Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik denk dat veel cachers wel eens in de positie zijn geweest dat ze in een een gebied wandelden zonder echt precies te weten waar ze waren.

Ik bedoel dat in díe zin, dat als ze hun positie in geval van nood via 1-1-2 aan een hulpdienst zouden moeten uitleggen, dit wel eens grote problemen op zou kunnen leveren. Veelal kun je wel je coördinaten produceren, maar de hulpdiensten kunnen hier niets mee, omdat ze zelf niet of nauwelijks de beschikking hebben over gps'en in hun patrouillewagens, zo is de afgelopen zomer wel gebleken bij de problemen die Mumzle heeft gehad. Men weet de coördinaten simpelweg niet in een positie om te zetten.

Om een dergelijk probleem te ondervangen lijkt het me niet onhandig om tijdens je cache-tochten de volgende url bij je te hebben, voor het geval je zelf ergens in de problemen zou komen:

http://www.mapquest.com/maps/latlong.adp

Geef deze url aan de meldkamer + jouw positie in de juiste coördinaten, en ze kunnen zien waar je zit! Beter dan je het zelf uit zou kunnen leggen.

Geplaatst

Hallo

Op de .nu site zijn ze een tijdeje geleden begonnen met een noodnummerlijst op te stellen.

Hierop staan geocachers met naam en toenaam woonplaats en telefoon nummer en tevens noodlijn of hulplijn of natuurlijk allebij.

mischien is het wat om dat hier te gaan doen.

Je weet altijd wel een beedje waar je zit bij welke plaats dan kijk je gewoon welke cacher woont er in de buurt

Groetjes WOLFJE ;)

Gast Yvonne (GOTCHA)
Geplaatst

Prima, maar dan wel zo als het nu bij het initiatief van de .nu site gebeurt: Lijst alleen toesturen aan mensen die met naam en toenaam bekend zijn.

Ik wil bijvoorbeeld beslist niet op een lijst die hier zomaar te downloaden is.

Ik wil graag iemand helpen maar heb geen zin in allerlei grappenmakerij op mijn gsm.

Geplaatst
Ik wil graag iemand helpen maar heb geen zin in allerlei grappenmakerij op mijn gsm.

Dan geef je toch gewoon iemand anders zijn/haar nummer?

Ik doe altijd de KraleFee haar nummer: 06-20278383

@PeeTee:

Als ik de hulpverleners die URL geef, kunnen ze daar dan cooördinaten intikken die wij normaal gebruiken?

GRTZ

Kruimeldief ;)Mobiel telefoneren is een vorm van incontinentie: je kan je telefoongesprek niet ophouden tot de dichtsbijzijnde telefooncel.

Geplaatst

Het initiatief van een noodlijst vond ik een gouden greep. Het is namelijk een feit dat als je 112 belt, de wachtkamer absoluut niets kan doen met coördinaten, grids of datums. Dat is wel even slikken, en feitelijk een aanfluiter. Als je in het veld een levensbedreigende situatie zou meemaken, is het wel zo fijn dat een medehunter de zaken voor je kan regelen. Thumbs up for the listed :ph34r:

EDIT

Ik lees pas nu het begin van de draad. Goede tip, PeeTee! ;)

Geplaatst
@PeeTee:

Als ik de hulpverleners die URL geef, kunnen ze daar dan cooördinaten intikken die wij normaal gebruiken?

Nee, je hebt gelijk. De in te tikken coördinaten zijn niet precies in hetzelfde format als wij dat gebruiken.

Het op de url gebruikte format is ddºmm'ss" (graden, minuten en seconden), en wij gebruiken het format ddºmm.mmm' (graden, minuten en decimale minuten).

Daar moet je dus wel even om denken, als je de meldkamer (of de wegenwacht!) aan de lijn hebt. Even je gps omzetten dus.

Het initiatief van een noodlijst vond ik een gouden greep

Ik ook. Zij het dat de personen op die lijst natuurlijk ook niet altijd beschikbaar zijn. Maar zeker een prima initiatief! :ph34r:

Geplaatst

Ik heb er nog nooit zo over nagedacht, hoewel ook wij wel eens in een situatie terecht zijn gekomen waarbij je hoopt dat het goed afloopt.

@Yvonne: helemaal mee eens. Mijn naam en adres en nummer mogen bekend zijn bij mensen waar ik hetzelfde van weet en waarvan ik weet dat ze er geen misbruik van zullen maken.

Nu zetten we ons nummer wel onder onze eigen cachepagina voor eventuele hulp. Maar dat wordt niet door iedereen gelezen. Net zomin als dat ik de nummers in mijn toestel opsla als we ergens een cache doen waar een nummer bijstaat. Mochten we een cache daar in de buurt doen waar we geen contact persoon bij hebben dan zou ik geen ander nummer weten dan 112.

Lijkt me dus zeer nuttig om dit via een centraal punt (persoon) te regelen.

Groetjes Ruud :ph34r: en Marja ;)

Geplaatst
Daar moet je dus wel even om denken, als je de meldkamer (of de wegenwacht!) aan de lijn hebt. Even je gps omzetten dus.

Het is zonder twijfel goed om na te denken over zoveel mogelijk alternatieven, want het zal je maar overkomen

Maar ik vrees dat het al moeilijk is om in een noodsituatue helder te denken. Als je dan nog eerst coördinaten moet omrekenen en vervolgens aan die lui ook nog een url door moet geven, dan denk ik dat er niet veel van komt.

Geplaatst
Maar ik vrees dat het al moeilijk is om in een noodsituatue helder te denken. Als je dan nog eerst coördinaten moet omrekenen en vervolgens aan die lui ook nog een url door moet geven, dan denk ik dat er niet veel van komt.

Natuurlijk, helemaal waar. Maar ik ga er maar even vanuit dat je dat nog wel kunt.

Als je werkelijk iets ernstigs overkomt dan is het helaas niet anders, maar blijft het bv. bij een beenbreuk o.i.d. dan ben je hopelijk nog wel in staat met een meldkamer te communiceren. Maar ook bij autopech kan de url (of de lijst) een hulpje zijn.

Geplaatst

Hallo

ik heb de laatste versie van de lijst nog

ik kan hem naar een persoon mailen die hem weer kan updaten en doorsturen(zelf ben ik nog niet zohandig met exel)

hierop kan dan iedereen zijn gsm nummer zetten en eventueel ook alleen bij nood of ook bij hulp

Wie o wie wil de lijst bijwerken en versturen???????

groetjes Wolfje

Geplaatst
Hallo

ik kan hem naar een persoon mailen die hem weer kan updaten en doorsturen(zelf ben ik nog niet zohandig met exel)

hierop kan dan iedereen zijn gsm nummer zetten en eventueel ook alleen bij nood of ook bij hulp

groetjes Wolfje

Kom maar op :ph34r: Ruud

Geplaatst
Hallo

groetjes Wolfje

ik heb hem ook, maar weet je zeker dat iedereen op de lijst ermee eens is dat deze lijst en dus hun nummers als email aan alle forumleden wordt gestuurd?

Ik heb er geen probleem mee, maar ik wil niet voor de 40 anderen praten die er ook op staan.

PeeTee himself staat er ok op zie ik nu.

Ik heb jullie allemaal in de PDA staan. Dat is nog eens een aantal contacten ;)

GRTZ

Kruimeldief :ph34r:Een principe is meer dan een mening.

003269.gif

Geplaatst
Natuurlijk, helemaal waar. Maar ik ga er maar even vanuit dat je dat nog wel kunt.

Dan ben jij nog nooit in een echt noodsituatie gezeten.

Skygge, begrijp me goed. Ik heb niet de illusie dat ik rustig ben in een noodsituatie.

Ik bedoelde alleen maar dat als je maatregelen treft voor noodgevallen, dan moet je ervan uitgaan dat je die maatregelen ook kunt uitvoeren. Als je ervan uitgaat dat je toch niks kunt, dan heeft het ook geen zin vantevoren die maatregelen te nemen.

Ik bedoel maar:

- een verbandtrommel neem ik mee, ervan uitgaande dat ik mezelf kan verbinden in probleemsituaties.

- een telefoon(lijst) neem ik mee, ervan uitgaande dat ik in staat ben om iemand te bellen

- de URL neem ik mee, ervan uitgaande dat ik nog bij machte ben iemand bij de meldkamer duidelijk te maken wat hij of zij daarmee moet

Of dat allemaal in de praktijk ook zo zal uitwerken, dat zal in alle gevallen moeten worden afgewacht.

Maar ervan uitgaan dat je toch niks meer kunt, lijkt me niet slim.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...