Spring naar bijdragen

Xx User(s) Ignoring This Cache


De Wijngemachtigde

Aanbevolen berichten

Gezien het feit dat we op het NL forum wel kunnen discussieren, maar het dan zeker niet onder de aandacht van Groundspeak komt, heb ik het voorstel maar op het forum van Groundspeak geplaatst.

Zie dit draadje.

Greetz Bloodwoosj.

Had je ook nog het draadje op .com gelezen wat ik in post nr 26 van dit draadje aanhaalde?

Zelfde idee, alleen al iets langer geleden geopperd.

 

De reactie's hadden toen een soortgelijke strekking en ik ben er niet verder op doorgegaan.

 

Groeten Jan-Willem PA3FUS.

 

Ja gelezen, maar zoals de Wijngemachtigde ook al eens opperde kan een tweede keer geen kwaad.

Verrassend overigens dat uitgaande van hetzelfde principe anderhalf jaar geleden de antwoorden niet uitdraaiden op een discussie over een rating systeem en nu wel, terwijl in de openingsvraag dat hele rating gedoe niet wordt aangehaald maar er blijkbaar tegenwoordig telkens opnieuw (want ook bij diverse andere onderwerpen) aan de haren bijgesleept lijkt te worden.

Ook Groundspeak voelt zich kennelijk geroepen gezien het antwoord van OpinioNate om een inhoudelijke reactie (twee zelfs) te geven op een ratingsysteem, terwijl dat wat mij betreft een geheel ander onderwerp is.

Zoals OpinioNate al aangeeft: weghalen van de watching-feauture is geen optie omdat er dan teveel commentaar zal komen van users (die gedachtengang kan ik best volgen).

Blijft echter het feit staan dat men zich blijkbaar niet de vingers wil branden aan het invoeren van een ignore-functie met wellicht precies hetzelfde argument, nl veel commentaar.

Wat mij betreft is het of allebei wel, of allebei niet, maar ik zie ook op het Amerikaans forum geen inhoudelijk tegenargument als je die twee met elkaar vergelijkt.

Het aantal users watching zien velen kennelijk niet als een rating achtig iets en het aantal ignorers voor een cache wel.

Voor mij is er geen waarde-oordeel over de kwaliteit van een cache aan het aantal watchers verbonden, maar ook niet aan het aantal ignorers.

Ik kan alleen de mensen die voor behoud van het aantal watchers en tegen de invoering van het aantal ignorers zijn niet volgen.

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

...

De vraag die bij mij nog steeds naar voren komt is waarom je in hemelsnaam het aantal ignores wilt zien terwijl de redenen dus divers kunnen zijn, wat heb je er aan?

...

Waarom dan wel zichtbaar maken hoeveel mensen de cache volgen? Tja zie ik het nut ook niet van in, zolang als de mogelijkheid wel blijft bestaan om dat ook onzichtbaar te doen hoeft die vermelding voor mij er niet bij te staan.

...

grtzz

 

Je slaat de spijker op zijn kop.

Of allebei wel, of allebei niet.

Ik vind getallen leuk, dus wat mij betreft allebei wel.

Ik vind het alleen raar dat blijkbaar veel mensen zich niet tegen het aantal watchers verzetten, maar wel tegen het aantal ignorers.

De vraag is nu, wie is er bezig over rating te praten: degene die zegt ik wil ze allebei zien, of degen die zegt watchers wel en ignorers niet zichtbaar maken?

Volgens mij is die laatste nl bezig met over rating te praten.

 

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al die informatie is volgens mij vooral leuk voor de cache-eigenaar. Cachers die zijn cache watchen zijn geinteresseerd in zijn werk. Da's leuk. Ignorers hebben er juist geen belangstelling in. Da's minder leuk, maar kan wel een feedback zijn waar je wat aan hebt.

Dat ben ik niet met je eens.

Zo heb ik van iemand bij mij in de buurt tegelijkertijd 1 cache in mijn watcherslijst (en zelfs in mijn favorietenbookmarklijst) staan, terwijl tegelijkertijd een andere cache van dezelfde persoon op mijn ignorelijst staat om,dat ik er totaal niks aan vind en hem toch niet ga zoeken.

Die ignorelijst ben ik enige tijd geleden beginnen aanleggen omdat het aantal stipjes op de kaart zo groot begint te worden dat ik caches die ik toch niet van plan ben te gaan doen alleen maar "in de weg zitten" op de kaart als ik wil uitzoeken wat ik wel nog wil doen.

Dat een cache op een ignorelist komt, hoeft dus helemaal niet met de interesse voor het werk van de eigenaar te maken te hebben. In genoemd geval heeft dat met de cache zelf te maken.

 

Daarnaast is door meerdere mensen al eens genoemd dat men ook een cache op de watchlist wil zetten om te kijken welke trackables erin komen en/of verhuizen.

 

Een derde reden die in me opkomt:

Toen ik pas cachte was ik als de dood dat iemand mij gezien had bij het terugstoppen van een cache en dat daardoor de cache geript zou worden. Wat deed ik dus: na het loggen van een gevonden cache zette ik hem op de watchlist totdat een volgende cacher hem vond. dan wist ik zeker dat ie niet geript was en haalde ik hem weer van de watchlist af.

 

Greetz, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hadden ooit eens zo'n 20 watchers op een cache en waren heel erg benieuwd wie dat allemaal waren.

 

Je kunt dit gewoon vragen via het plaatsen van een note op je cachepagina. "Aan ieder die deze cache watcht: als je er geen probleem mee hebt te laten wie je bent, stuur me dan even een PM". Daarna delete je de note. Degenen die watchen hebben dan je verzoek in hun mailbox en kunnen kiezen er al dan niet gehoor aan te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...