Spring naar bijdragen
  • 0

Problemen Bij Installatie Topo Kaarten

Vraag

Geplaatst

Problemen, problemen: dat wil zeggen, de topo kaarten zijn netjes geïnstalleerd, de registry is aangepast... maar ik zie alleen de standaard Trip and Waypoint Manager v4 kaart en Geen kaart in Mapsource staan als ik kies voor Beeld - Overschakelen naar Product :thumbsup:.

De situatie is als volgt:

Nieuwe PC, windows 7

Mapsource geïnstalleerd en geupdate naar versie 6.15.11 in de map c:/Garmin

Kaarten naar c:\Garmin\landmap gekopieerd

Registry aangepast: de verwijzingen komen overeen met de diverse landmap-pen.

En wat nu??? Help...

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Heb je je kaart(en) al ontgrendeld in Mapsource?

Bij vrijwel iedere kaart die je koopt zit een code die je moet invoeren om die kaart te kunnen ontgrendelen.

Zolang dat niet gebeurd is zullen ze ook niet in Mapsource zichtbaar worden.

Kies nadat je Mapsource geopend hebt hiervoor op "hulpprogramma's" en vervolgens voor kaarten ontgrendelen.

Greetz Bloodwoosj.

• 0
Geplaatst

Zou niet nodig hoeven zijn (kan ik me ook niet herinneren van de vorige keer, dat zegt overigens niet zoveel... is al weer een tijd geleden). Zie in ieder geval de liesmich-installatiehandleiding:

Das Verzeichnis family_536 in das Programmverzeichnis von Map Source kopieren

und die Registrieinformationen Topo_Deutschland.reg installieren!

und schon funktionierts :-)

Eventuell müssen die Pfade in der Datei Topo_Deutschland.reg angepaßt werden

(Im Editor öfnen)

viel Spaß!

• 0
Geplaatst

Je hebt het over registry aanpassingen... Gaat het wellicht om een 64-bits versie van Windows? In dat geval ziet de registry aanpassing er iets anders uit denk ik. Ik ga er natuurlijk vanuit dat we het over legale, netjes gekochte kaarten hebben die door omstandigheden op deze wijze geïnstalleerd moeten worden.

• 0
Geplaatst

Puur technisch bekeken zijn de registry settings in Windows 7 voor software zeker anders dan in XP.

XP gebruikt [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin enzovoorts

Windows 7 gebruikt [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Garmin enzovoorts

Wellicht zit hier je probleem.

Grote Griezel

• 0
Geplaatst

Ik zie een probleem in de stap

Kaarten naar c:\Garmin\landmap gekopieerd

Ook kaarten moeten geïnstalleerd worden!

• 0
Geplaatst
Ook kaarten moeten geïnstalleerd worden!

Volgens mij niet per definitie. Je kunt volstaan met register-aanpassingen; het gaat dan doorgaans om 'gehackte' kaarten, maar daar wil ik het hier natuurlijk niet over hebben :sleep1:

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Je hebt het over registry aanpassingen... Gaat het wellicht om een 64-bits versie van Windows? In dat geval ziet de registry aanpassing er iets anders uit denk ik.

Yep, hier zit het in. Gisteren gesproken met diverse mensen op het GME, registry werkt anders onder windows 7.

Collega-cacher zou me (per mail) nog laten weten hoe die aanpassing dan wel in zijn werk gaat. Doe ik liever dan zomaar iets uittesten (dank voor de suggestie Grote Griezel) en dan de PC de soep in helpen... (DAN heb ik pas een probleem :thumbdown: ).

bewerkt door pelley
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...