Spring naar bijdragen

Veranderend Cache Type


starting2walk

Aanbevolen berichten

Medecachers,

 

Vanaf het begin van mijn geocachen houd ik op mijn computer een cache-database bij. Hierin staan al mijn gevonden caches met gegevens over de cache-locatie (indien het geen traditional is), oplossingen, foto's. De data voor mijn database haal ik van groundspeak (ten tijde van de find) en losse invoer.

 

Sinds enige tijd is er een verschil ontstaan tussen de statestieken die groundspeak aangeeft en mijn eigen database. Wat blijkt: een van mijn finds (Moskou, GC10XR1) is veranderd van een "Unknown Cache" in een traditional. Hierdoor veranderen mijn finds (op mijn personal page): het aantal traditionals neemt met een toe en het aantal mysteries met een af. Toch was het ten tijde van mijn find een mystery. Ik weet ook vrij zeker dat het enige maanden geleden nog als mystery opgenomen was terwijl de verandering van type vorig jaar al heeft plaatsgevonden.

 

Kan iemand mij zeggen waarom het oorspronkelijke type niet gehandhaaft wordt in mijn 'personal page' lijst ? Is dit meer mensen opgevallen ?

 

Starting2walk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Even de logjes gelezen en wat zie ik?

Op 17 juli 2008 heeft Kruimeldief op verzoek van de eigenaar (Catweazle) de coördinaten gewijzigd en het cachetype gewijzigd van Mystery naar Traditional.

Twee dagen eerder had Catweazle deze wijziging al aangekondigd, omdat de antwoorden op de vragen te veel afweken vanwege regelmatige wisselende opnames van Google Earth.

bewerkt door Biertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even de logjes gelezen en wat zie ik?

Op 17 juli 2008 heeft Kruimeldief op verzoek van de eigenaar (Catweazle) de coördinaten gewijzigd en het cachetype gewijzigd van Mystery naar Traditional.

Twee dagen eerder had Catweazle deze wijziging al aangekondigd, omdat de antwoorden op de vragen te veel afweken vanwege regelmatige wisselende opnames van Google Earth.

 

Ik had Catweazle's voornemen en Kruimeldief's uitvoering ook al gevonden, maar het blijkt dus mogelijk te zijn een cachetype te wijzigen zonder te archiveren en een nieuwe aan te maken.

Is dit de enige keer dat dit is voorgekomen ? Is het wellicht een foutje van Kruimeldief ?

 

Ik vindt het jammer dat er nu een mystery van mijn log-lijst is "gehaald", te meer daar ik (voor mezelf) zoveel mogelijk non-traditionals probeer te doen. Is dat op de een-of-andere manier nog recht te breien ?

 

Groeten, Starting2walk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hetzelfde is gebeurd bij de Bonus van de Brandweerserie in Ede. Die is door Kruimeldief op verzoek van de cacheleggers veranderd van mysterie naar traditional. Ik vind het ook jammer dat dat gebeurt zonder archivering en nieuwe plaatsing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vindt het jammer dat er nu een mystery van mijn log-lijst is "gehaald"

 

Tja, het komt toch echt maar heel sporadisch voor dat er een cache van type verandert. Lijkt me persoonlijk niet echt een probleem, je "score-verdeling' wordt er niet noemenswaardig door beinvloed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hetzelfde is gebeurd bij de Bonus van de Brandweerserie in Ede. Die is door Kruimeldief op verzoek van de cacheleggers veranderd van mysterie naar traditional. Ik vind het ook jammer dat dat gebeurt zonder archivering en nieuwe plaatsing.

 

En waarom zou dat beter zijn?

Zodat er weer een extra puntje gescoord kan worden, weer een keer eremetaal te halen is?

De reden dat er dan een traditional ipv een mysterie in de lijst staat bij mensen die geen traditionals in de lijst willen gaat ook niet op, aangezien er toch eerst 6 traditionals gedaan moeten worden om aan de codes te komen.

Dus die ene traditional meer maakt dan ook niet meer uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja een eigen database bijhouden heeft zo z'n nadelen.

Natuurlijk kunnen caches van type wijzigen.

Een cache is eigendom van de plaatser, deze bepaald dus wat er mee gebeurt.

Dat loopt uiteen van het aanpassen van de beschrijving tot het definitief archiveren.

 

Een antwoord op de startvraag heb ik niet, maar daarvoor zijn we afhankelijk van de grillen van .com, daar zal je het mee moeten doen, of .com persoonlijk aanspreken.

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hetzelfde is gebeurd bij de Bonus van de Brandweerserie in Ede. Die is door Kruimeldief op verzoek van de cacheleggers veranderd van mysterie naar traditional. Ik vind het ook jammer dat dat gebeurt zonder archivering en nieuwe plaatsing.

 

En waarom zou dat beter zijn?

Zodat er weer een extra puntje gescoord kan worden, weer een keer eremetaal te halen is?

De reden dat er dan een traditional ipv een mysterie in de lijst staat bij mensen die geen traditionals in de lijst willen gaat ook niet op, aangezien er toch eerst 6 traditionals gedaan moeten worden om aan de codes te komen.

Dus die ene traditional meer maakt dan ook niet meer uit.

Dat is beter omdat ik hem heb gevonden als mysterie en deze cache ook zo in mijn persoonlijke database staat. Ik heb behoorlijk moeten zoeken naar het verschil tussen de geocache.com gegevens en mijn informatie. Voor de rest maakt het me niet zo heel veel uit. Het effect op de verdeling van mijn founds over de categoriën is klein en bovendien zijn er meer caches die verkeerd worden getypeerd, dan caches die van type veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...