Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Heb nu een jaartje een Etrex Vista Hcx. Redelijk tevreden, maar nu heb ik een rarigheidje.

Op het compass is Noord niet altijd meer waar je het zou verwachten. Ik heb geen magneetjes in mijn zakken en calibreren heeft geen effect.

Iemand ideeën? Zie hem niet graag terug gaan naar de fabricant ivm de recente updates van Garmin.

Geplaatst

Hoeveel zit hij ernaast??

Kan proberen om een projectie te laten uitrekenen en daarna met het kompas te testen

Heb er zelf geen kompas in zitten, maar geen instelling ware/magnetisch noorden instellingsfoutje??

Geplaatst
Hoeveel zit hij ernaast??

Kan proberen om een projectie te laten uitrekenen en daarna met het kompas te testen

Heb er zelf geen kompas in zitten, maar geen instelling ware/magnetisch noorden instellingsfoutje??

Lees eens hier

Geplaatst

Diafragma, zo technisch wilde ik nou net niet gaan

Ooit ergens zonder GPS in het Limburgse weert geleerd en later zelf kompas afwijkingen berekend in duitsland met de terreinmeetdienst (KL/Groene Jongens)

Geplaatst

Je schrijft meermalen gecalibreerd maar is hij ook gecalibreerd na de laatste batterij wissel? De gebruiksaanwijzing geeft aan: calibreren na batterijwissel, na meer dan 160 km reizen, na meer dan 20 graden temperatuurverschil. Ik calibreer de mijne meestal in het veld als ik denk dat ik niet goed uit kom, het helpt wel.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...