Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Probleemstelling:

Een multi cache laden via gsak in mijn Oregon vormt geen probleem (cache beschrijving inclusief).

Vervolgens druk ik op zoeken, geocache, selecteer ik de cache in de Oregon, druk op ga en het avontuur kan beginnen.

Nu zou ik graag weten of men de coördinaten van de oorspronkelijke geocache die werd geladen kan aanpassen?

Handig wanneer men op iedere locatie de coördinaten krijgt om naar de volgende locatie te gaan.

Tot op heden is me dat nog niet gelukt. Ik voer dus telkenmale een nieuw waypoint in om verder te kunnen.

Niet de handigste mannier, want dan moet ik dan een hele resem handelingen uitvoeren om de oorspronkelijke cache beschrijving, hints, logs,.. te kunnen zien.

Alvast bedankt

Geplaatst

Inderdaad, de Oregon is niet erg geschikt voor het lopen van multi's. In Amerika zijn ook niet veel multi's te vinden, dus de ontwerpers van de software zijn er waarschijnlijk ook niet zo op bedacht...

Je kunt wel tijdens het lezen van de cachebeschrijving een waypoint aanmaken door op het vlaggetje te klikken onder in je scherm en hiervan de locatie (en naam) te veranderen. Helaas zul je daarna inderdaad weer terug moeten naar de omschrijving.

Kortom, het blijft handig om voor een multi een printje mee te nemen (ook handig voor je aantekeningen) of een PDA waar de beschrijvingen op staan.

Geplaatst
Inderdaad, de Oregon is niet erg geschikt voor het lopen van multi's. In Amerika zijn ook niet veel multi's te vinden, dus de ontwerpers van de software zijn er waarschijnlijk ook niet zo op bedacht...

Je kunt wel tijdens het lezen van de cachebeschrijving een waypoint aanmaken door op het vlaggetje te klikken onder in je scherm en hiervan de locatie (en naam) te veranderen. Helaas zul je daarna inderdaad weer terug moeten naar de omschrijving.

Kortom, het blijft handig om voor een multi een printje mee te nemen (ook handig voor je aantekeningen) of een PDA waar de beschrijvingen op staan.

uhhhh

die opmerking over weinig multi's in de USA heeft toch niets te maken met de ontwikkeling van een GPS device.....

Als je een multi doet en een nieuw punt hebt uitgerekend dan doe je MARK Waypoint, vervolgens pas je de locatie aan en druk je op GO/GA en je gaat naar het volgende punt. Als je of the cache van gc.com laadt of via GSAK en de coords van de tussenpunten zijn al bekend dan worden deze netjes gedownload.

Je moet idd wel even leren omgaan met je GPS maar een oregon is niet per definitie ongeschikt voor multi's sterker nog er zijn meer mogelijkheden dan je zo op het oog ziet

Geplaatst

uhhhh

die opmerking over weinig multi's in de USA heeft toch niets te maken met de ontwikkeling van een GPS device.....

Als de software ontwikkelaars (ontwerpers) niet gewend zijn aan multi's en niet van ons te horen krijgen dat dit erg onhandig werkt, dan zullen ze het niet snel veranderen. Vandaar mijn opmerking.

Als je een multi doet en een nieuw punt hebt uitgerekend dan doe je MARK Waypoint, vervolgens pas je de locatie aan en druk je op GO/GA en je gaat naar het volgende punt. Als je of the cache van gc.com laadt of via GSAK en de coords van de tussenpunten zijn al bekend dan worden deze netjes gedownload.

Inderdaad allemaal waar. Maar als je een multi aan het lopen bent, dan wil je weten welke vraag (opdracht) je moet doen bij het volgende waypoint. Daarvoor moet je steeds switchen tussen navigatie en het lezen van de beschrijving. En dit kan niet heel gemakkelijk. Natuurlijk kan het, maar je moet er aardig wat keer je touchscreen voor beroeren. Vandaar dat ik het gemakkelijker vind om de beschrijving van een multi apart te hebben. Dus of op papier (als ik zeker weet dat ik die multi ga doen). Of op de PDA als ik voor ik van huis ging nog niet precies wist wat ik wilde gaan doen.

Geplaatst
Op mijn etrex doe ik dat ook. Nadeel is wel dat je dan de coordinaten van de vorige punten kwijtraakt.

En dat vind ik wel een groot nadeel. Er zijn caches waarbij je op gegeven moment coordinaatgegevens van een eerder punt nodig hebt.... :rolleyes:

Geplaatst

Ik ga dus dan ook altijd met een printje van de cache (2 pagina's op een a4tje in liggend formaat) op pad. Dit is dubbelgevouwen een hanteerbaar formaat voor in het veld. Daar lees ik van en noteer ik zaken op, dus ook de gevonden coördinaten. Pas steeds hetzelfde waypoint aan. Werkt prima met als voordeel, als je moet afhaken , hem niet kunt vinden oid, je op papier vaak eerder ziet waar je mis ging.

De term paperless cachen vind ik dan ook niet passend en van weinig toegevoegde waarde.

Geplaatst

Dat paperless werkt in de VS prima met +/- 90% trad en 10% unknown multi earthcache enz

Maar in nederland is het andere koek met +/- 40% tradjes

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...