Spring naar bijdragen

Wollebrandcross In Honselersdijk


keske27

Aanbevolen berichten

rare zin :)

 

 

Hierbij is het dan dus niet noodzakelijk om een eigen GPS te hebben. Het enige wat nodig is om mee te kunnen doen zijn een eigen GPS..

 

 

Hallo BaJo,

 

De zin is in jou ogen misschien een beetje vreemd, maar als er daar nou eens een heleboel cachers heen

gaan met een GPSer dan kunnen wij laten zien hoe je goed omgaat met de hobby Geocaching.

 

We laten dan zien dat er genoten kan worden van deze mooie hobby.

 

Groetjes,

 

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maar waar men tegen aanloopt is dat er geen cache aangemeld mag worden voor een goed doel.

Men moet namelijk een X bedrag betalen voor om de caches te doen, maar dit is iets meer als voor een

gemiddeld event. (namelijk 6 euro)

 

Kort gezegd ze zoeken een mogelijkheid om dit event goed te keuren.

 

Als er geen caches aangemeld mogen worden voor een goed doel, dan melden ze toch alleen het event aan en de caches leg je wel en print je, maar laat je niet een officiële geocache zijn. Of je legt de caches wel officieel zonder er geld voor te vragen en maakt deelname aan het event voor het goede doel en meld het event niet officieel aan.

 

Naast contact opnemen met event-goedkeur-regelaar, om iets te regelen, zit er denk ik niks anders op dan je aan de regels houden.

 

Maar wie weet mag er wel creatief met de regels worden omgesprongen. Noem je het bijv. deelnamegeld en doneer je dat, mag het misschien wel. Maar een gratis event met een verplichte donatie aan het goede doel mag bijv. weer niet.

 

Succes met het vinden voor een oplossing mbt deze regel. Ik wist niet eens dat die regel bestond, weer wat geleerd.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Keske,

 

Wat mij niet helemaal duidelijk is: Wie of wat zoek je dan precies?

Hulp bij het organiseren of zoveel mogelijk cachers die willen komen op die dag,

Of iets heel anders?

 

Ha die Marit,

 

De organisatie van de Wollebrandcross heeft al een aantal cache's klaar liggen om aan te bieden

voor een goedkeuring.

 

De caches zijn voor diversen leeftijden en zijn er in diversen afstanden.

 

Maar waar men tegen aanloopt is dat er geen cache aangemeld mag worden voor een goed doel.

Men moet namelijk een X bedrag betalen voor om de caches te doen, maar dit is iets meer als voor een

gemiddeld event. (namelijk 6 euro)

 

In mijn ogen niet een echt hoog bedrag.

 

Kort gezegd ze zoeken een mogelijkheid om dit event goed te keuren.

 

Vriendelijke groet,

Kees

 

 

 

 

Ik zou zeggen, zoek even contact met Kruimeldief hierover.

Wellicht kan hij je vertellen waar de grenzen liggen van wat (nog) wel kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar waar men tegen aanloopt is dat er geen cache aangemeld mag worden voor een goed doel.

Men moet namelijk een X bedrag betalen voor om de caches te doen, maar dit is iets meer als voor een

gemiddeld event. (namelijk 6 euro)

 

Kort gezegd ze zoeken een mogelijkheid om dit event goed te keuren.

 

Als er geen caches aangemeld mogen worden voor een goed doel, dan melden ze toch alleen het event aan en de caches leg je wel en print je, maar laat je niet een officiële geocache zijn. Of je legt de caches wel officieel zonder er geld voor te vragen en maakt deelname aan het event voor het goede doel en meld het event niet officieel aan.

 

Naast contact opnemen met event-goedkeur-regelaar, om iets te regelen, zit er denk ik niks anders op dan je aan de regels houden.

 

Maar wie weet mag er wel creatief met de regels worden omgesprongen. Noem je het bijv. deelnamegeld en doneer je dat, mag het misschien wel. Maar een gratis event met een verplichte donatie aan het goede doel mag bijv. weer niet.

 

Succes met het vinden voor een oplossing mbt deze regel. Ik wist niet eens dat die regel bestond, weer wat geleerd.

 

groetjes GeoVlinder

 

 

Hallo Vlindertje,

 

Cache even veranderd in Event

 

Groet Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dan zijn de deelnamekosten voor het event dus 6,- en of men die nadien nou in eigen zak stopt, gebruikt om de onkosten de dekken of doneert aan een goed doel, dat moet men neem ik aan zelf weten.

 

Vraag eens rechtstreeks aan kruimel of het verboden is de opbrengst van deelnamegelden te geven aan een goed doel?

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit de huidige richtlijnen gehaald:

 

Event Caches zijn bijeenkomsten die open staan voor alle GeoCachers en die door GeoCachers georganiseerd worden. Na het event moet de eigenaar/plaatser de Cache binnen vier weken archiveren. Alhoewel muziek concerten, ham radio dagen, stadsfestiviteiten een hoop interesse kunnen wekken bij GeoCachers worden deze evenementen niet geschikt geacht voor event Caches (omdat de organisatoren en hoofdzakelijke bezoekers geen GeoCachers zijn). Ook is het niet de bedoeling om een event Cache op te zetten om een georganiseerde dag te maken om al bestaande Caches te gaan zoeken. Voor dit soort gezamelijke activiteiten kun je het forum het beste gebruiken.

 

Het lijkt me dat het meerendeel van de bezoekers geen geocachers zijn, dus dan kan er ook geen sprake zijn van een event. Helaas pindakaas.

Natuurlijk is het een goed idee om ook geocachers te "lokken" voor het goede doel, maar een bijdrage voor een event is alleen bedoeld om een beetje uit de kosten te kunnen komen, niet om een vast aantal euro per persoon naar een goed doel over te maken. Wat wij een keer gedaan hebben is om aan het eind van het event het restant aan geld niet te verbrassen voor eigen genot, maar over te maken naar de Kankerstichting. Maar dat is wat anders dan dat je vooraf een event binnen een event maakt. Ook al zijn je bedoelingen nog zo goed.

Wel kan je een bus neerzetten om eventueel een VRIJWILLIGE bijdrage te kunnen doneren voor dat typische doel.

Overigens vind ik 6 euro voor een event wel veel geld. Als ik doneer doe ik dat vrijwillig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit de huidige richtlijnen gehaald:

 

Event Caches zijn bijeenkomsten die open staan voor alle GeoCachers en die door GeoCachers georganiseerd worden. Na het event moet de eigenaar/plaatser de Cache binnen vier weken archiveren. Alhoewel muziek concerten, ham radio dagen, stadsfestiviteiten een hoop interesse kunnen wekken bij GeoCachers worden deze evenementen niet geschikt geacht voor event Caches (omdat de organisatoren en hoofdzakelijke bezoekers geen GeoCachers zijn). Ook is het niet de bedoeling om een event Cache op te zetten om een georganiseerde dag te maken om al bestaande Caches te gaan zoeken. Voor dit soort gezamelijke activiteiten kun je het forum het beste gebruiken.

 

Het lijkt me dat het meerendeel van de bezoekers geen geocachers zijn, dus dan kan er ook geen sprake zijn van een event. Helaas pindakaas.

Natuurlijk is het een goed idee om ook geocachers te "lokken" voor het goede doel, maar een bijdrage voor een event is alleen bedoeld om een beetje uit de kosten te kunnen komen, niet om een vast aantal euro per persoon naar een goed doel over te maken. Wat wij een keer gedaan hebben is om aan het eind van het event het restant aan geld niet te verbrassen voor eigen genot, maar over te maken naar de Kankerstichting. Maar dat is wat anders dan dat je vooraf een event binnen een event maakt. Ook al zijn je bedoelingen nog zo goed.

Wel kan je een bus neerzetten om eventueel een VRIJWILLIGE bijdrage te kunnen doneren voor dat typische doel.

Overigens vind ik 6 euro voor een event wel veel geld. Als ik doneer doe ik dat vrijwillig.

 

6 euro veel? Er zijn events bij die in verhouding veel duurder zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een tijdje terug al gelezen op een site over de Wollebrandcross. Daar stond toen te lezen dat alles al rond was, georganiseerd door de scouting. Ook stond daar bij dat er geen fysieke caches zouden liggen. Gaan ze nu de hele opzet omgooien dan? Het is toch de bedoeling dat cachers maar ook niet cachers de aangeboden caches kunnen lopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een tijdje terug al gelezen op een site over de Wollebrandcross. Daar stond toen te lezen dat alles al rond was, georganiseerd door de scouting. Ook stond daar bij dat er geen fysieke caches zouden liggen. Gaan ze nu de hele opzet omgooien dan? Het is toch de bedoeling dat cachers maar ook niet cachers de aangeboden caches kunnen lopen?

 

 

Hallo Frans en Corrie,

 

Inderdaad is alles rond; Ze hebben drie caches klaar liggen om aangemeld te worden ter goedkeuring.

En ze worden geholpen door de ssscouting uit De Lier.

 

Ze gaan dus niets omgooien, maar hebben alleen een probleeem om het event aan te melden.

En de bedoeling is ook dat cachers of niet cachers de cache's kunnen lopen.

Alleen moet men éénmaal betalen voor de cache's die men wil gaan lopen.

 

Ik hoop dat het duidelijk is.

 

Vr Gr keske27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo geocachers,

 

Ik (keske27) ben benaderd door de organisatie van de "Wollebrandcross" om te kijken of

er een mogelijkheid is om een event te organiseren.

 

Qua organisatie weet men het nodige, maar men vind het jammer dat een event niet aangemeld

kan worden omdat het voor een GOED DOEL is.

 

Zij willen dit event organiseren op 30 Januari 2010 en ook een paar cache's plaatsen

voor de cachers die naar dit event komen.

En uiteraard voor degene die geintereseerd zijn in het Geocachen.

 

Ik hoop dat er onder jullie cachers zijn die mij/ons willen helpen om het event mogelijk

te maken en er een geslaagde dag van te maken??

 

Ik hoop op vele positieve reactie's.

 

Kijk eens op http://www.wollebrandcross.nl/ om te zien waar zij mee bezig zijn.

 

Vriendelijke Groet

Keske27

 

Kijk, hier vallen weer twee hobby's samen

als mn crossschoenen weer schoon zijn van de Kertscross in Opmeer en de Oudejaarsloop in Hoogwoud dan kan ik ze hier weer smerig maken op de 8 km

dan ook nog even een paar caches meenemen: helemaal leuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ook al komt er geen echt Geo Event misschien tijdens de Wollebrandcross,

't is wel mooi om van onze hobby te genieten en ook het goed doel te steunen op zaterdag 30 januari.

 

Is het 6 euro per team of per persoon?

 

Klopt het dat er wel officiële caches online komen?

Dan kan wie wil toch nog wat puntjes scoren immers.

 

En voor cachers van wat verderweg die willen komen, Het Westland heeft genoeg leuke caches om te doen!

 

2f7054e6-6b4a-4fb9-a787-df22bad47e1b.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb van de organisatoren begrepen dat het event is afgekeurd vanwege de volgende bepalingen:

 

1. Een geocache of een geocache event mag niet bedoeld zijn om geld in te zamelen voor goede doelen, mag niet maatschappij-kritisch zijn, geen religie, geen politiek. Het is juis te bedoeling om tijdens het geocachen of een event eens niet aan alle ellende in de wereld te denken.

 

2. Een geocache-event wordt georganiseerd door geocachers en is bedoeld voor geocachers en mag geen onderdeel zijn van een groter "iets" waar vele niet geocachers ook op af (kunnen) komen.

 

Dit is voor zover ik heb begrepen een deel van de letterlijke tekst uit de 'afkeur-mail'. Punt 2 lijkt mij het grootste probleem. Het is dus niet toegestaan om een evenement te organiseren en er een onderdeeltje 'geocaching' bij te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...