Team Helmpies Geplaatst 31 maart 2010 Geplaatst 31 maart 2010 Tot voor kort cacheten we vooral in de buurt, dus had ik de Topo NL kaart van Zuid-Holland met een ruime rand eromheen in mijn Oregon 400T staan. De laatste tijd zitten we regelmatig door het hele land, en ben ik iedere keer bezig om de kaart te wisselen. Niet veel werk, maar best lastig/jammer als je het even vergeet... Daarom mijn vraag: Past de hele kaart in het standaard geheugen van de Oregon 400T? En heb je dan nog ruimte voor zo'n 1500 caches, 500 additional Waypoints en wat spoiler foto's? Ik ben heel benieuwd naar ervaringen hiermee. Wat is het maximale aantal Mb's van de kaart die je meestal laadt? En geeft dat op andere plekken beperkingen (WP's of zo...)? Of ben ik veel te voorzichtig hiermee en kan de Oregon dit gewoon allemaal aan?
dijk6jes Geplaatst 31 maart 2010 Geplaatst 31 maart 2010 hoi zelf heb ik een 400t en bij mij stond er nederland belux en half frankrijk erop zonder problemen. Voor het aantal caches en waypoints maakt het niks uit.
team_heidehippers Geplaatst 31 maart 2010 Geplaatst 31 maart 2010 hoizelf heb ik een 400t en bij mij stond er nederland belux en half frankrijk erop zonder problemen. Voor het aantal caches en waypoints maakt het niks uit. Ik neem aan dat je dat dan op een SD kaart had staan? Het hangt allemaal een beetje af van het feit of je er bijvoorbeeld ook CN op hebt staan, maar met een kaartje van 2 GB erbij in kun je veel kaartmateriaal kwijt. (oregon zelf is gemaximeerd op 850mb geloof ik)
*BaJo* Geplaatst 31 maart 2010 Geplaatst 31 maart 2010 als het goed is blijf je met Nederland, belgie, luxemburg en duitsland net onder de 850 mb.
BeMiXteam Geplaatst 31 maart 2010 Geplaatst 31 maart 2010 Ik heb ook een 400t, en op de een of andere manier krijg ik niet heel NL op mijn 2GB kaartje. Wat doe ik verkeerd?
mar-ine Geplaatst 31 maart 2010 Geplaatst 31 maart 2010 Ook wij heeben een 400t. Nl-Topo + Onroute-fiets + CN10- heel nl. Daarbij ook ruim 1500 caches met alle info. Installeren op je kaartje. 8G hebben wij. Werkt echt probleemloos.
Crankyhenkie Geplaatst 31 maart 2010 Geplaatst 31 maart 2010 Ik heb niet eens een geheugenkaartje in mijn Oregon 400T zitten en toch de TOPO-NL plus de ONroute wandelkaart geinstalleerd. Daarnaast nog alle caches van Nederland. Van de standaard 3,72 Gb nog ruim 1 Gb over.
Team Helmpies Geplaatst 31 maart 2010 Auteur Geplaatst 31 maart 2010 Bedankt, Ik ga het morgenavond installeren!
onnokreffer Geplaatst 31 maart 2010 Geplaatst 31 maart 2010 Tot voor kort cacheten we vooral in de buurt, dus had ik de Topo NL kaart van Zuid-Holland met een ruime rand eromheen in mijn Oregon 400T staan.De laatste tijd zitten we regelmatig door het hele land, en ben ik iedere keer bezig om de kaart te wisselen. Niet veel werk, maar best lastig/jammer als je het even vergeet... Daarom mijn vraag: Past de hele kaart in het standaard geheugen van de Oregon 400T? En heb je dan nog ruimte voor zo'n 1500 caches, 500 additional Waypoints en wat spoiler foto's? Ik ben heel benieuwd naar ervaringen hiermee. Wat is het maximale aantal Mb's van de kaart die je meestal laadt? En geeft dat op andere plekken beperkingen (WP's of zo...)? Of ben ik veel te voorzichtig hiermee en kan de Oregon dit gewoon allemaal aan? Ik heb er een 4 gig sd kaartje inzitten, en hij is even snel als normaal. Heb op het 4Gig kaartje de Topo Benelux / Frankrijk / Portugal / Spanje / Greece /Fiets Ned en wegenkaarten europa op staan. Bij elkaar 3,4 gig, genoeg ruimte over voor Queries en Spoilers. Opstarten duurt iets langer als je alle kaarten tegelijk laat opstarten. Deze heb je echter nooit allemaal tegelijk nodig. En het uitzetten van kaarten gaat vrij gemakkelijk via Stel in / Kaart /Kaartinfo select kaart. Je start dus alleen de kaarten op die je aan hebt gezet. Stuur voor meer info etc. een PM wil je er wel bij helpen.
Aanbevolen berichten