de noormannen Geplaatst 29 oktober 2009 Geplaatst 29 oktober 2009 (bewerkt) Ik wil graag een ereader aanschaffen, om boeken op te zetten en caches op te zetten. Naar mijn idee kan dat, want op veel ereaders kan je html bestanden zetten. Heeft iemand ervaring met cachen met een ereader en welke ereader is geschikt om lekker een boek op te lezen en evt. mee te nemen om te cachen ? groet, de Noormannen 29 oktober 2009 bewerkt door de noormannen
Ivo-tje Geplaatst 29 oktober 2009 Geplaatst 29 oktober 2009 Ik wil graag een ereader aanschaffen, om boeken op te zetten en caches op te zetten. Naar mijn idee kan dat, want op veel ereaders kan je html bestanden zetten. Heeft iemand ervaring met cachen met een ereader en welke ereader is geschikt om lekker een boek op te lezen en evt. mee te nemen om te cachen ? groet, de Noormannen Waarom in HTML exporteren en niet als PDF? Dat moet zeker kunnen.
de noormannen Geplaatst 29 oktober 2009 Auteur Geplaatst 29 oktober 2009 ik dacht dat je het in html moest overzetten. Maar pdf kan ook bij volgens mij alle ereaders. Weer wat geleerd, dank je.
amts Geplaatst 29 oktober 2009 Geplaatst 29 oktober 2009 is een Ereader niet een beetje dure oplossing?
Mr.Atari Geplaatst 29 oktober 2009 Geplaatst 29 oktober 2009 Als je inderdaad de caches laat exporteren naar PDF dan moet een e-reader bruikbaar zijn. Ik zet echter een kanttekening bij de praktische bruikbaarheid. Wat betreft leesbaarheid enzo is het prima te doen, maar ik betwijfel of de huidige e-readers wel bestand zijn tegen geocache"geweld"... Ze zijn niet flexibel zoals papier, dus lastig om even in de jaszak te doen en ik denk dat ze snel beschadigd raken. Ik gebruik zelf een PDA, dat is wat handzamer en vanwege de mogelijkheid om extra software te installeren ook handiger. Enige nadeel is wel dat je veel moet scrollen, dat heeft de e-reader dan wel weer voor...
Team Gelaen Geplaatst 29 oktober 2009 Geplaatst 29 oktober 2009 Kun je in een e-reader dan ook opmerkingen/oplossingen toevoegen /'erbij schrijven'?
Mr.Atari Geplaatst 29 oktober 2009 Geplaatst 29 oktober 2009 Kun je in een e-reader dan ook opmerkingen/oplossingen toevoegen /'erbij schrijven'? Niet allemaal, bij de duurdere versies wel...
de noormannen Geplaatst 29 oktober 2009 Auteur Geplaatst 29 oktober 2009 De multi's blijven natuurlijk handiger op papier dan met een ereader, vooral als je allerlei toeren uit moet halen op glibberige paden bijv. Ik zal ook geen ereader met geocachen als hoofddoel aanschaffen, maar als je het daar ook voor kan gebruiken, kan het ook handig zijn. Ik ben benieuwd of cachers er ervaring mee hebben. de noormannen
Team Gelaen Geplaatst 29 oktober 2009 Geplaatst 29 oktober 2009 Kun je in een e-reader dan ook opmerkingen/oplossingen toevoegen /'erbij schrijven'? Niet allemaal, bij de duurdere versies wel... A ok, thx. Maar idd, lijkt me een erg kwetsbaar apparaat. Mijn gps valt wel een op de grond, regen maakt het ook niet prettiger voor het apparaat. Voordeel is natuurlijk wel dat de elektronisch inkt niet uitloopt in de regen
GeoGraaffie Geplaatst 29 oktober 2009 Geplaatst 29 oktober 2009 Pak gewoon de Nintendo DS bij de kids af. Je vindt dat ze er te veel mee spelen en gewoon moeten dammen of schaken. Heb je gelijk 2 schermen. Als je hem dicht klapt komen er niet zomaar krassen op. Moet dan wel in HTML. zonder foto's. Heel goed alternatief.
Ringeling Geplaatst 29 oktober 2009 Geplaatst 29 oktober 2009 Een e-reader lijkt me wat groot en kwetsbaar om het veld mee in te nemen. Ik bekijk de cachepagina's onderweg via de iPhone. Op het kleine schermpje kan ik gemakkelijk inzoomen op tekst en foto's, zodat alles goed leesbaar is. En hij is handig en compact met allerlei andere geocachingprogramma's er op. Dus voor papierloos cachen vind ik de iPhone prima geschikt!
Mr.Atari Geplaatst 30 oktober 2009 Geplaatst 30 oktober 2009 Kun je in een e-reader dan ook opmerkingen/oplossingen toevoegen /'erbij schrijven'? Niet allemaal, bij de duurdere versies wel... A ok, thx. Maar idd, lijkt me een erg kwetsbaar apparaat. Mijn gps valt wel een op de grond, regen maakt het ook niet prettiger voor het apparaat. Voordeel is natuurlijk wel dat de elektronisch inkt niet uitloopt in de regen Als je last hebt van uitlopende inkt, dan kan je beter kiezen voor een laserprinter.. Die zijn momenteel zelfs goedkoper dan e-readers...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden