Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Ik krijg de caches in de omgeving keurig te zien, maar als ik er vervolgens op tik om te bekijken zegt het apparaat: "Cache not found".

Waar kan dat nu aan liggen? Zo schiet het nog niet op.

Dit zelfde prolbeem heb ik ook. Er gebeurt niks en het doet heel lang voordat er enige verbinding is. Jammer het lijkt mij een mooi en handig programma. Gebruik een HTC Diamond

Geplaatst

Ik heb het tooltje geïnstalleerd op mijn TYTNII en het werkt perfect.

Snel verbinding, kan gelijk cachebeschrijving bekijken, de route er naar toe is handig en dan ook nog google maps erbij.

Een mooi alternatief wanneer ik mijn gps (colorado) niet bij me heb.

Geplaatst

Heb eens even op het Amerikaase forum gekeken. heb de oplossing voor mijn probleem nog niet, maar heb het programma nu wel werkend gezien door mijn wifiverbinding hier in huis te gebruiken. Dan doet ie het perfect. En wat ik ervan gezien heb nu; dat bevalt me wel.

Nu nog uitzoeken hoe hij goed werkt via de gewone internetverbinding in het veld, want wifi is natuurlijk niet overal op het Friese platteland (en elders).

Geplaatst
Welke telefoon met welke GPS-chip heb je? Misschien dat iemand je nog kan helpen met werkende GPS instellingen??

Een HTC P3300 (artemis), met een SIRF3 chipset geloof ik. Tomtom, OZI, Googlemaps werken allemaal feilloos met de GPS.

een mooi progje alleen ik krijg ook geen gps verbinding :crybaby:

Geplaatst

vandaag de eerste cache gedownload en gelopen met Gcz

in het begin volgde ik de Pijl maar het aantal meters liep op.

ff kijken in de instellingen .

en daar stond north up

dit even veranderd in head up

en dit werkt goed.

alleen reageert dit een beetje traag.

ik was allang de bocht om en pas een seconde of 30 ging de pijl weer in de goede richting staan.

hoeft van mij niet direct mee te gaan maar een seconde of 10 is wel lang genoeg.(kan ik helaas niet instellen)

de caches downloaden gaat goed op GC nummer en op coord.

de postcode werkt volgens mij alleen in de states ?

de fix duurde wel ff ik had al 5 satellieten op sterkte en toen kreeg ik pas een fix

van de 12 satellieten had ik er 11 op display

dit alles op een HTC p3300 en binnekort op een touch PRO :thumbup:

Geplaatst (bewerkt)

net even googlemaps erbij gezet

moet alleen even de locatienaam veranderen

normaal is het Progammfiles\Googlemaps.exe

en dit moest worden Progammabestanden\Googlemaps\Googlemaps.exe

ff een screenprintje erbij

ik weet alleen niet hoe ik dat met de HTC moet doen dus maar een foto van gemaakt.

336b0b49-c211-4886-ba2d-fd5d733e867b.jpg

de blauwe punt is waar je staat

1cb808c2-8df6-40e9-8a5d-95df9688f9cf.jpg

het is alleen jammer dat hij de gedownloade caches niet opslaat

bewerkt door dutchgoldwing
Geplaatst
vandaag de eerste cache gedownload en gelopen met Gcz

in het begin volgde ik de Pijl maar het aantal meters liep op.

ff kijken in de instellingen .

en daar stond north up

dit even veranderd in head up

en dit werkt goed.

alleen reageert dit een beetje traag.

ik was allang de bocht om en pas een seconde of 30 ging de pijl weer in de goede richting staan.

hoeft van mij niet direct mee te gaan maar een seconde of 10 is wel lang genoeg.(kan ik helaas niet instellen)

de caches downloaden gaat goed op GC nummer en op coord.

de postcode werkt volgens mij alleen in de states ?

de fix duurde wel ff ik had al 5 satellieten op sterkte en toen kreeg ik pas een fix

van de 12 satellieten had ik er 11 op display

dit alles op een HTC p3300 en binnekort op een touch PRO :blink:

heb zelf ook een HTC p3300 maar krijg echt geen satalieten terwijl andere progies het wel doen, hoe heb jij dat geregeld :lol1:

Geplaatst
heb zelf ook een HTC p3300 maar krijg echt geen satalieten terwijl andere progies het wel doen, hoe heb jij dat geregeld :blink:

ik heb er helemaal niets voor hoeven doen.

ik draai er tom ozi en nu ook gcz en google earth op

ik heb even in mijn instellingen van de gps gekeken

mijn baudrate staat op 9600

en gps automatisch beheren staat aangevinkt.

meer info kan ik je niet geven

evt ander vragen ff via PM of mail

Geplaatst
(Team Guppie @ February 17 2009, 23:24:27 )

heb zelf ook een HTC p3300 maar krijg echt geen satalieten terwijl andere progies het wel doen, hoe heb jij dat geregeld

ik heb er helemaal niets voor hoeven doen.

ik draai er tom ozi en nu ook gcz en google earth op

ik heb even in mijn instellingen van de gps gekeken

mijn baudrate staat op 9600

en gps automatisch beheren staat aangevinkt.

meer info kan ik je niet geven

evt ander vragen ff via PM of mail

Wat vaag.....ik heb ook een P3300 en bij mij doet de GPS het ook niet....welke WM versie en GCz versie heb jij draaien?

gr.

Geplaatst
Eerder gebruikte ik hoofdzakelijk wap.geocaching.com voor info en loggen van caches onderweg, maar dit tooltje kan veel meer. Doet denken aan GeocacheNavigator. Het is een mooi alternatief (beter?) dan Nokia GeocacheNavigator voor mensen zoals ik die geen Nokia telefoon hebben.

Ik zag dat je het had over wap.geocaching.com...

Bedankt voor dit alternatief!!!

Hier was ik al een tijdje naar op zoek.

Vaak als we aan het cachen zijn en we zien op de route naar een cache op onze Garmin Nüvi een andere cache weergegeven en we hebben er geen uitdraai van hebben, zijn we vaak toch benieuwd wat het er voor een is. Nu kunnen we er achter komen (inclusief hints!)

Ik heb zelf een Samsung D900i en het werkt goed met de ingebouwde browser!!

Hier zijn volgens mij nog geen Java-progjes voor, zoals Geocaching Navigator.

Geplaatst

Nu een aantal caches gevonden met dit programma en het werkt best goed. Alleen het kompas is wel erg traag. Hopelijk gaat dit nog verbeterd worden. Het loggen van de cache maar ook het retrieven van een coin bv gaat super.

Alleen op de pagina van de maker zie je een screenshot van googlemaps waar je alle caches in een bepaalde zone ziet. Ik krijg dat niet voor elkaar. Alleen de door mij geselecteerde cache wordt op de kaart weergegeven in het roosd en een blauwe stip geeft mijn positie.

Ik heb alleen traditionals gedaan die op de route lagen. Een multi doe ik toch liever met de garmin.

• 3 weeks later...
Geplaatst (bewerkt)

Hallo , ik wil even reageren vooral op degene met de HTC touch cruise.Ik heb de htc touch cruise, nu net 4 dagen. Ik had hetzelfde probleem als jij.

Als ik wifi gebruikte dan werkte alles perfekt, maar met me gewone mobiele internet niet.(Ook voor youtube gold dat.)

Ik heb een programma gedownload, dat speciaal voor htc alle instellingen goed zet. (En het werkte.)

Het programma heet:NLretailWM50.zip

Het is een heel klein programma speciaal gemaakt voor HTC . Je moet het downloaden op je pc en dan op je mobiel zetten in mydocuments. Daar uitpakken en je telefoon opnieuw opstarten. Dan werkt alles. Ook je internet werkt net zo snel als met wifi.

Groetjes Edu

bewerkt door Educati
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...