guus&mary Geplaatst 7 april 2010 Geplaatst 7 april 2010 Ik wil nieuwe caches laden in mijn Etrex,( ben premium lid geworden ) dus moet ik eerst alle oude waypoints er uithalen.Mijn vraag is als ik alle waypoints wis wis ik dan ook de POI`s
Peetee Geplaatst 7 april 2010 Geplaatst 7 april 2010 (bewerkt) Vaak kun je ervoor kiezen om bepaalde types te wissen, dus met bv. een bepaald icoontje. Maar als je voor alle waypoints hetzelfde icoontje hebt gebruikt wordt dat wat lastig. Maar wat je dan nog wel kunt doen is: alle waypoints vanuit de gps inlezen in Mapsource, dan de overbodige verwijderen en de rest terugzetten in je gps, nadat je deze eerst leeg hebt gemaakt. 7 april 2010 bewerkt door Peetee
Bloodwoosj Geplaatst 7 april 2010 Geplaatst 7 april 2010 Ik wil nieuwe caches laden in mijn Etrex,( ben premium lid geworden ) dus moet ik eerst alle oude waypoints er uithalen.Mijn vraag is als ik alle waypoints wis wis ik dan ook de POI`s Kort maar krachtig: Nee, die wis je dan niet. Waypoints zijn andere dingen dan POIs. Als je alle waypoints wist, blijven alle POIs gewoon staan. Andersom trouwens ook, als je alle POIs wist blijven alle waypoints gewoon staan. Overigens is wat je beweert niet helemaal juist. Als je nieuwe caches wil laden in je Etrex hoef je niet persé alle oude waypoints eruit te halen. Dat hangt ervan af of je over de totaallimiet heen gaat of niet. Bedenk: waypoints hebben op veel gps-en een maximum aantal van 1000 (sommige zelfs maar 500), meer gaan er niet in. Heb je al oude waypoints in je gps staan, dan kunnen er nog nieuwe bij totdat je aan 1000 waypoints komt. Bij het inladen van de nieuwe waypoints zullen de oude niet verdwijnen en ook niet overschreven worden. Je kunt er echter ook voor kiezen bv traditionals als POIs erin te laden. Daar zit geen maximum limiet aan, anders dan het aantal wat maximaal op de geheugenkaart past voordat die vol is(en dat kunnen er veel zijn!). In dat geval zullen bij het inladen van de nieuwe POIs op je Etrex WEL alle oude POIs verdwijnen ! Beetje duidelijk zo? Greetz,Bloodwoosj.
Wad-Seekers Geplaatst 7 april 2010 Geplaatst 7 april 2010 Als je waypoints met dezelfde naam verstuurt, maar met andere coordinaten dan zet mijn gps (ook etrex) er een 1 achter. Als je dat niet weet is het heel verwarrend. Beheren in mapsource en versturen naar etrex vind ik prettig en overzichtelijk. maar ik ben (nog) geen pm.
handleiding Geplaatst 7 april 2010 Geplaatst 7 april 2010 Ik schoon mijn Etrex Legend HCx op, met andere woorden alles eraf qua waypoints En dan met GSAK (wat een werelds programmaatje is dat) een nieuwe querie erop En als ik sávonds thuiskom van het cachen dan delete ik alle als de volgende cachesessie in dezelfde omgeving is upload ik gewoon een geupdate querie en dei overschrijft gewoon de oude waypoint (zelfde naam en coordinaat) Misteries los ik op en zet een # voor de GCcode en maak er een traditional van Zo voorkom ik dat GSAK de GC code overschrijft en dus ook mijn oplossing En als ik er een aantal oplos verwijder ik ze handmatig uit GSAK als tradi en eventueel als ? en ze verdwijnen automatisch uit mijn Pocketquerie bij de volgende querieupdate Succes
guus&mary Geplaatst 15 april 2010 Auteur Geplaatst 15 april 2010 (bewerkt) Bedankt voor alle tips, ik weet nu wat ik moet doen. Wat mij betreft kan dit draadje worden gesloten. 15 april 2010 bewerkt door Mr.Atari quote verwijderd, het aangehaalde bericht staat erboven!
Aanbevolen berichten