Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ik had mijn gpsr een week in de auto laten liggen en toen ik hem vandaag wilde gebruiken buiten deed het touchscreen het niet, wat ik ook deed.

Kortom, hij verdween nog net niet in de sloot. :ph34r:

Daarna een tijd in mijn zak gehad en toen ik thuiskwam nog maar eens geprobeerd: hij functioneerde weer normaal.

Conclusie : als de temperatuur van het touchscreen gedurende langere tijd daalt tot onder in ieder geval 8-10 graden neemt de gevoeligheid zodanig af dat hij niet functioneert. :P

Zijn er meer mensen die er ervaring mee hebben ?

En wat betekent dit voor gebruik als het buiten vriest of zo ?

Ben benieuwd.

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Geplaatst

Zoiets had ik enkele weken geleden met mn garmin Nüvi ook, een nachtje in de auto laten liggen en de volgende ochtend was het touchhscreen heel wazig en rare kleuren, hij deed het nog wel maar had volgens mij duidelijk last van de kou.

Dit was overgens de nacht dat het iets gevroren had.

Geplaatst (bewerkt)

het is toch alom bekent dat je dit soort apparaten niet moet laten liggen in de auto nu doet je schermpje het niet maar de volgende keer is het speeltje gewoon uit de auto gestolen probleem opgelost :ph34r:

grapje natuurlijk ik heb het nog niet gehad maar dan is het ook maar een paar uurtjes dat de gps in de auto licht.

bewerkt door alex1
Geplaatst
Ik had mijn gpsr een week in de auto laten liggen en toen ik hem vandaag wilde gebruiken buiten deed het touchscreen het niet, wat ik ook deed.

Zijn er meer mensen die er ervaring mee hebben ?

Geopatra.

Herken het niet. Het klinkt wel logisch. Zal het eens in de gaten houden.

Geplaatst

Tja, hoe werkt zo'n touchscreen eigenlijk? "Vroeger" mocht je lcd (liquid crystal display) schermpjes ook al niet te koud laten worden omdat ze dan niet meer "liquid" waren. Zou er iets dergelijks spelen?

Geplaatst (bewerkt)

Het is mogelijk : Bij koude en bijna legen batterijen te lage spanning! En dat na wat opwarming (van de batterijen ) hij weer functioneerd.

Operating temp.TFT Display Van -20 tot 70 graden C.

bewerkt door marieholm
Geplaatst

Na het lezen van dit topic is iedere auto als travelbug een potentieel doelwit voor een inkijk inbraak.

Geocaching stickers lopen ook risico. Kunnen we hier nu een topic openen?

- Deze maand xx keer " Inbraak in cache mobiel" -

Misschien naief.

Nieuwe type garmin te koop "Doeiiregon"

Geplaatst

mischien heb je hier wat aan.klik

koude zou eigenlijk geen probleem moeten zijn lijkt me.

de manier van bedienen wellicht??

groeten

johanvc

Geplaatst (bewerkt)
mischien heb je hier wat aan.klik

koude zou eigenlijk geen probleem moeten zijn lijkt me.

de manier van bedienen wellicht??

groeten

johanvc

Dan zou de gpsr een infrarood touchscreen hebben, vermoed ik ?

Overigens:de batterijen waren/zijn zo goed als vol( 3/4 ).

De manier van bedienen ???? Er is maar 1 manier : aanzetten met knop en verder alles met touchscreen. Werkt dat niet dan gebeurt er helemaal niets. Of niets: er vond bij aanraking enige verschuiving van icoontjes plaats zodat je 3 rijen op het scherm had ipv. 2, maar geen enkele actie. Zo dood als een pier dus.

En bij weer uitzetten kwam er de vraag of ik alle gebruikersgegevens wilde wissen. Drukte ik op neen , dan werd het vakje ja blauw, maar zonder enige verdere consequentie.

De reactie op de knop was adekwaat overigens, dus de batterijspanning was - lijkt mij voldoende.

@ Diegenen die menen mij op de vingers te moeten tikken: de gps lag achterin in een plastic tas met cachespullen ter reparatie van Mijn Fiets en de IJzeren man, waar het vorig weekeinde niet van gekomen was. En er ligt altijd allerlei rommel, stokken, tassen en cachespul in.

Dus je kunt niet zeggen dat ik aanleiding geef tot.

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Geplaatst (bewerkt)

Vandaag op pad geweest en het touchscreen vd Oregon liet me meerdere malen in de steek. Even flink over mijn buikje wrijven met het scherm en hij doet het weer. Batterij op 50%.

Bij aanvang van terugweg het apparaat uitgezet. Toen ik bij de auto even keek wat hij deed vroeg hij mij weer of ik zeker wist dat hij alle gebruikersdata moest verwijderen.

Thuis weer geen problemen.

Het lijkt geen winter-gpsr te zijn ! ;):dribble:

Zal mijn 60 CSx wel weer tevoorschijn moeten halen. Wie wat bewaart heeft wat.

Ben ik nou echt de enige ??

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Geplaatst

Wij hebben de oregon 400 afgelopen voorjaar gebruikt in Equador bij zowel -5 als +35 en hebben geen enkel probleem ondervonden.

Misschien een gevalletje van garantie?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...