Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Wel degelijk bestaan er earthcaches bij kalkovens.

Dan ging het om kalkovens die ter plekke bij de groeve gebouwd zijn. Het is niet de oven maar de groeve wat de plek tot een earthcache maakt, omdat daar bodemlagen zichtbaar voor het oog zijn blootgelegd.

Op de cachepagina staat daar helaas niets over vermeld, maar in 1 log wordt wel opgemerkt dat er een groeve achter de ovens zit. Dus bij deze cache geef ik je gelijk :)

Dit keer geen log toestemming dit keer geen antwoorden mailen dit keer geen verplicht kiekje en dit keer geen copy/paste verhaaltje :lol:

Dit keer gewoon een doosje zoeken en loggen :dribble:

en ja er ligt idd ook een kalksteen groeve :)

Geplaatst (bewerkt)
Dit keer geen log toestemming dit keer geen antwoorden mailen dit keer geen verplicht kiekje en dit keer geen copy/paste verhaaltje :lol:

Dit keer gewoon een doosje zoeken en loggen :dribble:

en ja er ligt idd ook een kalksteen groeve :)

:)

bewerkt door Remunj
Geplaatst

Begrijp ik het goed uit de reacties dat eartcaches "not done" zijn?

Of zijn er ook cachers die zich juist hierop richten?

Geplaatst

Ik vind ze erg leuk om te doen, juist door die educatieve waarde.

Als ik ga cachen in een gebied en er ligt een earthcache, probeer ik die ook altijd even te doen.

Nee, er ligt inderdaad geen kistje met een logboekje... Maar de bedoeling is wel

dat je bij een earthcache iets bijzonders ziet en dat maakt ze voor mij persoonlijk

zeer de moeite waard.

Ik studeer Natuur- en Landschapstechniek en vind het leuk om zaken, die in de collegezaal

of de studieboeken zijn behandeld, in het echt te zien...

Maar zoals het voor ieder type geocache ook geldt : ieder kan doen wat hij leuk vindt en laten wat hij niet leuk vindt... :thumbup:

Geplaatst

ach op zich zitten er leuke en minder leuke tussen net als een normale cache, zolang het een mooi gebied is en niet in een binnenstad / stad kan ik ze nog wel 's waarderen. Ik zal nooit speciaal naar een gebied gaan voor de earthcache, maar als ze er toch liggen :thumbup:

Geplaatst

Ieder zijn ding wat betreft Earthcaches. Wij vinden ze zeker de moeite waard om te bezoeken. Uiteindelijk is het cachen voor ons bedoeld om er lekker uit te zijn en op mooie plekken te komen. En tot nu toe zijn ze nooit tegen gevallen.

Als we erop uit trekken om te gaan cachen kijken we altijd of er een in de buurt ligt. En die zullen we dan zeker bezoeken. Sterker nog, we gaan binnenkort terug naar Ameland om de Earthcache die we toen niet meer hebben kunnen doen alsnog te bezoeken. Aangezien we de overige caches al wel hebben gedaan (op 2 nieuwe na) gaan we hem op het gemak proberen aan te wandelen. Met de kleine van 2 jaar erbij een aardige opgave!

Maar we hebben alle tijd :-)

Geplaatst

Yep, als wij naar een gebied gaan waar earthcaches liggen, hebben deze onze voorkeur. Vaak bijzondere plekjes, iets te leren over de omgeving, kortom dikke pret ;)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...