Spring naar bijdragen

Hoe gebruik ik .Loc files in Ozi?


Termo

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Of met CacheMaps.

Hierin kan je selecteren welke caches je in Ozi wilt zien, en met één druk op de knop de juiste kaart in Ozi openen en de waypoints tonen.

 

Je kan ook GPSBabel gebruiken als je alleen van loc naar wpt wilt. Dit wordt op de achtergrond door CacheMaps ook gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand mij vertellen waarom het mij al maanden lang niet meer lukt om individuele .loc files van de .com site te downloaden? Ik ben er al eens een apart draadje over begonnen waar niemand op antwoordde, ik heb het inmiddels maar opgegeven.

Ik kom alsmaar terecht op een pagina met instructies en daarna niets meer.

 

HELP !!! :crybaby::dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, eindelijk antwoord!

Er is dus in ieder geval één manier om dit probleem op te lossen. Bedankt Albert.

Maar nu verder: Het kan toch niet zo zijn (sprak balkenende :dribble: ) dat wij de enigen zijn met dit probleem, het moet toch mogelijk zijn om gewoon met Internet Explorer die loc files binnen te krijgen? Zo doet iedereen dat toch? Of.......?? :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand mij vertellen waarom het mij al maanden lang niet meer lukt om individuele .loc files van de .com site te downloaden?

Het lukt inderdaad bij mij ook niet meer (IE6SP1).

 

Maar er is wel een andere manier:

1. Klik onder het kopje Find ... op ...all nearby caches. Er opent zich nu een pagina met alle caches in de buurt.

2. Vink de bovenste cache aan (= de cache die je wilt).

3. Klik op Download Waypoints

... en de .loc-file komt binnen. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap hier dus even niets van, daar ik nergens last van heb.

Werk met Windows XP professional en IE 6.0.2800.1106. Wel service pack 1 geïnstalleerd en de meeste updates. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Ik vind dit wel interressant, want waar en wanneer gaat het fout???

Groet Ruud :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, eindelijk antwoord!

Er is dus in ieder geval één manier om dit probleem op te lossen. Bedankt Albert.

Maar nu verder: Het kan toch niet zo zijn (sprak balkenende :crybaby: ) dat wij de enigen zijn met dit probleem, het moet toch mogelijk zijn om gewoon met Internet Explorer die loc files binnen te krijgen? Zo doet iedereen dat toch? Of.......?? :ph34r:

Ik heb het voor jou ff geprobeerd, IE-XPSP2 komt ook uit op de instruktiepagina, Slimbrowser 3.86 idem dito en Opera 7.21 NL download wel gewoon de locfile.

 

En dan nog ff je opmerking dat iedereen er last van moet hebben of dat iedereen "het" zo doet, klopt gedeeltelijk. Ik heb er natuurlijk last van maar ik gebruik die optie nooit. Ik krijg dagelijks, meestal in de nacht, 5 aparte bestanden toegezonden van Groundspeak en daar haal ik de caches uit. De bestanden zijn: Alle caches van Nederland, alle travelbugs van Nederland, alle maagden van Nederland, alle nieuwe caches online van die dag en een file met alle caches die wij als team nog moeten vinden.

Die files krijg ik als loc file of als GPX file per email toegezonden en zijn totaal 10 Mb.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :dribble:One tree can make a million matches, a single match can destroy a million trees.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werk met Windows XP professional en IE 6.0.2800.1106. Wel service pack 1 geïnstalleerd en de meeste updates.

Bij mij de zelfde IE-versie met alle updates, maar met XP Home.

 

Zou dat laatste het verschil maken? Lijkt me toch stug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap hier dus even niets van, daar ik nergens last van heb.

Werk met Windows XP professional en IE 6.0.2800.1106. Wel service pack 1 geïnstalleerd en de meeste updates. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Ik vind dit wel interressant, want waar en wanneer gaat het fout???

Groet Ruud :dribble:

Gewoon, zoals omschreven. Op een cachepagina heb je bovenaan de optie op de coördinaten als een locfile te downloaden.

 

Download Waypointfile (*.loc)

also download nearest placenames.

Read about waypoint downloads

 

Nu zijn er dus mensen die als ze op de bewuste plaats klikken gewoon naar de instructies gaan die ook tevoorschijn komen als je op "Read about waypoint downloads".

 

En dat je IE hebt van Windows XP met SP1 is al grappig. Mijn versienummer is nog langer dan die van jou.....Ik werk ook met Windows XP professional en IE 6.0.2800.1106.xpsp2.030422-1633, met alle Service packs en alle updates en ik heb dezelfde probleem als mijn voorgangers :ph34r:

 

 

GRTZ

 

Kruimeldief :crybaby:The people may be made to follow a path of action, but they may not be made to understand it.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werk ook met Windows XP professional en IE 6.0.2800.1106.xpsp2.030422-1633, met alle Service packs en alle updates en ik heb dezelfde probleem als mijn voorgangers :crybaby:

Het hele nummer intikken was me te lang ... maar komt overeen met waar we hier mee werken. Neemt niet weg dat ik dus geen problemen heb :ph34r:

Groet :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hele nummer intikken was me te lang ... maar komt overeen met waar we hier mee werken. Neemt niet weg dat ik dus geen problemen heb :ph34r:

Groet :dribble:

Dan is er of met een registryschoonmaak misschien iets te veel schoon gemaakt, of iets geïnstalleerd dat een conflict oproept, of wat dan ook :ph34r:

 

Klopt, het was een lang nummertje, maar wel lekker.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :crybaby:Santa Claus has the right idea: "Visit people once a year."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, het was een lang nummertje, maar wel lekker.

Ik vrees dat de meningen hier over verschillen :ph34r: Nummertje was Mar iets te lang en is in slaap gevallen :ph34r:

Ben tevens bang dat we weer op weg zijn om gigantisch off-toppic te gaan waarvoor ik mijn excuses aanbied :crybaby:

:dribble: Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...