraag ook in dat subforum zetten; helpt misschien omdat je dan andere orgegon gebruikers bereikt.
0 De Haelder Geplaatst 30 april 2010 Geplaatst 30 april 2010 Kijk en zo leer je nog eens wat. Ik had al wat dingetjes geprobeerd, maar niets wilde lukken. Bedankt, ik ga het gelijk proberen.
0 Zeldenrust Geplaatst 2 mei 2010 Geplaatst 2 mei 2010 Als ik het op deze manier upload, dan heb ik alleen maar dichte kistjes. Terwijl ze op mijn oregon sommigen open zijn.
0 GeSi Geplaatst 2 mei 2010 Geplaatst 2 mei 2010 Als ik het op deze manier upload, dan heb ik alleen maar dichte kistjes.Terwijl ze op mijn oregon sommigen open zijn. De Oregon houdt in een apart bestand je founds bij. En aan de hand van die informatie toont hij de open kistjes. Het bestand kun je vinden in de Garmin map van je gps en heet geocache_visits.txt Hierin staan de gevonden caches, de datum en tijd waarop, en de extra informatie die je er bij hebt getypt (als je dat tenminste hebt gedaan)
0 Team Tabak Geplaatst 2 mei 2010 Geplaatst 2 mei 2010 Zo is het! Maar toegegeven, het is een omslachtige manier om waypoints over te zetten naar Mapsource. Mijn vorige GPS de 60SCx deed dat heel wat simpeler. We zullen maar hopen, dat Garmin een update uitbrengt, waarmee je wél rechtstreeks kunt uploaden van Oregon naar Mapsource. En als ze dan toch bezig zijn.... Het feit, dat je de recente bestemmingen helemaal niet kunt verwijderen, vind ik ook maar niks. Daar is al veel over gezegd, maar er gebeurt niets!! Kortom, een fantastische apparaat, maar de software kan op sommige punten wel wat beter.
0 Adriaanx Geplaatst 30 mei 2010 Geplaatst 30 mei 2010 Op het moment dat ik van mijn Oregon naar Mapsource 6.15.7 wil ontvangen krijg ik een XML-error. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem. Alvast bedankt!
0 Waldio Geplaatst 30 mei 2010 Geplaatst 30 mei 2010 (bewerkt) @Adriaanx, 1 keer vragen is volgens mij wel genoeg.... EDIT: En in dit topic staat volgens mij al het antwoord. 30 mei 2010 bewerkt door Waldio
0 montebaldo Geplaatst 30 mei 2010 Geplaatst 30 mei 2010 Hoe zet ik Wp's die in mijn OR 450 staan in mapsource?Als ik op 'ontvangen van apparaat' klik, zegt mapsource dat ik geen wp's in mijn gps heb staan... wat doe ik verkeerd? Niets, maar zo werkt het helaas niet. Vreemd overigens, maar goed, misschien komt er nog wel een update, zodat het wél kan. Je moet via de verkenner naar de Garmin directory op je Oregon. Daar zie je een map "GPX". Daar staan diverse *.gpx bestanden. Als je rechts klikt en opent met "Mapsource" dan verschijnen ze keurig op je beeldscherm. Succes. . Gerrit bedankt!! dit wist ik niet, altijd typte ik ze over in mapsource als ik een nw cache wil uitzetten vind ik de Oregon wel handig daar je meteen bij de waypoints wat bijzonderheden kunt ingeven in het apparaat maar het niet kunnen overzetten vind ik een crime. maar een update van Garmin lijkt me ook zeer nuttig, ik zal ze een mailtje sturen: hoe meer er binnen komen hoe eerder dit meegenomen wordt in een vgl update net ook eens geprobeerd met Gsak om ze te openen dit gaat ook prima gr Montebaldo
Vraag
Arie vis
ik heb een vraagje:
Hoe zet ik Wp's die in mijn OR 450 staan in mapsource?
Als ik op 'ontvangen van apparaat' klik, zegt mapsource dat ik geen wp's in mijn gps heb staan...
wat doe ik verkeerd?
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten