Spring naar bijdragen

Fietsroutes


de witten

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

wanneer ik een fietsroute download van de site ,,routeplanner voor fietsers,, naar mijn oregon 300

dan vind ik wel de waiponts terug maar allemaal appart en niet als route

dus ik kan er niets mee beginnen

volgens mij de schuld van ,, gsak,, want vroeger toen gsak niet geiinstalleerd was op de pc ging dit vanzelf

wat moet in gsak speciaal ingesteld worden voor dit te laten werken

of is dit niet mogelijk :rolleyes::blush:

grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik weet niet wat je precies doet, want erg duidelijk ben je niet in je posting, maar ik begrijp dat je een groepje waypoints in GSAK hebt geladen.

Dat groepje waypoints wil je vervolgens naar de GPS uploaden in de verwachting dat dat dan ook meteen als route wordt getoond.

 

Als dat inderdaad is wat je wilt zien gebeuren, dan moet ik je teleurstellen. Dat gaat niet zo.

 

Een route bestaat uit een groepje waypoints die met elkaar gekoppeld zijn.

Maar een groepje waypoints is nog geen route.

 

GSAK heeft geen voorzieningen om routes te hanteren en zal ook alleen maar waypoints versturen.

Als je de waypoints naar de GPS hebt verzonden moet er in de GPS nog een route van gemaakt worden. De manier waarop dat gedaan moet worden verschilt per GPS en daar kan ik je niet mee helpen.

 

Er is wel andere software (bijv OziExplorer, Mapsource) die dat kan.

Als je het voorheen ook hebt gekunt, dan kan het zijn dat het waypointfile nu aan GSAK is gekoppeld doordat je dat in GSAK zo in hebt ingesteld.

In dat geval zal het openen van (naar ik vermoed) een GPX-file weer gekoppeld moeten worden met het programma dat je eerst gebruikte.

Doe dat door in bijv FileExplorer (Verkenner) het file met rechts aan te klikken en dan te kiezen voor "openen met...."

In het venster dat dan wordt geopend kies je voor het oorspronkelijke programma en vink je het vakje "altijd openen met" aan.

Hou er dan wel rekening mee dat in het vervolg een GPX file altijd met dat programma zal worden geopend.

Wil je toch GPXfiles aan GSAK gekoppeld laten vink dan het genoemde vakje niet aan.

Elke keer als je dan een GPX file met dat andere programma wilt openen zul je moeten rechtsklikken op het file en via "openen met" het programma moeten activeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk eerder dat er geen route is opgeslagen en alleen waypoints, maar dat men dit wel een route noemt.

Als je het bestand download en eerst opslaat (en niet automatisch in GSAK) opent, moet het volgens mij goed gaan als je het dan opent in bijvoorbeeld mapsource.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de route of track zit dus wel deglijk in mijn gps

heb reeds geprobeerd in gps geheugen zelf of op het geheugenkaartje

route is niet te vinden op gps zelf

wanneer ik de gps aan de pc hang

en zowel op gps als op geheugenkaartje kijk

kan ik deze track openen en zoals eerder aangehaald in gsak zijn het waiponts

maar met mapsource is het een track

zijn er geen mensen die ervaring hebben met een oregon en tracks??????? ;)

grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de route of track zit dus wel deglijk in mijn gps

heb reeds geprobeerd in gps geheugen zelf of op het geheugenkaartje

route is niet te vinden op gps zelf

wanneer ik de gps aan de pc hang

en zowel op gps als op geheugenkaartje kijk

kan ik deze track openen en zoals eerder aangehaald in gsak zijn het waiponts

maar met mapsource is het een track

zijn er geen mensen die ervaring hebben met een oregon en tracks??????? ;)

grtz

Je kan een programma downloaden -win gdb- Die je dan in staat stelt een route met wp. te converteren naar een tracklog, of andersom

Kijk maar eens op site www.sackman.info

 

Op de fietsroute planner van de fietsersbond word ook het een en ander uitgelegd hierover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klink logisch, een track bestaat uit waypoints die met een bepaalde frequentie zijn opgeslagen en dit oogt als een route. Maar om op deze 'route' te navigeren moet je niet de optie 'route' maar de optie 'tracks' kiezen. (Althans zo is het bij mijn gpsmap)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klink logisch, een track bestaat uit waypoints die met een bepaalde frequentie zijn opgeslagen en dit oogt als een route. Maar om op deze 'route' te navigeren moet je niet de optie 'route' maar de optie 'tracks' kiezen. (Althans zo is het bij mijn gpsmap)

 

 

Het woord ROUTE kan inderdaad nogal zorgen voor verwarring,

Een Track is een "broodkruimelspoor" tussen twee of meer Waypoints.

Een Route is meerderen waypoints achter elkaar met meestal weinig afstand tussenin en geen "kruimelspoor"

 

De ene GPS kan veel trackpunten opslaan dus in dat geval eenvoudig te downloaden van internet. Kan die GPS dat niet (onderandere mijn map 60cx) en moet dat dus naar route converteren.

 

Mocht ik in de toekomst nog eens een nieuwe gps kopen dan neem ik er dan ook een die veel trackpunten kan opslaan.

 

groetjes, Aernout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...