A en F Geplaatst 26 november 2009 Geplaatst 26 november 2009 Ik lees veel op dit forum, en kom regelmatig iets over ozi-explorer tegen. Ik kan alleen nergens uitvinden wat dat nou precies is. (Ja,ja, ik heb de zoekfunctie al gebruikt....) Ik kom op een niveau van: iets met kaarten waar je zelf iets mee kunt doen. Hartstikke leuk, maar het zegt me in feite niks. Wie kan kort en krachtig uitleggen wat het is, en wat er de voordelen van zijn?? Alvast bedankt, Femke. (PS digibeet light....) (PS 2: GSAK ken ik, mapsource ken ik, firefox heb ik, en google earth ken ik ook...)
0 Team Gelaen Geplaatst 26 november 2009 Geplaatst 26 november 2009 Ook hier: Ozieexplorer al gekeken?
0 Sivota Geplaatst 26 november 2009 Geplaatst 26 november 2009 Deze vond ik nog op het forum. Een Nederlandstalige handleiding. Misschien heb je er wat aan, als je oziexplorer wil gaan gebruiken. Het geeft in ieder geval een indruk van de mogelijkheden link
0 A en F Geplaatst 26 november 2009 Auteur Geplaatst 26 november 2009 Team Gelean en Sivota Bedankt. Ik heb eea bekeken, maar ik heb niet de indruk dat dit programma veel toevoegt aan wat ik nu gebruik. (Gsak in combinatie met mapsource met verschillende kaarten.) Toch bedankt, nu weet ik in ieder geval wat dat ozi-explorer inhoudt. Dat belgische bestand waar Sivota naar verwijst geeft wel heel duidelijk weer hoe je een aantal verschillende coordinaat-stelsels omrekent. Dat kan en enkele x handig zijn. Thanks dus.
0 delta123 Geplaatst 26 november 2009 Geplaatst 26 november 2009 [ondeugende modus aan] en wat waren kabouterkaarten ook alweer? [ondeugende modus uit] Ozi. dat waren nog eens tijden...
0 wandelaarjgm Geplaatst 26 november 2009 Geplaatst 26 november 2009 [ondeugende modus aan] en wat waren kabouterkaarten ook alweer? [ondeugende modus uit] Ozi. dat waren nog eens tijden... Ik heb heel wat in de wei staan wachten, tot ik er een sik van kreeg.Inmiddels weer een kabouter zonder sik!
0 Pocileh Geplaatst 27 november 2009 Geplaatst 27 november 2009 (bewerkt) A&F schreefDat belgische bestand waar Sivota naar verwijst geeft wel heel duidelijk weer hoe je een aantal verschillende coordinaat-stelsels omrekent. Dat kan en enkele x handig zijn. Als het om het converteren van coördinaten gaat, maak ik veel gebruik van een (in mijn ogen) handig programmaatje, genaamd Geotrans. Kan werken met allerlei datums en kaartsystemen. Indien nodig kun je zelfs je eigen datum invoeren. Je kunt het hier vinden 27 november 2009 bewerkt door Pocileh
0 A en F Geplaatst 27 november 2009 Auteur Geplaatst 27 november 2009 [...] Ai van die kaarten van die kleine mennekes, ja, die ken ik wel... [...] Dat geotrans ziet er interessant uit. Ga het eens beter bestuderen. thnx
Vraag
A en F
Ik lees veel op dit forum, en kom regelmatig iets over ozi-explorer tegen.
Ik kan alleen nergens uitvinden wat dat nou precies is. (Ja,ja, ik heb de zoekfunctie al gebruikt....)
Ik kom op een niveau van: iets met kaarten waar je zelf iets mee kunt doen.
Hartstikke leuk, maar het zegt me in feite niks.
Wie kan kort en krachtig uitleggen wat het is, en wat er de voordelen van zijn??
Alvast bedankt, Femke.
(PS digibeet light....)
(PS 2: GSAK ken ik, mapsource ken ik, firefox heb ik, en google earth ken ik ook...)
7 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten