Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Komende zomer gaan we wederom naar Amerika. Deze keer gaan we met de camper op stap.

Nou zijn we niet voor het eerst in Amerika en ook niet voor het eerst met een camper op stap, maar wel voor het eerst met de camper in Amerika.

In Canada is het cachen met een camper goed te doen: de wegen zijn erg breed, de parkeerplaatsen ook en de meeste caches liggen bij de toeristische dingen.

In Amerika ligt achter elke steen wel een cache, maar om dan ook een camper van zo'n 7 tot 9 meter bij die steen te parkeren dat is toch wel een kunst...

Je rijd ook niet zomaar een klein weggetje op want dat monster moet ook nog omgedraaid worden :-)

Ik ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn van cachende camper rijders in Amerika.

We gaan van Chicago naar San fransisco en het voorlopige idee is om onderlangs via Mississippi, Texas en New Mexico te gaan al kan dat plan nog helemaal veranderd worden.

Geplaatst

Wij zijn tijdens onze laatste 2 reizen ook aan het cachen geweest. In 2008 met een camper een Z-West rondje en in 2009 met de auto een N-West rondje.

Wat ik zelf doe: als de vakantieroute klaar is via de Google kaart van GC.com kijken waar de caches langs de route liggen, deze stuk voor stuk aanklikken en dan selecteren op wel of niet doen.

Eventueel kun je mbv de sateliet weergave van de kaart al een beetje bekijken hoe omgeving eruit ziet en met de Streetvieuw funktie van de "normale" Googlemaps krijg je een nog beter idee van de omgeving.

Ik weet niet welke apparatuur je meeneemt om te cachen maar wat mij de laatste keer goed is bevallen is een zelf gemaakt poi bestand van de coordinaten in het navigatiesysteem zetten zodat je op tijd een seintje krijgt waneer er een cache in de buurt is.

Geplaatst

Mijn tip: Niet naar de nationale parken gaan in de zomer vakantie. 1) Daar liggen geen caches. 2) Er zijn heel veel mensen die het idee van "prachtige wildernis" goed weten te ontkrachten. 3) Camper parkeren kan nog wel eens een probleem worden.

Ga niet naar de steden, de meeste amerikaanse steden zijn identiek aan elkaar.

Buiten de vakantie zijn de meeste nationale parken wel wat rustiger en dus wel prachtig.

De meeste traditionals liggen vaak direct langs de weg op een parkeerterrein en aangezien de meeste caches daar traditionals zijn moet je goed kunnen schiften tussen caches die wel en caches die niet interressant zijn. Zoek caches uit die in "National Forrests" liggen, dat zijn gigantische lappen grond die wel mooi zijn om te bezoeken. Het zijn niet per se bossen, het kunnen ook bergen of woestijn zijn. Bereid je cache wel voor met een topo kaart, sommige kunnen ver van de weg liggen.

Q :thumbup:

Geplaatst

Mijn ervaring is dat in de USA (en Canada) sommige steden leuke multis hebben waardoor je een stadje beter leert kennen. En ik ben het er niet mee eens dat alle steden hetzelfde zijn. Ik heb zelf duizenden kilometers in Amerika en Canada gefietst en toch wel zeer verschillende steden meegemaakt. Maar dat merk je vooral als je andere caches doet dan de doorsnee shopping-mall caches.

Geplaatst
Mijn tip: Niet naar de nationale parken gaan in de zomer vakantie. 1) Daar liggen geen caches.

Inderdaad geen fysieke caches nee :thumbup:. Sommige earthcaches kunnen wel de moeite waard zijn om geweest te zijn.

Geplaatst

Wij cachen in europa heel wat af met de camper, en ja, af en toe is het lastig om een goede parkeerplaats te vinden, maar wij parkeren net zo makkelijk de camper ergens als de personenauto. Als er plek is voor 4 personenauto's dan zetten wij de camper er dwars overheen.

Zal dit in Amerika anders zijn, nee ik denk het niet, de amerikanen zijn beter ingesteld op mensen met een camper of hele grote auto dan hier in Europa, ik denk daarom dat het daar een stuk makkelijker zal zijn. Je zal soms wat verder moeten lopen.

Veel plezier.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...