Spring naar bijdragen

Is Een Ereader Geschikt Voor Papierloos Cachen?


de noormannen

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een ereader aanschaffen, om boeken op te zetten en caches op te zetten. Naar mijn idee kan dat, want op veel ereaders kan je html bestanden zetten. Heeft iemand ervaring met cachen met een ereader en welke ereader is geschikt om lekker een boek op te lezen en evt. mee te nemen om te cachen ?

 

groet,

 

de Noormannen

bewerkt door de noormannen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik wil graag een ereader aanschaffen, om boeken op te zetten en caches op te zetten. Naar mijn idee kan dat, want op veel ereaders kan je html bestanden zetten. Heeft iemand ervaring met cachen met een ereader en welke ereader is geschikt om lekker een boek op te lezen en evt. mee te nemen om te cachen ?

 

groet,

 

de Noormannen

 

Waarom in HTML exporteren en niet als PDF? ;)

Dat moet zeker kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je inderdaad de caches laat exporteren naar PDF dan moet een e-reader bruikbaar zijn.

 

Ik zet echter een kanttekening bij de praktische bruikbaarheid. Wat betreft leesbaarheid enzo is het prima te doen, maar ik betwijfel of de huidige e-readers wel bestand zijn tegen geocache"geweld"... Ze zijn niet flexibel zoals papier, dus lastig om even in de jaszak te doen en ik denk dat ze snel beschadigd raken.

 

Ik gebruik zelf een PDA, dat is wat handzamer en vanwege de mogelijkheid om extra software te installeren ook handiger. Enige nadeel is wel dat je veel moet scrollen, dat heeft de e-reader dan wel weer voor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De multi's blijven natuurlijk handiger op papier dan met een ereader, vooral als je allerlei toeren uit moet halen op glibberige paden bijv. Ik zal ook geen ereader met geocachen als hoofddoel aanschaffen, maar als je het daar ook voor kan gebruiken, kan het ook handig zijn. Ik ben benieuwd of cachers er ervaring mee hebben.

 

de noormannen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je in een e-reader dan ook opmerkingen/oplossingen toevoegen /'erbij schrijven'?

Niet allemaal, bij de duurdere versies wel...

 

A ok, thx.

 

Maar idd, lijkt me een erg kwetsbaar apparaat. Mijn gps valt wel een op de grond, regen maakt het ook niet prettiger voor het apparaat. Voordeel is natuurlijk wel dat de elektronisch inkt niet uitloopt in de regen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een e-reader lijkt me wat groot en kwetsbaar om het veld mee in te nemen. Ik bekijk de cachepagina's onderweg via de iPhone. Op het kleine schermpje kan ik gemakkelijk inzoomen op tekst en foto's, zodat alles goed leesbaar is. En hij is handig en compact met allerlei andere geocachingprogramma's er op. Dus voor papierloos cachen vind ik de iPhone prima geschikt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je in een e-reader dan ook opmerkingen/oplossingen toevoegen /'erbij schrijven'?

Niet allemaal, bij de duurdere versies wel...

 

A ok, thx.

 

Maar idd, lijkt me een erg kwetsbaar apparaat. Mijn gps valt wel een op de grond, regen maakt het ook niet prettiger voor het apparaat. Voordeel is natuurlijk wel dat de elektronisch inkt niet uitloopt in de regen :thumbup:

Als je last hebt van uitlopende inkt, dan kan je beter kiezen voor een laserprinter.. Die zijn momenteel zelfs goedkoper dan e-readers...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...