Sultan Iwan Geplaatst 5 mei 2002 Geplaatst 5 mei 2002 Hoi, Is er bij iemand een tool bekend die uit je track gegevens een hoogte profiel kan destileren? Wat ook leuk kan zijn is snelheid profiel als functie van de afstand. Heeft iemand hier al mee hanest? groeten Sultan Iwan
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 5 mei 2002 Geplaatst 5 mei 2002 Volgens mij kan je wat je wenst doen met GPSUtility. Een demo kan je hier vinden.
Wally Geplaatst 5 mei 2002 Geplaatst 5 mei 2002 Een hoogte en snelheidsprofiel is ook beschikbaar in het programma OziExplorer Algemeen: je moet voor het snelheidsprofiel er wel rekening mee houden dat je trackpunten ook een tijd moeten hebben, wanneer je bij bv de Garmin eTrex een track bewaard ('saved track' ) wordt er geen datum/tijd opgeslagen en ben je de snelheidsgegevens dus kwijt.
Mumzle Geplaatst 7 mei 2002 Geplaatst 7 mei 2002 De nieuwe versie (4,07) van MapSource van Gamin kan het ook. Hij kan een hoogtedetail weergeven en de snelheid tussen de gemeten punten. Voorheen kon je niet zien WAAR die punten precies zouden liggen, maar in de niwue versie is dat duidelijk aangegeven met punten en kun je zelfs het gedeelte tussen de punten er visueel uitlichten. Werkt perfect!
Lex Geplaatst 10 mei 2002 Geplaatst 10 mei 2002 Sommige GPSsen, o.a. de GPS III, slaan de hoogtegegevens in het geheel niet op. Dan kan MapSource het uiteraard ook niet weergeven. De GPS V slaat ze wel op. Zowel de GPS III als de GPS V slaan de tijdgegevens wel op in de 'actual track log' (degene die opgebouwd wordt), maar niet in de eventueel daaruit te vormen 'saved tracks' (die je zelf een naam kunt geven). In het laatste geval kun je dus geen snelheden zien. Of er ook nog GPSsen zijn die wel alles in de 'saved tracks' opslaan weet ik niet.
Mumzle Geplaatst 10 mei 2002 Geplaatst 10 mei 2002 Ik ben er uiteraard wel vanuit gegaan dat Sultan Iwan een GPS heeft die dergelijke gegevens genereert, anders slaat het dus echt nergens op.
Lex Geplaatst 10 mei 2002 Geplaatst 10 mei 2002 Het probleem is dat je aan de GPS zelf soms niet kunt zien wat hij opslaat. Noch de GPS III, noch de GPS V kan bij de tracks hoogte- of snelheidsgegevens tonen. Het blijkt dus pas als je de combinatie GPS-software gebruikt. En het is prettig als je je daar al voor de aanschaf van programma's van bewust bent.
elsinga Geplaatst 22 mei 2002 Geplaatst 22 mei 2002 Het probleem is dat je aan de GPS zelf soms niet kunt zien wat hij opslaat. Noch de GPS III, noch de GPS V kan bij de tracks hoogte- of snelheidsgegevens tonen.Het blijkt dus pas als je de combinatie GPS-software gebruikt. En het is prettig als je je daar al voor de aanschaf van programma's van bewust bent. Gelukkig is dat bij de V goed geregeld, daar krijg (nou ja...) je City Select Europe bij met mapSource. En met 4.07+ kun je inderdaad netjes je snelheid en hoogte zien. Vooral die snelheid is handig, als je wilt weten hoeveel het loggen van >Flits!< je gaat kosten... of niet als je wellicht op tijd geremd hebt. ???
Lex Geplaatst 22 mei 2002 Geplaatst 22 mei 2002 Van de combinatie GPS V en Mapsource maak ik inderdaad prettig gebruik. Gelukkig hebben ze in mijn landje de Flits! nog niet uitgevonden, dus daar heb ik hem niet voor nodig. Daar staat tegenover dat ze het krantenbezorgen ook nog niet uitgevonden hebben. Als ik 's-morgens mijn krantje ga halen betekent dat bijna 100 m stijgen - en weer dalen ook -, of als ik een iets groter rondje loop bijna 150 m. Voor mij zijn de hoogteprofielen belangrijker dan de snelheidsgegevens .
Mumzle Geplaatst 22 mei 2002 Geplaatst 22 mei 2002 Gelukkig is dat bij de V goed geregeld, daar krijg (nou ja...) je City Select Europe bij met mapSource. En met 4.07+ kun je inderdaad netjes je snelheid en hoogte zien. Vooral die snelheid is handig, als je wilt weten hoeveel het loggen van >Flits!< je gaat kosten... of niet als je wellicht op tijd geremd hebt. ??? Yep, dat kan dus ook met de Garmin Etrex Vista . Nieuwste versie van MapSource is momenteel trouwens 4.08. Uitbreiding van de mogelijkheden voor online gebruik op de lap-top.
Aanbevolen berichten