Spring naar bijdragen
  • 0

Mapsource

Vraag

Geplaatst

Heb onlangs een Garmin Etrex aangeschaft en daarbij zat een cd-rom waarmee je Mapscource kon installeren. Na installatie geeft hij een Runtime error en komt de melding dat je mapsource opnieuw moet installeren...

Nu heb ik via Garmin.nl Mapsource gedownload en geinstalleerd, maar ook daar komt diezelfde melding. Tot slot zelfs op 2 verschillende laptops geprobeerd, maar op beide dezelfde melding.

Herkent iemand dit, of weet iemand de oplossing??

Alvast bedankt

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Kan je iets duidelijker zijn over die error?

Dit is duidelijk genoeg.

Waarschijnlijk staat er nog iets in de registerbestanden op de pc.

Een kwestie van verwijderen en klaar is Kees.

• 0
Geplaatst
Waarschijnlijk staat er nog iets in de registerbestanden op de pc.

Een kwestie van verwijderen en klaar is Kees.

Inderdaad. Haal alles er maar eens af, via configuratiescherm>software>Garmin en ook in het register via start>uitvoeren>regedit en bekijk: HKLM\Software\Garmin\Mapsource. Verwijder daar de map Garmin met inhoud (MapSource) en installeer vervolgens Mapsource opnieuw. Dat zou moeten werken of er zit een foutje in de CD-ROM.

• 0
Geplaatst
Wat bedoel je met kaartmateriaal....

Dat vroeg ik me ook af. :dribble:

Ik gebruikt MapSource zonder extra kaarten, maar het werkt wel.

• 0
Geplaatst
Hoi Tabak,

Wat bedoel je met kaartmateriaal....

Topokaarten of stratenkaarten. Zonder kaarten heb je aan MapSource inderdaad niets.

Je zal minimaal mapsource trip & waypoint manager moeten hebben waarin een basiskaart zit.

• 0
Geplaatst

Ook zonder kaartmateriaal zou mapsource gewoon moeten werken.

Daar zit dus niet het probleem

Heb je al geprobeerd wat team firefox geschreven heeft?

• 0
Geplaatst
Topokaarten of stratenkaarten. Zonder kaarten heb je aan MapSource inderdaad niets.

Je zal minimaal mapsource trip & waypoint manager moeten hebben waarin een basiskaart zit.

Als je een Etrex met bijgeleverde software koopt heb je die kaart er authomatisch bij.

• 0
Geplaatst

Het kan ook aan je windows versie liggen als je vista op je pc heb staan zit daar iets in wat niet goed met het programma werkt.

wat dat is weet ik niet meer maar dat was bij mij hetzelfde heb dit gemeld waar ik mijn programma gekocht heb en die hebben mij verteld wat ik doen moest.

dat is al een poos geleden dus weet ik niet meer wat ik veranderd heb.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...