Spring naar bijdragen

Gps Advies Gevraagd


Vierpraatjes

Aanbevolen berichten

Praktijksituatie. Kortgeleden is onze gps (Garmin Etrex Vista of zoiets) gestolen bij autokraak. Stom maar helaas. Nu wil ik snel een nieuwe aanschaffen als familiekadootje voor de Sint. Ik heb niet zo veel zin om al die modellen via internet te gaan vergelijken - en ga altijd graag af op de ervaren geocacher. Wat ik in ieder geval wil: Garmin, paperless, gebruiksvriendelijk en natuurlijk goed. 100 euro meer of minder maakt me niets uit want het ding moet jaren meegaan. Graag tips (liever dan reacties op de vraag zelf), waarvoor alvast eeuwige dank van de Vierpraatjes. Ik zal uiteraard melden waar onze keuze op is gevallen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voor paperless cache ga je als snel naar de Oregon serie of een Colorado 300 toe.

Qua gebruiksvriendelijkheid denk ik dat de Oregon serie (ivm tochscreen) makkelijk is dan het Colorado wieltje.

En dan is de vraag tot hoe ver je wilt gaan, voldoet een Oregon 300 al, of wil je zelfs foto's maken tijdens het cache? Dan is het de Oregon 500.

 

Edit: gebruik zelf een Colorado 300

bewerkt door Krusko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad voor paperless cache heb je de keus Oregon/Colorado.

Wat gebruiksgemak betreft, dit zal vaak afhangen van de gebruiker zelf, ik persoonlijk vind de Oregon gemakkelijker dan de Colorado.

 

Zelf heb ik de Oregon 400t en hij bevalt mij prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bijgeleverde Topo kaarten (1 op 100.000) (vanaf Oregon 400t) zijn best bruikbaar, maar niet zo gedetailleerd als de normale Topo kaarten (1 op 25.000) zoals we die kennen. Maar het is altijd beter dan niets.

bewerkt door Remunj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paperless zal het nooit echt worden. Je neemt dan wel je cache mee in de GPS maar je zult toch het een en ander op moeten schrijven voor eventuele berekeningen.

Ik heb de 60csx gehad en werk nu met de Oregon 550. Lekker makelijk met het touchscreen. Stukken sneller als de pijltjestoets van de 60csx.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij kunnen de Oregon 400t van harte aanbevelen. We gebruiken hem sinds ruim een jaar. Hij is gebruiksvriedelijk, touchscreen is ideaal, goede ontvangst.

 

Geheel paperless cachen doen we er niet mee. Onze ervaring is dat het bij caches met veel tekst en dan met name multi's of earthcaches, toch wel een stuk prettiger is om een uitdraai mee te nemen. Het is veel te veel scrollen en je moet toch ook je antwoorden opschrijven. Wel is het zo dat we bijvoorbeeld alleen de vragen/opdrachten uitprinten.

 

Succes met de keuze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb zelf de origon 300 werkt heel lekker voor de wat uit gebrijdere caches zul je toch wel een printje moeten maken want dat scrollen is te lastig vind ik zelf voor de rest geweldige gps

 

groeten alexkw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al wordt hij hier niet echt gezien als volwaardige GPSr:

 

iPhone.

 

Verreweg de beste 'paperless' mogelijkheden en de GPS zelf heeft naar mijn ervaring meer dan voldoende precisie om serieus met deze hobby bezig te zijn.

Qua prijs is 'ie het natuurlijk wel alleen waard als je ook gebruik maakt van de vele andere functionaliteiten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paperless zal het nooit echt worden. Je neemt dan wel je cache mee in de GPS maar je zult toch het een en ander op moeten schrijven voor eventuele berekeningen.

Ik heb de 60csx gehad en werk nu met de Oregon 550. Lekker makelijk met het touchscreen. Stukken sneller als de pijltjestoets van de 60csx.

Doe ik met mijn PDA, daar kan ik notities in maken, berekeningen uitvoeren enz. Enige irritante is het steeds moeten overschakelen tussen de verschillende programma's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...